Forum > Geluid

Actieve near-field (studio) monitors?

(44 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
19-6-2004 14:47
Ok, heb ge-searched maar kan door de topics de antwoorden niet meer zien... sad :(
Ik zoek het volgende:
- monitors die moeten worden aangesloten op mn pc (vooralsnog via een mengpaneel).
- monitors moeten groot bereik hebben (zodat ik ook kan horen of er nou idd veel "vervuiling" in het laag is wanneer ik aan het producen ben en er niet pas achter kom als ik mn tune draai op e.o.a. setje ergens wat wél een groot frequentiebereik heeft...)
- monitors moeten (heel belangerijk natuurlijk) een heel zuivere weergave hebben.
- het hoefd niet ZEER hard te kunnen, gezien ik er misschien een meter ofzo vandaan zit, maar moet natuurlijk wel een redelijke weergave hebben zonder te vervormen ook als het wat harder gezet wordt...
- Actief omdat ik er geen versterker tussen kan/wil hangen.
- liever twee full-range speakers dan twee tops en een sub.
- qua formaat niet te groot.

Momenteel heb ik (nog) geen geluidskaart waar die monitors rechtstreeks op kunnen, dus móet er wel een mixertje tussen.
Nu heb ik die Syrincs-set hier gezien. Qua formaat van de speakers lijkt me dat wel wat, maar is er ook een alternatief met twee full-range speakers (dus zonder aparte sub)? Ook is deze set zo'n 150 euro boven mn huidige budget... sad :(

Zijn er alternatieven?

[edit] Numark M80? Maar dat klinkt volgend Dré weer niet (hoewel de specs wel het frequentiebereik aangeven dat ik denk nodig te hebben)... En ze zijn aan de grote kant, maar goed, als het geluid maar "goed" is...
Zit er nog iets tussen dit en de Syrincs-set?[/edit]

TIA!
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-6-2004 22:13
Aah ja... Specs. De dag dat de specs altijd kloppen en bepalend zijn voor het uiteindelijke geluid is de dag dat ik met pensioen ga.

Je wilt een diep laag EN een goede detaillering gecombineerd uit een monitor zonder sub ondersteuning?

Ik wil ook graag een superlichte zuinige ruime en goedkope sportwagen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
19-6-2004 22:46

Dré schreef:

Aah ja... Specs. De dag dat de specs altijd kloppen en bepalend zijn voor het uiteindelijke geluid is de dag dat ik met pensioen ga.

Je wilt een diep laag EN een goede detaillering gecombineerd uit een monitor zonder sub ondersteuning?

Ik wil ook graag een superlichte zuinige ruime en goedkope sportwagen...
Nou laat ik het zo zeggen, ik wéét dat het kán, maar gewoon niet voor mijn budget.
Maar goed, ik vroeg dus ook of er alternatieven zijn voor die Syrincs-set. Ik zit met ruimtegebrek en vandaar dat een losse sub niet een voorkeur is.
Als het niet anders kán, het zij zo, maar je gaat me niet vertellen dat alléén dát setje Syrincs het enige op de markt is waar een goed geluid uit komt voor waar ik het voor wil gebruiken?
Voor mijn part is het max vermogen wat minder maar het geluid gewoon zuiver...

Trouwens, even nieuwschierig: wat is het frequentie-bereik van die sub dan want dat staat er nergens bij? [edit]Laat maar: 39 Hz begint 'ie en dan haal ik de rumble onder de 35 Hz er nog niet mee uit (ook al zit dat niet ver voor de "niet meer hoorbare" gens)... Dus al had ik het geld, dit is geen optie voor me.[/edit schreef:

Thnx.
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-6-2004 23:06

Laolith schreef:

Nou laat ik het zo zeggen, ik wéét dat het kán, maar gewoon niet voor mijn budget.
Maar goed, ik vroeg dus ook of er alternatieven zijn voor die Syrincs-set. Ik zit met ruimtegebrek en vandaar dat een losse sub niet een voorkeur is.
Als het niet anders kán, het zij zo, maar je gaat me niet vertellen dat alléén dát setje Syrincs het enige op de markt is waar een goed geluid uit komt voor waar ik het voor wil gebruiken?
Laat me even weten wanneer je dat gevonden hebt. Ik ben er namelijk al tijden naar op zoek. Ik moet de Syrincsset per 12 stuks inkopen en heb er een marge op van minder dan 20%. Daarnaast keuren we tegenwoordig 1 op de 3 sets af wegens beschadigingen (dus reken maar uit wat voor takkewerk we allemaal moeten doen voor die paar cent). Ik heb reeds vaker gezegd: Als het niet zo'n heerlijk setje was geweest (in z'n prijsklasse) dan had ik het product al LANG uit de webshop geflikkerd!

Maar goed... Ik heb ik weet niet hoeveel verschillende speakertjes beluisterd die allemaal de tekst "monitor" dragen (en vooral omdat de verkoopafdeling het leuk vond een graantje van die markt mee te pikken). De enige monitoren die ook die naam mogen dragen hebben een prijs van ruwweg 700 euro per stuk EN zijn redelijk lomp.

Wellicht wil je een setje dat op het randje van te pruimen is. Nou, da's de Behringer Truth (voor het geld prima maar het kost weinig dus...).
Trouwens, even nieuwschierig: wat is het frequentie-bereik van die sub dan want dat staat er nergens bij?
www.syrincs.nl/html/studio.htm
[edit]In de omschrijving staat btw "Deze set is zeer geschikt als monitorset voor de ThuisDJ die hoge eisen stelt aan de geluidskwaliteit!"... Fijn, maar in dit geval gaat het juist niet om het dj-werk maar om produceren en dat is toch een hele andere toepassing lijkt me zo... Dus ís dit setje daar wel geschikt voor dan of moet ik het gewoon echt helemaal ergens anders zoeken?[/edit]
Shit, je hebt helemaal gelijk. Als er bij een auto staat "prima geschikt om mee te rijden" dan ben je mooi de lul aangezien je dat ding dan nooit in de garage mag zetten (dan rijdt hij immers niet meer)... Point taken?

Als je zegt dat iets ergens geschikt voor is dan zeg je daarmee NIET dat het ergens anders NIET geschikt voor is (dan zou de SL ook nooit de draaitafel van DJ's geworden zijn ;-)...

Neutraal geluid is neutraal geluid.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-6-2004 23:20
amen.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
19-6-2004 23:22
Ja idd, thnx, ik had het al gevonden, vandaar ook die edits...
Maar dr zijn zóveel mogelijke setjes op de markt, sommige mét aparte woofer, sommige zonder en ik wil gewoon iets dat idd neutraal klinkt en als dat een aparte woofer inhoudt, dan moet dat maar...
Maar zo'n beetje alles uit die Behringer-series begint bij 50Hz ofzo. Schiet ik zoals gezegd niets mee op dus...sad :(
Vandaar had ik gehoopt dat die Numarks iets waren... Maar ik begrijp dat dit een "monitor" genoemd wordt maar absoluut niet neutraal genoeg is dan? Hoeveel kan dat het frequentiebereik in de praktijk afwijken van de specs?

Thnx.
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-6-2004 23:22
PS: Post leest wat "ruw" maar dat komt vooral doordat hij met enige vaart geschreven is wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
19-6-2004 23:38

Dré schreef:

Als je zegt dat iets ergens geschikt voor is dan zeg je daarmee NIET dat het ergens anders NIET geschikt voor is...
IMO: voor het monitoren bij een dj-set heb je die zuiverheid niet persé nodig: áls het maar goed te horen is, is dat voldoende. Voor "studio"-werk dus wel. Vandaar ook de verschillen tussen bijvoorbeeld een Sony MDRV700 en een Sony MDR7509 o.i.d. om maar ff wat te noemen waar ik dan nog wel een beetje ervaring mee heb.
Dus een andere twist is om nou te zeggen dat iets geschikt is voor het ene, betekent NIET dat datzelfde ook meteen maar geschikt is voor iets anders...

Maar al met al heb ik nu nog steeds geen redelijke monitorset op het oog sad :( sad :( sad :( ... *zucht*
imho...
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-6-2004 23:46
KRK serie
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
20-6-2004 01:15

fredje schreef:

KRK serie
groet
Dus dan zit ik weer op 2 tops en een sub, en gezien er in NL geen officiéle dealer zit en dus ook nergens een prijslijst in euros kon vinden, mag ik maar gokken hoeveel dat kost. Als ik afga van wat er tot zover allemaal in dollars wordt gevraagd zit ik op ongeveer 2 á 300 euro PER element (als ik voor die Rokit serie ga o.i.d.) en dan kom ik weer ver over wat hier voor die Syrincs set gevraagd wordt, en dát was al 150 euro boven mn budget, as I did mention in my first post...
Nuttig was dit dus. Not.
[edit] Gevonden en ik zat er niet ver naast blijkt: één KRK V4'tje voor "slechts" 299 treuro's... wink ;) [/edit schreef:

Maar thnx anywayz want nu heb ik weer een merknaam gehoord die ik nog niet kende... wink ;)

Nee joh, ik weet al wat ik wíl: 2 x Mackie HR624's en een HRS120! Nu nog voor 400 euro en ik ben klaar laugh :D laugh :D laugh :D wink ;) .
imho...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)