Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 22 van 39)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-9-2004 13:02

Reind schreef:

dj beat schreef:

Is de update van de mixer nu al haast uit. Want ik blijf twijfelen tussen deze mixer en de ecler.

Groetjes
Als je twijveld tussen die 2 is de keuze snel gemaakt toch?

Wil je een mixer die zowel qua lay out als onderdelen erg goed in elkaar zit of wil je een veredelde pioneer?
Beginnen we nou weer? angry
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
7-9-2004 15:00
Niet weer beginnen Reind sneaky :V .
Ik zal mijn mening eens geven (niet dat die telt).
Ik was eerst verliefd op de denon x1500. Gewoon om zijn vele functies die hij had. Maar toen kwam de ecler. En ik begon te twijfelen.
De ecler is lang niet zo mooi als de denon. Maar kwalitaitief veel beter dan denon en zou het hoogstwaarsschijnlijk ook wel wat langer volhouden dan denon(faders enzo). Ik wou een mixer met effecten en die goed in elkaar zat.
Nu HOORDE ik zeggen dat in de denon ongeveer dezelfde faders inzitten als in de pioneer maar dat hier slecht een klein stroompje in vloeide. Ook hoorde ik dat de faders nogal traag waren (maar dat ging verholpen worden door de update).
De effecten bak zal in de denon wel beter zijn. Maar de faders zijn gewoon beter in de ecler. En als het nu een simpele of een ingewikkelde lay-out is. Je moet toch de handleiding lezen.

Dus tot nu toe ga ik voor de ecler. Maar ik wacht met kopen na de updates van de denon.

groetjes

ps: Ik ga gewoon af op wat ik gehoord heb van mensen die de denon hebben. Heb alleen lopen pielen met de ecler.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-9-2004 15:15
Beginnen we nou weer? angry
Ach komop zeg dat slaat echt nergens op.

De Ecler is gewoon een veel betere mixer. Helemaal als je naar de binnenkant gaat kijken dan veegt ie de vloer aan met de Denon. Zowel qua opbouw als gebruikte onderdelen.

De Denon is dan gewoon een pisbakje vergeleken bij de Ecler. Zo das er uit. (als het zo moet kan ik het ook) Noem mij 1 iets waar de Denon de Ecler dik op verslaat. Effecten zijn van beide goed en instelbaar, lay out is van beiden oké, ze zien er beiden net zo lelijk/mooi uit dus dan word het een verhaal aarbij je onder de deckplate gaat kijken...........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-9-2004 15:29

dj beat schreef:

zie hierboven
Als ik je een tip mag geven: stop met het plaatjes kijken, lezen van gebruikers ervaringen, lezen van specs en handleidingen. Ik zou bijna zeggen laat je pc even voor wat het is.

Op die manier blijft je twijfelen omdat je aan de buitenkant niet kan zien of een mixer goed is of niet. Aangezien iedereen andere eisen stelt aan een mixer heb je aan gebruikers ervaringen ook niet super veel.

Stel jezelf een paar vragen als:
- Hoeveel geld wil ik uitgeven
- Welke eisen stel ik aan de mixer

Dan blijven er maar een paar mixers over. Dan ga je opzoek naar een plek om ze uit te proberen. Zet de mixers naast elkaar en binnen 10 minuten ben je eruit. Even aan de faders schuiven en aan de potjes draaien zegt zoveel meer dan maanden reviews lezen. Ik heb het zelf ook gehad toen ik een nieuwe mixer zocht... was er heel lang mee bezig, alles geprobeerd en zelfs een mixer gehuurd en 1 geleend. Zodat ik zeker wist dat ik de goede keus zou maken.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-9-2004 15:35
Mee eens, maar hiermee niet:

Frisbee schreef:

Zet de mixers naast elkaar en binnen 10 minuten ben je eruit.
Binnen 10 minuten weet je misschien of een mixer je aanspreekt, qua uiterlijk, indeling en gebruikersgemak, en zelfs daarvoor is een hele avond ermee werken nog steeds beter dan 10 minuten met faders en potjes prullen in een winkel.

Binnen 10 minuten weet je bijvoorbeeld ook nog niet of de mixer die je op het oog hebt het onder jouw specifieke omstandigheden lang genoeg uithoudt om zijn geld waard te zijn.

Als gebruikerservaringen er niet toe doen, dan zou je driekwart van dit forum zo kunnen opdoeken. (Hou je Tweedehands en Newbie over, zegmaar.) Het forum loopt toch dermate goed dat je hieruit mag concluderen dat er nog altijd veel mensen zijn die wel waarde hechten aan ervaringen van anderen. Hoewel je gelijk hebt als je bedoelt dat je je hier niet helemaal op hoeft blind te staren.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-9-2004 15:50
3 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 7-9-2004 16:02
Ja ok, dit was meer naar dj beat gericht. Gezien zijn situatie en het feit dat hij al zowat maanden zit te twijfelen...

Om thuis je plaatjes te kunnen mixen is in feite elke mixer boven de 500 euro prima. Verschil in geluid is verwaarloosbaar. Het enige dat dan een rol gaat spelen is de persoonlijke voorkeur voor het een of ander.

De een wil veel mogelijkheden. De ander heeft de voorkeur voor een bepaald soort toonregeling. Weer een ander wil een super degelijk ding dat intern goed is opgebouwd... De een wil lange faders, de ander stevige faders en weer een ander korte/instelbare faders. Het een is niet beter dan het ander. Het is alleen de kunst om de mixer te zoeken die het beste bij je past.

[edit]
Ik heb een djm600 waar ik nog steeds blij mee ben. Het is jammer dat de faders niet super zijn maar dat heb ik liever dan bijvoorbeeld een pcv-275 en dan knoeien met de send-return. De headroom is niet groot maar ik draai toch nooit in het rode... Bij mn vorige mixer heb ik 6 faders moeten (laten) solderen. Dat je deze er in een handomdraai uit kan klikken en niet duur zijn om te vervangen vind ik ook een voordeel.

In mijn geval kwam het toen het beste uit om deze te kopen. Dan kan je wel zeggen "het is een pisbak" maar dat is wel wat kort door de bocht...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-9-2004 15:55
@Reind: je gaat natuurlijk nog even de foto's van beide open mixers posten en onderbouwen waar je je verhaal op baseert?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
7-9-2004 15:56
Kijk frisbee dat is juist het probleem. Als ik nu eens wist waar ik de denon kon uittesten. Dan had ik al heel lang beslist welke het zou worden. De ecler die vind je hier overal in belgie ik weet al 3winkels waar ik hem kan uitstesten. Heb het al gedaan. Maar de denon. Nog nergens.

Groetjes
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
7-9-2004 20:26
kwa functies heeft de denon toch nog even iets meer als de ecler,
de ecler heeft weliswaar zijn bewerkbare effecten, maar de denon heeft daarintegen een behoorlijk configureerbare mixer, met erg veel (digitale) opties!
- matrix inputs
- channel fader slope adjust (sharp/normal/slow)
- cross fader slope adjust (sharp/normal)
- aanpasbare eq
- noise gate

en de x1500 heeft ook nog eens een effect send/return voor de echt effectg**le mixmasters wink ;)

als ik van de week (denk vrijdag) mn draaikist ff naar binnen sleep, dan zal ik wel ff die x1500 een stukje ontleden, om wat pics van de faders e.d. te maken! (want wat maakt die kleine faders bij voorbaat al slecht dan? tis VCA, dus kraken zal het niet doen)

(begint trouwens erg op te vallen wie hier op het forum de denon eigenaars zijn sneaky :V)
Music is what feelings sound like...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-9-2004 21:12
3 x bewerkt. Laatst door Dré op 8-9-2004 12:07

Victor schreef:

@Reind: je gaat natuurlijk nog even de foto's van beide open mixers posten en onderbouwen waar je je verhaal op baseert?
Ik heb de Ecler die hier heeft gestaan vorige week even van binnen bekeken en dat is gewoon een Hak360 maar dan met effecten.
Ik heb de Denon van binnen gezien bij ***** toen ik 2 nieuwe faders moest gaan halen voor de LPM7.2 en er daar 1 open lag op de werkbank. (ja een Denon bij Dateq op de werkbank, was iets aan vloeistof in gekomen en was van een vaste klant van ze). Toen meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen wat er zoal beter in kon in de mixer blablabla.

Wat betreft de Ecler en om daar foto's van te maken. Zal van de week vragen aan de desbetreffende persoon of de mixer nogmaals open mag voor foto's.

Waar is de Ecler beter in, Zoals ik al zei onder de motorkap is het een verbouwde 360, een tank zowel van de binnen als buitenkant en Denon maakt gebruik van dezelfde faders als bijvoorbeeld Pioneer, ik hoorde een voeding brommen en digitale achtergrond geluiden bij de Denon en de mixer voelde lang niet zo hufterproof aan als de Ecler.(dat was toen ik er mee heb lopen spelen bij een zaak in Amsterdam). Allemaal van zulke kleine dingetjes die als je ze op 1 hoop gooit 1 groot iets worden.

Maar dat is dus ook al wat ik eerder zei. De Ecler is gewoon steviger gebouwd.
Edit Mod: Dré: Reactie gemodereerd.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)