Forum > Off-Zone

biertjehhh??? tijdens het draaien...

(348 reacties. Pagina 20 van 35)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-6-2004 00:30
@TOM V. : Sorry hoor, maar je bent 15 jaar! Je leert de boel pas kennen! Toen ik ongeveer jouw leeftijd was dronk ik ook niet graag. Voelde ik me er ook niet altijd even lekker bij. Nu ben ik ouder en geniet ik van een biertje. Als ik 's avonds thuis kom van mijn werk bijvoorbeeld.

Als ik aan het draaien ben, dan is het voor mij een hobby. Ik probeer mensen te entertainen! Mag ik dan geen biertje drinken? Laat mij lekker, al drink ik er 20? Ik ken mijn eigen grenzen wel en weet echt wel wanneer ik moet stoppen.

Ik heb zomaar een vermoeden (is uit onderzoek gebleken :P) dat jouw moeder zegt dat je nooit moet beginnen met roken/blowen, pillen slikken en bier/alcohol drinken. Jij accepteert dit blijkbaar en dat vind ik knap van je, want drinken kun je altijd nog en roken is gewoon echt slecht voor je.

Aangezien jouw 'ex vriendinnetje' nu omgaat met 'de verkeerde' mensen dan heeft dat met haar IQ/EQ te maken. Dat soort mensen trekt haar blijkbaar aan. Misschien mag zij dus ook wel helemaal niets van haar ouders en kan zij daar juist NIET goed mee omgaan. Resultaat >> stiekem gaan roken etc. etc. Blijkbaar is ze niet slim genoeg of voelt ze zich eenzaam (problemen thuis? op school?) en krijgt ze een goed gevoel door die jongens. Er kunnen 100den factoren zijn die daar de oorzaak van zijn. Drugs opzich is hier dus niet de oorzaak van. Het is het meisje die zich laat verleiden door foute gasten (tjah, het gebeurt helaas vaak).

Zoals jij het interpreteert zou niet ik, maar mijn auto de schuld zijn van een aanrijding die ik ZELF veroorzaak. Denk daar maar eens over na!

Ik vind het overigens prima dat je je mening geeft en die respecteer ik ook, maar nogmaals je bent 15 en weet totaal niet waar je het over hebt. En ik slik ook geen pillen, rook/blow niet. Drink alleen en daar geniet ik van. Ik ben ook echt geen alcoholist (behalve op vakantie :P). Heb overigens wel eens hijsje genomen van een sigaret, maar vond het gewoon gigantisch ranzig.

Ik schrik er gewoon echt van hoe jij over dit soort dingen denkt en erop reageert. Jij leest onderzoeken, tis maar wat je hobby is op 15 jarige leeftijd en gaat daar vervolgens je argumenten op baseren. Onderzoeken kloppen niet altijd hoor, dat kan ik je alvast vertellen (dan leer je ze voortaan misschien kritischer lezen).

Denk je nu echt dat je als (top) DJ geen biertje kan drinken tijdens je set? Of niet mag roken, of geen jointje mag roken? Moet jij eens kijken naar vele top-dj's die dat ook doen. Als jij je relaxed, happy voelt achter de draaitafels, dan breng je dat over naar het publiek, geloof mij maar. De een heeft van nature al ADHD :P en een enorme glimlach + portie zelfvertrouwen, sommigen moeten hier even een biertje voor drinken of een jointje voor roken.

In de DJ scene gaat het immers maar om 1 ding: RESPECT!! Mede daardoor komen er ondanks overmatig pillen, alchoholgebruik etc. etc. ook zo weinig vechtpartijen voor op dancefeesten.

'nuff said!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-6-2004 00:58
Oohw en @ DJ Ip-Kiss :
Drank is slecht voor je. Je hersencellen worden hierdoor afgebroken( iets wat NIET word aangemaakt) en je lever krijgt bij grote getalen een flinke opdonder.
Wat voor sport doe jij? Voetbal je, dan zou ik als ik jou was maar niet meer koppen!
Hoeveel uur per dag slaap jij? Ik hoop lang genoeg, want weinig slaap tast je gezondheid en reactievermogen aan.
Wat is jouw eetpatroon? Eet je veel, eet je wel gezond? Weet je dat je hart- en vaatziekten kunt krijgen door te veel vet te eten? Weet je dat TE gezond eten ook niet goed is voor je lichaam?

Zal ik jou eens vertellen dat meer mensen sterven vanwege overgewicht en/of honger dan overmatig alcoholgebruik! Daarnaast komen vechtpartijen meestal voor bij mensen die (gebruik ik het weer) een laag (minder dan gemiddeld) IQ hebben. Schuif niet alles af op alcohol, erg goedkoop! Vandalisme komt ook vaak voort uit verveling, eenzaamheid etc. Men verwijt dit echter op bijv. alchohol. Hierdoor komen er weer reclamecampagnes en probeert men jeugd ervan te overtuigen dat alcohol slecht voor je is, wat uiteindelijk leidt tot een tegengestelde reactie: de jeugd gaat stiekem alcohol nuttigen. Dit fenomeen is niet nieuw!

Alcohol onder het verkeer vind ik idd fout, maar het verbieden omdat een paar het voor anderen lopen te veneuken vind ik een beetje te ver gezocht. Dan kun je net zo goed alle auto's verbieden, omdat een paar eikels asociaal lopen te rijden. Er is helaas nog geen machine die ons kan vertellen hoe iemand reageert op teveel drankgebruik.

Bovendien durf ik je te zeggen dat jij van die paar hersencellen minder TOTAAL NIETS MERKT! Kom op zeg! Kvind dit overigens een ontzettend zinloze discussie met zoveel minderjarigen die maar zeggen wat ze anderen hebben horen zeggen.

Tot slot: Bier cq. alcohol wordt al eeuwen lang door ons gedronken en toch hebben wij een kennis opgedaan en een infrastructuur opgebouwd waar geen enkel ander dier op aarde aan kan tippen. Frapant dat wij wel alcohol hebben gedronken... Mzzz... Blijkbaar is het zo slecht nog niet! Dommer word je er iig niet van en misschien was de uitgaansscene er zonder alcohol niet eens geweest!

Aan alle jongeren hier: wees eens assertiever! ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
9-6-2004 11:18
alcohol is wel slecht voor je! Hoe kun je nou niet zeggen dat dit niet zo is?
IK zeg ook dat het blowen slecht is en dat roken slecht is want het is allemaal slecht. En ja als jij een jaar lang alleen patat e.d. eet en we meten dan jou cholesterol gehalte weet ik voor de volle 100% zeker dat jij gaat schrikken.
Maar dit kan je tegen gaan door het jaar daarna rustig aan te doen met al die vette troep. Je eet een appel ipv een kroket en ja hoor je zal zien dat het weer langzamer hand beter gaat. Koppen tijdens voetbal: Tijdelijk krijgen je hersens een oplawaaier maar dit gaat over. Wiet, je hersencellen verdwijnen elke keer als je rookt heb je ze allemaal nodig? Nee je gebruikt maar 10 % van je hersens, komt het weer goed: NEE
Hersencellen worden niet meer aangemaakt en juist DAAROM zit er ook een leeftijd aangebonden. Je mag geen alcohol onder de 16.(sterke dranken 18) en waarom denk je nou dat dit is. Waarom mag een moeder niet drinken terwijl ze zwanger is? Omdat het kind daar last van heeft. En als diezelfde moeder niet drinkt maar een bal kopt heeft het kind daar 0% last van later. Al kopt ze elke dag 2 ballen!

@ Tom v.
Kijk dat is al wat ik dacht. Je bent er slecht naar gaan kijken omdat je een extreem voorbeeld hebt gezien. Je vriendin kwam in contact met slechte vrienden, begon te gebruiken en dan niet zomaar maar in extreme vorm waardoor ze maandagen niet meer op school kwam e.d. Waar ik al bang voor was is dat je het maar uit één slecht voorbeeld zou halen.
Want ik ben zo open geworden door de mensen wie mij het aanboden. Mijn vrienden, want dat zijn het wel geworden, zijn stuk voor stuk havo afgestudeerd en studeren op het HBO. Verder hebben ze een bij baan waar ze goed geld mee verdienen, Rijke ouders en zijn ze stuk voor stuk gelukkig. Ze drinken amper maar blowen. Als je die jongens zou zien zou je zien dat ze er helemaal niet uitzien als kansloze junkies. Gewone jongens als jij en ik. Toch had een van die jongens laatst 200 gram(ja 200!!!) wiet gekocht. Niemand die er last van heeft gehad dat hij het heeft gehad. Wat ik bedoel is. Ook mensen die er gewoon uitzien, waar je zonder boog omheen zou lopen als je in de winkel staat kunnen blowen. Maar mensen krijgen een slecht beeld door de extremere gevallen die altijd negatief zijn!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-6-2004 11:53
"alcohol is wel slecht voor je! Hoe kun je nou niet zeggen dat dit niet zo is?"
Ik leef nog steeds en heb aardig wat bier/alcohol gedronken in mijn leven. Dus zo slecht is het niet. Daarnaast doe ik elk half jaar een bloedonderzoek en daaruit blijkt steeds dat ik KERNGEZOND ben. Laag cholesterol etc.

Dus wees assertief. Die 'onderzoeken' zijn er niet voor niets. Zelfde geldt voor de onderzoeken van Greenpeace etc ;)

"Tijdelijk krijgen je hersens een oplawaaier maar dit gaat over."

Te vaak koppen gaat niet over hoor ;) Daarnaast gaat het om alcoholgebruik tijdens uitgaan. Als je rijdt, ga je ook niet drinken, als je zwanger bent ga je ook niet drinken. Dit doe je voor het bestwil van jezelf en anderen (in het verkeer en baby).

Als je uitgaat en gaat drinken, dan mag je lekker doen wat je wil. Moet je helemaal zelf weten. Daarom zeg ik al dat er teveel jongeren mee discussieren. Die mogen idd eigenlijk nog niet drinken. Echter NIET MOGEN resulteert in stiekem drinken. Men moet gewoon ze bek houden. Hetzelfde telt voor sex bij jongeren. Worden er op tv mee doodgegooid, en daar wordt heel moeilijk over gedaan. Gek heh dat er wel eens kinderen zijn van 15 die zwanger raken :s Gewoon niet verbieden, als ouders er gewoon rustig over praten met je kind(eren). Dan hoeven ze niet stiekem de verkeerde keuzes te maken.

"En als diezelfde moeder niet drinkt maar een bal kopt heeft het kind daar 0% last van later. Al kopt ze elke dag 2 ballen!"

Van een biertje krijgt het kind ook geen last hoor :P Al drinkt ze er 2. Dus dat is ECHT een stomme vergelijking ;) Alleen bij overmatig alcoholgebruik kan het nadelig zijn voor het kind. Feit is dat je als je zwanger bent gewoon niet moet drinken, just in case. Zelfde geldt tijdens het rijden wat ik hierboven al betoogde. Dit ligt aan het IQ en verantwoordelijkheidsgevoel bij de betreffende persoon. Er zijn helaas mensen op de wereld die niet zo slim zijn en het verpesten voor de ander.

Ik begrijp jou verder wel Ipkiss, maar het ligt niet zo simpel als dat jij denkt ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
9-6-2004 12:58
@ mr_jows : onderzoeken schematiseren is mijn hobby niet hoor wink ;) razz :p
En misschien moet ik wat "opened minder" zijn, maar ik denk dat iedereen die hier al aan bod is geweest een beetje gelijk heeft! En ik denk dat het er zo zwaar is ingepompt bij mij (ouders, school) dat ik daar een zeer neg. beeld over heb.

GRTS TOM.V

(wel vreemd dat de mod's dit toelaten... (OFFTOPIC)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
9-6-2004 13:48
Nou ik heb de mods gevraagd het open te houden mede omdat het zo'n verhitte discussie is.

@ mr_jows, jij gaf in eerste instantie dat koppen aan. Ik vind dat je drank en alcohol niet kan vergelijken met koppen. Tuurlijk kan iedereen kerngezond zijn en bier drinken of wijn. Maar de effecten zijn met blowen vergelijkbaar(slechtheid dan). Wat ik me dus nog steeds afvraagd is waarom mensen,zonder dat ze een slechte ervaring hebben met familie vrienden e.d. zo negatief kunnen doen over het soft-drugs onderwerp. Terwijl diezelfde mensen op zaterdag avond(of op de uitslag van de verkiezingen die avond) allemaal drinken.
Drank is gewoon veel meer geaccepteerd dan soft-drugs en dat terwijl er precies 0 doden van komen, ze niet gaan stelen omdat het niet fysiek verslavend is(lees ik in dit topic ik weet niet zeker hoor) en omdat het relatief goedkoop is(2 of 3 joints 5 euro). Terwijl een alcohol verslaafde steelt om aan zijn drank te komen.

Verder hebben mensen die zeggen, het is slecht voor je e.d. vaak nog nooit zelf één joint opgestoken! Daarom zeg ik altijd tegen die mensen: Steek er nou zelf eens op of hou je mond erover. Want alcohol daar worden kinderen ook onder de 16 mee geconfronteerd: Ahhh pap mag ik een biertje(14): Nou vooruit eentje dan.
het kind is 15(bij mij dan) en bij 3 was het nu is het wel genoeg he: Na mamma word maar 1 keer 50 en er word al niets meer van gezegd. Maar als mijn ouders erachter zouden komen dat ik wel eens blow: dan zwaait er wat! En kom niet aan met: Ja jou ouders want ik zie het in heel wat gezinnen om me heen.
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
9-6-2004 14:20
Marihuana sigaretten bevatten 70% meer kankerverwekkende stoffen dan normale sigaretten. De manier van roken draagt nog eens extra bij aan de schadelijkheid: je inhaleert diep en houdt de rook ook nog eens langer vast. Daardoor komt een blowtje overeen met 4 normale sigarettenIs hasj of wiet verslavend ?
Je kunt onderscheid maken tussen lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke afhankelijkheid. We spreken van lichamelijke afhankelijkheid als je lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij het gebruik van hasj en weed treedt dit niet op. Ook heb je niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Daarbij is het ook niet zo dat blowen automatisch leidt tot behoefte aan zwaardere drugs. Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat je steeds sterker naar het middel verlangt en je eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder. Bij een deel van de gebruikers is dit het geval, met name bij degenen die vaak gebruiken (bijvoorbeeld elke dag). Dit geldt nog sterker wanneer je gebruikt om de werkelijkheid te ontvluchten, bijvoorbeeld uit verveling of gebrek aan toekomstperspectief. Voor deze gebruikers kan de situatie ontstaan dat alleen hasj of weed nog belangrijk zijn, de rest is niet interessant.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
10-6-2004 00:16

Tom. V schreef:

@ DJ ipkiss : Mijn menig is gegrond en ik GA HELEMAAL NIET EEN JOINT ROKEN ALS IK 18 BEN OM AAN JOUW MISSCHIEN DAN HET TEGENDEEL TE BEWIJZEN!!! (want dit wil je toch zeggen!!??)
Er zijn genoeg (wetenschappelijke) en persoonlijke menigen dat ALLE drugs en verdovende middelen SLECHT zijn!
Laatst ergens gelezen dat een appel slecht is voor je tanden (vanwege het zuur dat erin zit).

Ik geloof het allemaal wel en laat me af en toe lekker vol lopen, rook als een ketter en heb, in het verleden, ook menige joint naar binnen gezogen. Dan maar dood met 60! Leven zullen we!

Dat (calvinistische) gelul altijd! Zorg dat je een ander niet tot last bent EN als je aan het werk bent, drink met mate. Ben je vrij, drink met maten!

En onder de 16: Blijf er met je poten vanaf (want je mag helemaal nog niet drinken!).

Zo, tijd voor de beertender (heeft het al de hele avond zonder mij moeten stellen...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
10-6-2004 17:18
geniet, maar geniet met mate (toch als je draait)..

en hang ook zo niet de moraalridder uit, zeker niet als je pas 15 bent.

M'n zus was op haar 15de bij de smokebusters, een fanatiek groepje anti-rokers met eigen magazine enzo. Ondertussen is ze 23 en rookt ze al een jaar of 4. Je bent nog te jong om al zo "oordeelkundig" te spreken.

Over drank kan ik kort zijn: tot m'n 20ste redelijk gewoon (als ik draaide nauwelijks iets), daarna wel wat meer happy :) (kotstudent, op kamers dus).
Ook jaar of 8 gerookt, nu al enkele weken gestopt, voornamelijk om kosten te drukken ( vinyl en cd's kosten veel geld wink ;) ), en de joints die ik ooit meegerookt heb, zijn er misschien een stuk of 10.

MAAR... ik zit niemand te veroordelen, leven en laten leven, uiteindelijk IS dit je publiek elke week.

En een pintje MOET niet, ik drink zelfs avonden niks anders dan cola, en overstappen op bier staat dan gelijk met een venijnige reflux..
m.a.w. als ik niet in de sfeer zit, verplicht ik mezelf iets alcoholisch te drinken, anders alleen als ik er zin in heb..
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
10-6-2004 17:27
Iemand zijn mening wordt hier vaker en vaker niet in dank afgenomen ,...bedankt! sad :(

Tom
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)