Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 22 van 60)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
25-11-2004 20:12

Tom schreef:

Zo iedereen die deze twee sterke regels op wil nemen in zijn kontrakt, mag van mij € 1,- overmaken op een goed doel!
Ben ik blij dat ze er bij mij al in stonden laugh :D

Ik heb dan ook het geluk gehad dat een gevorderde student rechten het contract grondig herzien heeft voor niks. Bij deze ook een tip: er zijn veel rechtenstudies, waarvan de studenten al vrij snel een goede kijk hebben op een eenvoudig contract. Probeer dus iemand bereid te vinden er even een blik op te werpen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
25-11-2004 20:20
Pas wel heel goed op met zelf een kontrakt opstellen, ook al is het gebeurd door iemand met een studie.
Vaak worden die dingen een onleesbare worg, waardoor het een klant kan afschrikken.
En pas heel erg op met tegenstrijdige voorwaarden!

En denk erom, een slecht gemaakt kontrakt kan ook tegen je gebruikt worden.... sneaky :V
Ik heb zelfs wel eens een kontrakt gezien waarbij min of meer lettelijk stond dat de klant niet hoefde te betalen.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
4-3-2005 16:23
Vreemd dat niemand het voor me postte, maar dit is gespreksonderwerp nummer 1 voor het ogenblik...
SABAM mikpunt van gerechtelijk onderzoek

Voor de duidelijkheid: SABAM is nog niet veroordeeld! Het is nog maar een onderzoek. Toch zal iedereen die wat in het milieu zit blij zijn dat er eindelijk eens vragen worden gesteld bij de manier van werken... Wordt vervolgd.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
5-3-2005 12:10
ik heb dit hele topic niet doorgelezen en weet ook niet of het ten sprake is gekomen, maar is het niet zo, dat als je zoveel per maand aan buma/stemra en eventueel (weet ik niet zeker) ook aan sena betaald, dat je dan gewoon muziek mag downloaden??

ik zit bij lokale omroep en omdat wij daar kosten betalen aan buma/stemra en sena mogen wij onbeperkt muziek downloaden, omdat wij de artiestenrechten al betalen. snap?
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
5-3-2005 12:11
Sabam lekker 10% tot 20% van de inkomsten doorsluizen naar andere rekenig laugh :D
En vreemd dat niemand het postte?Jouw land,jouw centen-ik dacht laat de Eer aan Didier wink ;)
We gaan zien.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
5-3-2005 12:29

pietje schreef:

ik zit bij lokale omroep en omdat wij daar kosten betalen aan buma/stemra en sena mogen wij onbeperkt muziek downloaden, omdat wij de artiestenrechten al betalen. snap?
Er zijn speciale regelingen voor radiostations (hebben ze overigens ook bij het station waar ik werk, dus ik weet zeker dat het klopt) en voor bijvoorbeeld achtergrondmuziek in sfeercafé's, maar de muziek mag nooit de hoofdmoot vormen in zo'n gelegenheid.

Binnenkort (nou ja) komt er in Belgie wel een regeling waarbij je gekochte muziek mag kopieren om dan te gebruiken voor publiek, tegen vergoeding dan natuurlijk. Dat is bedoeld voor mensen die hun Finalscratch willen gebruiken voor publiek of als je je originele CD's niet wilt kapotmaken bij drive-inwerk...

Kostplaatje (in de wandelgangen) zou 250EUR per jaar bedragen (exclusief aankoop originelen).

-- edit:
@ Fredje: bedankt voor de eer, het deed deugd het te kunnen vertellen sneaky :V
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
6-3-2005 11:52
Dus 250euro + Aanchaffingskosten + een heffing op lege cd-r's

Dan betaal je dus 3x voor hetzelfde. En er komt in de toekomst ook nog een heffing op pc's/branders.
Thanx Dré !
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-3-2005 14:37

Infected Sounds schreef:

Dus 250euro + Aanchaffingskosten + een heffing op lege cd-r's
Dan betaal je dus 3x voor hetzelfde.
En nog eens om je feestje te mogen geven en nog eens om je feestje live op de radio te laten spelen en nog eens om die radio bij de dokter te laten spelen...
Lang leve SABAM!

Infected Sounds schreef:

En er komt in de toekomst ook nog een heffing op pc's/branders.
Vergeet dat grapje maar... ik heb hiervoor "een partij" aangesproken om hierover hun mening te vragen. Sorry dat ik geen namen noem maar wie de belgische politiek volgt, zal weten waarom dat veiliger is...
[Mail vanwege een partij schreef:

Inzake het door u geciteerde thema kunnen wij u meedelen dat onze partij gekant is tegen een heffing op computers. Deze heffing werd trouwens ook niet gestemd. De stemming van de wet op auteursrecht is een uitvoering van een Europese richtlijn. Zie hier

De Europese Commissie laat geen belastingen toe op computers.
Vooral die laatste zin stelde me gerust wink ;)
[verder in die mail schreef:

Op de webstek van de VLD verscheen hierover deze tekst:

Een aantal media meldt vandaag dat er een heffing van auteursrechten op computers komt waardoor deze 30 tot 40 euroe duurder zouden worden. In de commissie Bedrijfsleven van de Kamer ontkende minister Verwilghen dit. Deze commissie boog zich over het wetsontwerp van Verwilghen inzake auteursrecht in de informatiemaatschappij.
De minister verduidelijkte dat het wetsontwerp zelf geen heffing op computers toelaat, tenzij de regering hierover anders beslist. Overigens twijfelt Marc Verwilghen er sterk aan of in de huidige omstandigheden de regering over deze materie een consensus zal kunnen bereiken.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
6-3-2005 14:47
Zou het voor de buma en de artisten niet makkelijker zijn om de internet verbindingen duurder te maken. En alle downloads legaal te maken. Ze kunnen het nu niet meer tegen houden al het downloaden. het zou voor hun denk ik ook het hele legaal niet legaal circus afsluiten. Zou voor ons een voordeel zijn en de artisten zullen zo ook meer krijgen op hun nummers.

Graag jullie reacktie hier over.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
6-3-2005 14:50
Is opzich een aardig idee.

Alleen hoe zit het dan met de mensen die nooit muziek/films etc. downloaden?
Thanx Dré !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)