Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 21 van 60)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
25-11-2004 16:32
En dan betaal je nog:
Uitkoopregeling
Inkomstenbelasting
Wegenbelasting
Accijns op je benzine,
btw op je muziek
btw op zowat alles,
en als je dan nog eventueel iets te veel over gaat houden,
ga je braaf vermogensbelasting betalen..........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-11-2004 16:57

Tom schreef:

En dan betaal je nog:
Uitkoopregeling
Inkomstenbelasting
Wegenbelasting
Accijns op je benzine,
btw op je muziek
btw op zowat alles,
en als je dan nog eventueel iets te veel over gaat houden,
ga je braaf vermogensbelasting betalen..........
Zo pessimistisch wou ik nog niet zijn laugh :D. Ik had het dus enkel over wat SABAM verdient aan het draaien op een feestje!

Mss eens pollen, wat vinden jullie een deftige prijs om te betalen? Het gaan om een jaarlijks recht, of je nu 1 nummer of 10000 nummers kopieert, de prijs blijft gelijk. Hou het realistisch jongens, geen "0EUR" of zo dus wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
25-11-2004 17:42
Ik zou er zeker wel €500 voor over hebben misschien wel meer, en dat is geen grap wink ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-11-2004 17:45
In princiepe zijn de enige extra kosten die gemaakt worden wat meer werk bij het controleren of alles legaal gaat. Meer dan 40/50 euro per jaar zou ik absurd willen noemen. Je hebt toch netjes voor je muziek betaald??? Waarom dan ook nog moeten betalen om het op een andere manier te willen afspelen.... sad :(
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-11-2004 17:58

Tribal Chef schreef:

Ik zou er zeker wel ?500 voor over hebben misschien wel meer, en dat is geen grap wink ;)
Nou, Tribal Chef, ik vermoed dat jij dat zegt omdat je FS 500EUR per jaar waard vind, toch? Maar de vraag is niet wat jij per jaar aan FS wilt geven, wel wat jij per jaar aan de SABAM wilt geven! Wat vind jij een normale som dat SABAM en de artiesten mogen krijgen per jaar omdat jij niet het origineel gebruikt maar wel een kopie van het origineel die je wel gekocht hebt.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
25-11-2004 19:46
Ik persoonlijk vind dat Buma, Sabam en dergelijke totaal niets van dj's moeten krijgen!

Ze mogen g*d op hun blote kniëen danken dat wij de muziek gebruiken, en derhalve voor een belangrijk stukje vraag zorgen naar de muziek.
Hoeveel platen zouden er geen hit geworden zijn als ze niet eerst in het cirquit gedraaid werden. Vroeger was het heel normaal dat we een plaat al een half jaar hadden voordat hij in een hitlijst verscheen. We werden als testlab gebruikt sneaky :V
Je moet eens zien hoeveel geld een plugger er vroeger voor over had(nu waarschijnlijk ook nog), om een plaatje op de radio of in een vooraanstaande disco gedraaid kon krijgen.
Ik heb er met mijn neus bovenop gezeten; mijn vader was directeur bij een omroep .....

En dankzij de vraag voor de muziek hebben de artiesten ook nog lekker werk.
en verdienen ze veel geld met hun hitjes, en niet alleen de artiesten, de platen maatschappij, de platenwinkel, distributie, enz. Er gaat meer geld in om dan jullie misschien wel denken.
De muziekindustrie is, na olie en wapens, de grootste monneymaker in de wereld!
En dan zouden wij HUN moeten gaan betalen?

Ik heb het altijd al heel krom gevonden sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-11-2004 19:55
Ik zeg, geregistreerde DJ's moeten GRATIS demo-cd's krijgen met (potentiele) hits. En dan dus geen rotzooi, maar van bekende namen. Zonder DJ's waren veel hits geen hits geweest wink ;) Leve de DJ's! razz :p
Light Image
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
25-11-2004 19:55
Oow jezus shocked 8O , het gaat inderdaad niet helemaal goed, tja sabam e.d. heb ik weinig voor over, missch 50 per jaar maar dat is eigenlijk al veels te veel
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
25-11-2004 20:01
Bij elk bedrag wat je betaald schep je het presedent dat je het ermee eens bent dat je ergens voor moet betalen, en als je er aan begint, word het alleen maar meer, nooit minder.

Persoonlijk heb ik uit principe nooit zelf de buma/stemra rechten betaald!

als het betaald moest worden, heb ik ze standaard altijd naar de klant doorgestuurd.
Het staat ook in mijn kontrakt.
10. Organisator dient, indien van toepassing, de afdracht van BUMA / STEMRA voor zijn rekening te nemen.
En draarvoor heb ik ook nog een leuke en zeer belangrijke:
9 Indien de uitvoering van deze overeenkomst geen doorgang kan vinden wegens het ontbreken van de benodigde vergunningen bij organisator, zal dit niet als overmacht worden beschouwd en zal organisator derhalve gehouden zijn het volledige overeengekomen honorarium aan OVM Sales uit te betalen.
Hiermee voorkom je dat als men bepaalde vergunningen niet heeft, en er door overheid gesommeerd word te stoppen, of niet aan te vangen, dat je evengoed betaald krijgt sneaky :V

Zo iedereen die deze twee sterke regels op wil nemen in zijn kontrakt, mag van mij € 1,- overmaken op een goed doel!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-11-2004 20:10
Ik volg je redenering voor de volle 100% waar het gaat om de rechten voor die avond... maar hoe met een jaarlijks terugkerend recht voor publiekelijk gebruik van legaal gekopieerde muziek? Mogelijks kun je die gaan doorrekenen aan de klanten, maar dan moet je die natuurlijk ook wel de mogelijkheid geven te vragen dat je geen gebruik maakt van de kopien maar wel van de originelen waardoor zijn bijdrage komt te vervallen (eerlijk is eerlijk). Bovendien moet je dan het forfetair bedrag gaan verdelen naargelang het aantal opdrachten die jij begroot voor het komende werkjaar. Theoretisch gezien een haalbare oplossing... maar in de praktijk?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)