Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 208 van 345)
Moderator(s): Dré
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-12-2006 18:10
netjes Tom....errug netjes!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
2-12-2006 19:03
Ligt daar nog een 3e Amphenol multistekker in verstopt, en is dit een verlengkabel tussen processor en amprack? Of hoe moet ik het anders zien?
En waarom heb je voor de speakers ook connectoren van Amphenol ipv. Speakon? Is dit degelijker of zijn Turbosounds daar soms standaard mee uitgerust? (allebei puur ter interesse)

Oja, trouwens...*kwijl* razz :p
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-12-2006 20:14
mmm, amphenol is idd niet echt de standaard en stukje duurder dan speakon. volgens mij hebben alle turbosound kastjes ook standaard speakon er op zitten (volgens de site)...maar Tom zal daar vast een reden voor hebben :)

Waarom zitten er trouwens 2 19" profielen achter/naast elkaar?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
2-12-2006 20:23
Op de bodem liggen 3 leads van 2 meter:
1x LK25 aanvoer vanaf processorrack
1x LK25 doorvoer voor door te linken naar volgend amprack
1x 16A shuko voor de stroom (in de subracks met 2x 1250 komt 16A CEE, 2 fases hiervan zijn voor de sub amps, de derde fase gaat naar een setje shukos op connectorpaneel waarin dan toprack en processorrack geprikt kunnen worden).

De turbosound (flash en floodlight) toppen zijn idd uitgerust met EP-6 van o.a. amphenol. X-15 toppen ook, dus was dat ook een voor de hand liggende keuze voor connectoren op toprack (3-weg actief aangestuurd dus als het speakon zou zijn zou het al speakon-8 worden). Subs zijn wel gewoon speakon-4.
Connectorpanelen op deze racken worden overigens ook nog anders. Zowel op de top als subracken komt er ook nog een Socapex-19 polige multiconnector bij. Da's practisch bij oa vliegen of als je racken ver weg staan. Ga je met multi naar je speakers toe, spinnetje erop en klaar. (spin heeft dan ook gelijk een X aantal speakons / EP-6 erop zitten zodat je praktisch geen kasten meer moet doorlinken).

2x 19" profiel: 1 profiel is om de versterkers aan de achterkant te ondersteunen. Das een speciaal modelletje en heeft ook al gelijk het normale profiel om eventueel connectorpanelen tegen te schroeven. Omdat ik het (vooral bij de subracks) in dat geval wel heel erg krap bekabelen vond heb ik een stukje verder naar achter nog een profiel gezet waar de connectorpanelen (en rooster de rest van de achterkant tot op 2HE van de bodem) tegen zullen komen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-12-2006 14:55

CyberDance schreef:

Ronny B schreef:

omdat ik al met een vervoers probleem zit wil ik het amprack in een geheel laten.
Heb inderdaad nier voor alle klussen 5 amps nodig. maar anders zou ik voor elke klus weer draaden moeten gaan omsteken, net iets waar ik geen zin in heb. Wil he gewoon zo hebben dat het meteen klaar is voor wat voor feest dan ook.
maar zijn al naar anders oplossingen aan het kijken. wie weet mak ik ze erl wel in n zie ik wel of de case het houd.
Overweeg eens om er 2 handvaten 90 graden gedraaid in te zetten. Als je m dan aan die handvaten vast hebt ligt het rack als het ware op de rug. Dan kan je m zo met de wielen op het podium "tippen" en staat ie op het podium dus weer zoals het hoort. Tilt een stuk makkelijker omdat het rack dan niet meer zo hoog (dus kantelgevoelig) is.
Maar test wel even GOED of de case in kwestie hier tegen kan. Aangezien de kist niet ontworpen is om op deze manier gebruikt te worden zou ik niet klakkeloos aannemen dat bijvoorbeeld de 19" profielen zo bevestigd zijn dat ze deze extra last kunnen verwerken.

Zou een beetje lullig zijn als bij de eerste keer tippen de hele boel in elkaar dondert.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-12-2006 17:38

Ronny B schreef:

omdat ik al met een vervoers probleem zit wil ik het amprack in een geheel laten.
Heb inderdaad nier voor alle klussen 5 amps nodig. maar anders zou ik voor elke klus weer draaden moeten gaan omsteken, net iets waar ik geen zin in heb. Wil he gewoon zo hebben dat het meteen klaar is voor wat voor feest dan ook.
maar zijn al naar anders oplossingen aan het kijken. wie weet mak ik ze erl wel in n zie ik wel of de case het houd.
en wanneer je nou een standaard rack maakt met bijvoorbeeld 2 of 3 versterkers afhankelijk wat je ook veel gebruikt wanneer niet alle amps nodig zijn, daarbij een extra aansluitpaneel zodat je zo met een paar korte kabels eenvoudig je set kunt uitbreidden met de overige versterkers??

Lijkt mij niet echt veel werk en scheelt heel vaak een pak extra kilo's meesjouwen!!
Is hier ook het geval. standaard racken voorzien van 2 amps en een processor. achterkant 2 extra uitgangen voor naar de derde versterker. Hier zit wel alles in stolpkisten dus is vrij makkelijk stapelen en vooraf ook al te bekabelen. deksle eroverheen en gaan.

Daarnaast een aantal losse versterkers die eenvoudig zijn toe te voegen. versterker rack met 2 amps en proc. heeft 4 polige speakon aansluiting maar ook eenvoudig standaard 2 polig te gebruiken. Dmv diverse settings in de procc bij elke speakerset de juiste instellingen. Maakt dan niet uit welke amp eraan hangt. happy :)

Ga er eens rustig voor zitten en bekijk welke opstelling jullie het meeste gebruiken. Bedenk hiervoor een goede indeling voor het versterker rack en zorg dat de uitbreiding dmv enkele stekkers makkelijk te realiseren is. Kijk ook naar bekabeling, aantal aansluitingen enz.
De stroom toevoer is hier altijd standaard powercon, 2 amps plus een proc. kan op een losse groep. Meerdere amps? dan bovenop een 16A 400v verdeling zodat ik 3 groepen heb.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
11-12-2006 22:27
Daar heb ik inderdaad ook al aangedacht dat om ze te sprijden maar wat is het geval,
De bedoelings is dat er bij kleine feesten 2x sub 2x top komt te staan, en bij grote feesten 4x sub 4x top.
Nu word bij grote feesten het zo aangestuurd
Hoog--> 1x P500 Stereo 4 ohm
Mid --> 2x P1600 Brug 4 ohm
Laag --> 2x P2000 Brug 4 ohm

nu zou je kunnen zeggen, je kunt 1 mid en 1 laag amp in een ander rack doen en dat rack dan thuis laten bij kleine feeste, maar op dat moment zou ik van links naar rechts (of andersom) stack kabels moeten gaan leggen omdat de amp in brug staan (en alles zo dus ook is bekabelt). Ik zal er nog een goed over denken.
Wat ik ook al als optie heb bedacht was, om de sub amps in een andere case te stoppen. Dan moet ik nog wel steeds alle amps mee nemen maar zijn ze wel verdeelt over apparte racks.
Ik zal er nog een goed over nadenken.

@ Cyberdance, dat vind ik nog wel een goed idee van je, zal ook daar eens serius over gaan na denken.

Iedereen alvast bedankt voor de gedane moeite!
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-12-2006 22:38
Ik doe het ook ongeveer zo.
Standaardcase met versterker, CD speler en mixer, en een tweede case met crossover en tweede versterker.
Kleinere feestjes gaat alleen de standaardcase mee (en fullrange speakers), grotere klusjes gaan er ook twee basskisten en de extra versterker (en crossover) mee.
Aan de achterkant van beide cases zitten XLR inbouwpluggen om de boel aan te sluiten. paar stukjes draad erin en klaar.
Werkt echt super.

René
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-12-2006 10:30
andere optie? : koop er een p500 bij en maak er 2 rackjes van. Zo doende kun je bij de kleinere feestjes een enkel rackje meenemen, en bij de grote 2 stuks, deze gebruik je dan links en rechts. Scheelt ook weer een hoop xtra kabel doordat je de amps nu kort bij de speakers hebt staan.

Daarnaast is natuurlijk ook nog de oplossing om 1 p1600 en een 2000 samen in een rack te doen, dit 2 maal dan uiteraard en de p500 geheel apart. Zou je zodoende bij de kleinere dingen toch 2 amps schelen. Ik zou echter neigen om eerste optie te kiezen. Een P500 kost daarbij ook niet de wereld. Zo heb je twee volledig bruikbare sets of een grote. Xtra crossover of processortje is dan natuurlijk ook aan te raden.

succes ermee.

Verder snap ik even niet waarom alles in brug staat, ook bij de kleine set. En je hebt hier een vaste manier van aansluiten? Wanneer je niet een standaard gebruikt kan nu op het moment erg makkelijk werken maar als je eens iets stuk hebt dan zit je mooi te kijken omdat je niet volgens een standaard werkt? Nogmaals ik begrijp niet helemaal hoe je het hebt aangesloten.

welke speakers heb je en hoe heb je deze aangesloten?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
13-12-2006 17:32
[beetje offtopic]
De bedoeling in de toekomst:
4x 15'/1' toppen (gaan zeeer waarschijnlijk bij Ivo2 vandaan komen)
4x 18' hybride subs (gaan zeer waarschijnlijk bij Ivo2 vandaan komen)
In deze kasten gaan allemaal RCF drivers:
Hoog N450
Mid L15P530
Laag L18S800
[/beetjes offtopic]

Waarom in brug omdat ze anders gewoon weg niet genoeg vermogen leveren.
Ik weet ook dat de Palladium serie hier niet het beste voor is, maar dat is wat ik nu bezit, en gaat dan ook zodra de speakers erzijn als eerste vervangen worden.
Maar daarover zal ik dus voor de beste keuze verder gaan in het juiste topic wink ;) )

Een P500 extra is inderdaad niet de kosten, maar: ik zie graag eenheid in mijn spullen en aangezien al mijn amp van de "oude" reeks van palladium zijn is nog een P500 niet heel gemakkelijk te vinden.

Ik zal er nog eens over na denken. Mocht ik gaan splitsen nijg ik nu naar de subs amps in een ander rack.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)