Forum > Geluid

Actieve near-field (studio) monitors?

(44 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-6-2004 10:28
denk dat je ff te snel gekeken hebt.

De KRK V8 serie is ideaal voor oa producers.
geeft een transparante en zeer analytische sound.

KRK V8 is een actieve studiomonitor met 120 w laag en 60 w hoog.
een 1" softdome tweeter en een 8"kevlar woofer.
de prijs van de krk v8 lag nog niet zo lang geleden op
ruim 1000 euro per stuk,nu verkrijgbaar voor om en nabij de 750 euro per stuk-bij versch. leveranciers/dealers in nederland.
als je t ernstig meent met je gear zou ik zeker de moeite nemen om de krk is te beluisteren,ik gebruik m niet alleen voor produceerwerk maar tevens als monitorset bij een van mn dj sets,gewoon heerlijk-mackies
zijn zeker goed zoals nog vele merken maar de krk heeft mij en vele andere dj's/producers overtuigd.
daarbij heb ik Dre enige tijd geleden ook geadviseerd om s te kijken of dit niet bij nieuwe produkten zou horen in new-line.
neem de moeite om te luisteren,mits de prijs in je budget valt natuurlijk.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
20-6-2004 12:45

fredje] schreef:

...mits de prijs in je budget valt natuurlijk...
Dus waar heb ik dan precies te snel gekeken als ik in post 1 en in mn laatste ook al gezegd heb dat die hele Syrincs-set al 150 euro boven mn budget ligt???
Ik denk dat jij juist mn posts niet gelezen hebt...
Hierboven legde ik nogmaals uit dat ook 300 al teveel is per unit van de set (die in het KRK-geval TOCH moet bestaan uit twee speakers en een subwoofer gezien de speakers beginnen bij 45/50 Hz en ik minimaal zo'n 30Hz ndig heb, liefst 20 zelfs) dus dat is dan in het meest gunstige geval 3x300 euro... Reken zelf maar uit wat dat in totaal is.
En dan volg je met een post waarbij je speakers beschrijft van 750 euro???
*zucht*

Voor de duidelijkheid: dat ligt dus zeer zeker NIET in mn budget.
Ik wil hoogstens nog doorsparen voor iets wat lijkt op die Syrincs-set (maar daar zit zoals ik ook al eerder vermeldde gewoon zelfs in de aparte woofer niet genoeg laag)...

Is er ergens iets op deze aardbol dat overeen komt met die Syrincs-set, maar dan met een woofer die ook 20 á 30 Hz kan weergeven? En dan voor ongeveer 5 á 600 euro (in totaal voor de hele set dus alle drie elementen bij elkaar gerekend - ik zeg het er maar bij)? shocked 8O

En even nog voor Dré: hoeveel wijken die Numarks dan af van de specs qua frequentie-bereik, en hoe onzuiver zijn ze? Gewoon in hun geheel niet geschrikt als (studio-)monitor of beginnen ze gewoon veel te vervormen o.i.d. als het allemaal wat te hard gaat?

Thnx.
imho...
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-6-2004 13:08
zo heb ik iemand om me heen die ook altijd veel eist maar er achter komt dat daar een prijs aan verbonden is.
deze persoon heeft de keus gemaakt om te kopen wat hij eist/nodig heeft en dat te splitsen.
daar t voor hem puur voor studiogebruik is heeft deze persoon eerst 1 krk gekocht,daar goed mee gewerkt en tijd later de tweede.
t is een optie,enne...ZUCHT....
t is goed bedoelt-jij stelt eisen aan datgene wat je wilt maar stelt daar niet t budget tegenover,schier onmogelijke opdracht.dan word t occasion of splitsen of met minder genoegen nemen.
de krk v8 is op dit moment trouwens ergens in de aanbieding en als je t lief vraagt is mijn setje evt te koop.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-6-2004 13:33
laolith,
je mail gelezen,ik geef daar uitgebreid antwoord op in de loop vd dag.
moet hoop in orde maken zo.
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
20-6-2004 13:54

fredje schreef:

dan word t occasion of splitsen of met minder genoegen nemen.
de krk v8 is op dit moment trouwens ergens in de aanbieding en als je t lief vraagt is mijn setje evt te koop.
groet
Pcies! En daarom vraag ik dus wat de alternatieven zijn! (zie trouwens ook mijn mailtje dat al jou kant op is gekomen naar je hotmail addy wink ;) ) Daarin wordt e.e.a. je misschien ook een beetje duidelijker.

Ik HEB het geld gewoon niet, maar door een beetje rond te shoppen en te leren waar ik moet letten hoop ik uiteindelijk toch iets beters te krijgen dan waar ik nu mee zit (en dat kan echt niet missen gezien ik nu twee bij-de-ook-al-budget-en-drie-jaar-oude-computer-meegeleverde-set Cambridge soundworks miniboxjes heb van wel 3 watt rms ofzo razz :p) en als die Numarks nou niet TE veel vervormen/ TE onzuiver zijn, zie ik dat momenteel nog als mn enige optie vrees ik... sad :(

Dus dat "genoegen nemen met minder" doe ik mn hele leven al, veelal onder hetzelfde motto van "beggars can't be choosers" ...

En occasions? Ja, punt 1 moet je maar geluk hebben dat er nét iets is wat jij zoekt voor die prijs die je kan betalen. Punt twee moet je die dingen meestal zsm afhalen (logish ook natuurlijk) maar zonder auto (of kennis in de buurt met auto wink ;) ) gaat dat dus niet... Lastig allemaal.
Die V8-set van jou is denk ik vééls te groot voor mijn setupje ook al zou je er twee voor 400 euro willen verkopen aan me. V4 lijkt er dan meer op maar dan moet ik toch de woofer nog hebben en dan komt alleen die S12 nog in aanmerking. Samengevat: ga ik voor KRK dan worden het twee V4 en een S12 maar dat is gewoon niet te doen met mijn budget. ZELFS niet tweedehands. Of iemand is zo rijk dattie ze wil doneren? Dan voel ik me zeer aanbevolen! laugh :D

Maar goed. Uiteindelijk gaat het dus vrees ik toch die Numarks worden, TENZIJ Dré zegt dat die ook eigenlijk pas beginnen bij de 40Hz (ipv 20) en gewoon niet aan te horen zijn. Dan moet ik verder zoeken. En gezien Behringer geen woofers heeft voor bij die Truth-serie (toch?) kan ik daar ook niets mee...

En dit was de laatste keer dat ik er zo'n lange post van maak, I promise! wink ;)

Mzzl!
imho...
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
20-6-2004 13:54

fredje schreef:

laolith,
je mail gelezen,ik geef daar uitgebreid antwoord op in de loop vd dag.
moet hoop in orde maken zo.
groetjes
Ok, thnx happy :) !

CheerioZ maar weer!
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-6-2004 14:25
Toch apart... Ik noem de Syrincs, ik noem de Behringer. Ik noem expres niet de Numark speakers... Goed verstaander heeft soms voldoende aan de afwezigheid van bepaalde woorden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
20-6-2004 15:52

Dré schreef:

Toch apart... Ik noem de Syrincs, ik noem de Behringer. Ik noem expres niet de Numark speakers... Goed verstaander heeft soms voldoende aan de afwezigheid van bepaalde woorden...
sad :(

Fijn dat je dat dan expres doet gezien ik EXPRES tot twee keer toe vraag WÁT er dan mis mee is met die Numarks. Schiet ik dus weer nix mee op.
En die Behringers zijn hardstikke leuk, maar ík kan er geen woofer bij vinden die me het bereik kan geven wat ik nodig heb. Zelfde met die Syrincs. Dus ook daar schiet ik dan nix mee op...

Ik zoek: een set van 2 x speaker en (omdat het blijkbaar niet anders kan) 1 x woofer met in totaal een frequentiebereik van 20 á 30 Hz tot 20 KHz (of meer). Hoefd niet super hard te kunnen als het allemaal maar zuiver klinkt.

IS dat er voor een budget van tussen de 400 á 600 euro of niet?

Zo JA, WELKE merken/types dan?

Thnx.
imho...
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-6-2004 16:05
Ik heb afgelopen vrijdag de syrincs set ontvangen. Ik had het apparaat nooit eerder gehoord en het enige wat ik ervan wist, komt hier van het forum vandaan.

IK wist dus dat het geluid (tov) een hifi set, koud, kill ,kaal, vlak klinkt. Ik was dus stiekem wel een beetje bang voor het eindresultaat als ie in mijn kamer staat.

Maar....

Toen ik het setje 10 seconden gehoord had kwam er een glimlach op mijn gezicht van hier tot tokio. Al met al ben ik dus ook echt ontzettend tevreden ermee. Werkelijk een prachtig geluid. Dit setje verlaat dus nooit mijn slaapkamer.

Uiteindelijk viel deze set dus voor de volle 200% mee. happy :)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
20-6-2004 17:10
Begin met 2 monitors te kopen. Later kan je doorsparen voor een subwoofer. Als je goed gerief wilt moet je geld op tafel leggen. Zo simpel is dat. Ik heb een tijdje geleden ook monitors gekocht. Event TR8 super goede dingen.

Spaar gewoon en koop iets degelijks. Laat je zeker niet verleiden door een setje monitors die amper 100eur kost.
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)