Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 21 van 30)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-10-2005 13:29

YOURI*teaser* schreef:

vooral bij het overmixen waar 2 kanalen open staan. dan lijkt het of het geluid door elkaar wegvalt.
Weet je zeker dat dit aan de NUO 5 ligt, en niet aan je mixtechniek, en dan met name het eq-gebruik als je twee platen tegelijk volledig open hebt staan?
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
12-10-2005 17:04
Ik mix nu ook al een tijd met de Nuo en dit fenomeen lijkt me eerlijk gezegd stug, In ieder geval nog nooit meegemaakt.

het lijkt meer op twee bassen die elkaar opheffen zoals sylvia bedoelt, dan is het meer een kwestie van goed EQ'en
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
12-10-2005 17:23
Dan mix je dezelfde slag platen te strak laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
12-10-2005 18:42
Nope. Als je ze namelijk TE strak zou mixen (iets dat trouwens bijna niet te doen is) dan is er van phasing in het laag GEEN sprake. Juist als het net niet synchroon loopt EN je de toonregeling niet correct gebruikt zul je phasing problemen krijgen.

Meer oefenen dus. OF de schuld geven aan het gereedschap (VEEL makkelijker ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-10-2005 11:30

Dré schreef:

Bij de Nuo 5 kun je, voor zover ik het begrepen heb, ook extern routen. Routing loopt dan net zoals normaal bij de ingebouwde effectunit (dus ook via de zeker NIET kleine cross-fader). Nadeel is wel dat je dan de interne effectunit op dat moment niet kan gebruiken. Zie ook handleiding Nuo 5.
De routing op de Nuo5 vind ik erg onlogisch. Je zou zeggen dat je als effect bijvoorbeeld "send-return" selecteert en dat je dan links van de dry-wet fader het gewone signaal hebt en rechts het signaal van de return. Dat is helaas niet zo. Bij de Nuo5 gaat de routing ALTIJD door de externe effect unit als je een Nuo-effect gebruikt. Op die manier kun je de effecten van de Nuo5 en je externebak door elkaar gebruiken. Een beetje eigenaardig maar zo zijn er wel meer rare dingen bij de Nuo reeks.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-10-2005 11:47

YOURI*teaser* schreef:

Iedereen vind de NUO zo goed, ik heb hem zelf nu ook al een half jaar ofzo, maar ik ben er niet altijd tevreden over .. vooral bij het overmixen waar 2 kanalen open staan. dan lijkt het of het geluid door elkaar wegvalt. waardoor ik 1 van de 2 veel harder moet zetten om bv de sampletjes van de plaat die inmix te horen.
Hoe beter de geluidskwaliteit van de mixer hoe moeilijker het is om een mooie overgang te maken razz :p. Dat geldt voor mixers maar ook voor naalden en speakers. Hoe beter het geluid is hoe eerder je de foutjes hoort! Wat Dré al zei, het probleem dat je noemt komt wss doordat je de toonregeling niet goed gebruikt (2 bassen vol door elkaar).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-10-2005 14:18

Frisbee schreef:

De routing op de Nuo5 vind ik erg onlogisch. Je zou zeggen dat je als effect bijvoorbeeld "send-return" selecteert en dat je dan links van de dry-wet fader het gewone signaal hebt en rechts het signaal van de return. Dat is helaas niet zo. Bij de Nuo5 gaat de routing ALTIJD door de externe effect unit als je een Nuo-effect gebruikt. Op die manier kun je de effecten van de Nuo5 en je externebak door elkaar gebruiken. Een beetje eigenaardig maar zo zijn er wel meer rare dingen bij de Nuo reeks.
Ooit wel eens van een andere kant bekeken? Wat jij onhandig vind kan voor een ander juist wel makkelijk zijn want zo kun je dus een echo met een lfo filter combineren om maar even wat te noemen.
Daarnaast staat een effect met 1 druk op de knop UIT. Gewoon een druk op de effect select button zodat het lampje stopt met knipperen en klaar ben je.

En eigenaardig of niet..... alle effecten mixers die er verder op de markt zijn hadden wel eens wat beter bij de Nuo af mogen kijken. Want alle andere effect mixers presteren over het algemeen toch wel minder als we onder de streep kijken naar het eindresultaat.

Het enige waar de Nuo echte grote fouten maakt is de belettering op de behuizing die je er zo vanaf poetst.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-10-2005 14:47
Maar dat SCHIJNT te zijn opgelost. NUO zegt dat de deckplate nu harder wordt afgebakken, waardoor de belettering niet meer zou moeten loslaten.

Of het werkt? Geen idee. Ik zal er na verloop van tijd wel achter komen met de mijne.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-10-2005 14:52
@ Reind, zo negatief bedoel ik het nou ook weer niet. Het viel me alleen een beetje tegen omdat ik liever de return aan de andere kant van de FX-fader had gezien wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-10-2005 17:00

Sylvia schreef:

Maar dat SCHIJNT te zijn opgelost. NUO zegt dat de deckplate nu harder wordt afgebakken, waardoor de belettering niet meer zou moeten loslaten.

Of het werkt? Geen idee. Ik zal er na verloop van tijd wel achter komen met de mijne.
Helemaal zwart is ie ook mooi hoor zonder belettering.

Ik heb die van mij namelijk met een beetje sticker verwijderaar helemaal schoon gepoetst, staat geen letter meer op. Zoals ie er voor een tijdje terug uit zag met vervaagde letters was namelijk helemaal geen porum....

Maarja nog even wachten en dan krijgt ie ook een mooi kleurtje. Ik ben er alleen nog niet uit wat voor kleur. Mischien laat ik hem airbrushen met een mooie afbeelding er op (casper en hobbes of zoiets).

Frisbee schreef:

@ Reind, zo negatief bedoel ik het nou ook weer niet. Het viel me alleen een beetje tegen omdat ik liever de return aan de andere kant van de FX-fader had gezien wink ;)
Tsja daarom zeg ik ook altijd.... koop een mixer die bij je past. Een Nuo5 kan wel een mooie mixer zijn maar als je liever met een DJM werkt is die laatste mischien toch wel de verstandigste keuze.
Overigens zul je zulke dingen altijd houden. Een mixer die voor iedereen perfect is valt namelijk niet te produceren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)