Forum > Geluid

nieuwe synQ CDX-1 cd-speler

(93 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
12-6-2004 21:06
Wel jammer dat synQ nog geen goede enkele cd speler heeft gemaakt (lees merk er op geplakt en gekleurd), anders zou mijn set binnen kort helemaal kompleet zijn:) laugh :D
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-6-2004 00:08

DJ Alexz schreef:

Kheb toch al véél slechte ervaringen gehoord van numark: uitvallen, geen loops kunnen maken,...
En vorige week herinnerde iemand mij weer eens aan de "ik heb wel eens gehoord dat de maan van kaas is" uitspraak.

Heb je ZELF de ervaring dat de loop op de Numark spelers (welke spelers???) niet werkt of heb je het van de overbuurman z'n boekhouders zoon gehoord???

Als je met de CDN-36 en hoger geen goede loops kan maken dan komt dat doordat je ZELF geen goede loops kan maken.

Een slechte timmerman geeft altijd de schuld aan de zaag als hij kromme planken zaagt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ AlexzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2007
Berichten: 63
15-6-2004 13:08
nee gehoord op dit forum, kdacht toch dat de bedoeling van dit forum is ervaringen delen, informatie,... (ze zijn daarvoor niet altijd juist)
Nu kheb al en paar topics gelezen waar numark niet al te goed uit de hoek komt...
Uitvallen enzo,...
heb natuurlijk ook al vélé positieve opmerkingen gehoord, maar het blijft voor mij nog altijd een raadsel wat ik ga kopen, word het deze SYNQ of een numark...
Eerst eens kijke hoe de SYNQ het doet happy :)
Greetz
good, better, best, zentex
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-6-2004 13:22
Het enige waar IK naar kan kijken zijn de problemen die MIJN klanten hebben met Numark spelers (en de problemen die WIJ hebben tijdens onze controle). Bij Numark spelers die bij klanten terecht zijn gekomen via ONS is er nog GEEN ENKELE speler met een probleem. Hoe dat bij andere leveranciers is zal me een rooie rotzorg wezen! Het aantal problemen dat we aan het licht brengen tijdens onze controle (dus vóórdat het apparaat verzonden wordt) is een ander verhaal (maar da's nou juist ook de toegevoegde waarde van een leverancier als het goed is...).

Ik richtte me overigens met name op je reactie over het loopen. Want met de loop functie van de Numark spelers is al HELEMAAL NIETS mis.

En natuurlijk gaat het forum over het delen van kennis. Het delen van kennis is echter iets anders dan het onzorgvuldig opboeren van verkeerd gelezen of verkeerd gequote informatie...

PS: De releasedatum van de Synq CD-speler is uitgesteld...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
15-6-2004 16:08

Dré schreef:

PS: De releasedatum van de Synq CD-speler is uitgesteld...
Enig idee hoe dit komt?
*Quukske*
ElevenEventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 12-12-2005
Berichten: 16
16-6-2004 08:54
1 x bewerkt. Laatst door ElevenEvents op 16-6-2004 12:35
De Synq is een OEM product. De software schrijft Beglec zelf onder patend. Daardoor zul je de SynQ`s lookalikes wellicht in de toekomst tegenkomen bij andere "merken" maar niet met deze software. Ik ben bij de release geweest in Oktober vorig jaar. Heb zowel met de mixer, de cd speler, als de draaitafels gespeeld! Leuk spul en voelt degelijk aan.
De CD speler heeft ongekend veel leuke effecten erin zitten. Daarvoor wordt ook de "tweede pich" schuif gebruikt.

De zelfde effecten vind je terug in de mengtafel zodat je ze ook op de plaat toe kan passen.

--->> De Synq draaitafel voelt aan als een stabiele tafel. Uitgebalanceerd door een DJ die helemaal SL minded was bleef hij langer stabiel draaien dan de SL en dat terwijl ze hem onder een hoek van zo`n 40 graden scheef haden gezet!!! <<---
Ik begreep van Dre dat deze test nergens op sloeg dus ik neem m`n woorden terug..
TOCH BLIJF IK POSITIEF TOV DE SYNQ.. wink ;)

www.elevenevents.com/filmpjes/IMG_2695.jpg Voor de foto van de hele set.

De release datum is overigens uitgesteld omdat die eigengeschreven software nog niet helemaal naar de zin was. DJ David van Beglec is er mee bezig. Heb in oktober vorig jaar zelf ook nog wat bugs ontdekt en doorgegeven aan de ontwerpafdeling. Deze bugs moeten er straks helemaal uit zijn! (dit is mij ook maar vertelt hoor!)

Mijn mening? JB-systems gaat met dit "merk" de kwaliteitsmarkt op.. en ik denk dat het een serieuse partij kan worden! laugh :D

Groetjes

Willem
Sound - Light - Design - Events
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-6-2004 10:18

ElevenEvents schreef:

De Synq draaitafel voelt aan als een stabiele tafel. Uitgebalanceerd door een DJ die helemaal SL minded was bleef hij langer stabiel draaien dan de SL en dat terwijl ze hem onder een hoek van zo`n 40 graden scheef haden gezet!!! happy :)
Onzinnige test die totaal nietszeggend is. Een draaitafelarm is een balans systeem. Niet zo vreemd dus dat hij onder een hoekje prima blijft werken (weliswaar kloppen de dwarskrachten voor geen meter meer MAAR hij zal doorspelen zonder over te springen). Geldt voor de SL, geldt voor de OEM bak, geldt zelfs voor de goedkoopste pisbak die er is...
Mijn mening? JB-systems gaat met dit "merk" de kwaliteitsmarkt op.. en ik denk dat het een serieuse partij kan worden! laugh :D
Zolang Beglec het toelaat dat hun merk wordt afgeschoten door dozenschuivers die overal "5% op pakken" (eigen bewoording van zo'n dozenschuiver) zal het moeilijk zijn serieuze winkels over te halen extra energie in dit soort producten te stoppen...

Zolang de importeur zelf geen 20 euro per jaar overheeft voor een domeinnaam...

Jammer... Mooie producten maar helaas met een bedrijf erachter dat te weinig ruggegraat toont (iets dat we helaas wel meer zien de laatste 2 jaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElevenEventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 12-12-2005
Berichten: 16
16-6-2004 12:32
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 16-6-2004 13:43
hahaha.. dan heb ik me inderdaad flink bij de neus laten nemen met die test.. het zag er heel geloofwaardig uit! wink ;)

Wat de importeur betreft.. het imago van de Synq is niet zoals de SLen natuurlijk.. en dit zal het ook nooit worden. Toch zit hier in DenBosch een bedrijf die het heel aardig doet.. zet veel Synqs weg en veel mensen kennen de tafel hier.. positief..

Maar.. nu ben ik benieuwd naar jouw mening Dré.. even de toeleveranciers buiten beschouwing gelaten.. jij bent behoorlijk thuis in de pick-ups.. wat is jouw mening over technische punten? De trekkracht vind ik persoonlijk goed!

Ga je prijs vergelijken.. de verhuurmarkt zal toch om SLen blijven vragen!

Groetjes

Willem
Sound - Light - Design - Events
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
16-6-2004 13:05
Mening van Dré:

Perfect???

Elke keer als er een nieuwe draaitafel kwam dan was er toch wel wat mis mee. De ene keer was de arm ronduit waardeloos, de andere keer was het gedrag van de motor nerveus, bij weer een andere draaitafel lijkt het plateau wel op een hobbelende geit. Niemand kon ECHT in de buurt (of voorbij???) de SL-1200 komen.

Nou... Da's voorbij! Deze draaitafel (super OEM overigens maar wie maalt daar nu om) is gewoon SUPER. De arm is helemaal goed, de hoogte-instelling is volledig vrij van speling, de lagers zijn, na afstellen, zeer soepel (echt vergelijkbaar met de SL-1200!) EN vrij van speling. Het plateau is stabieler dan gemiddeld en de motor... Die is SUPER!

Velen zullen denken "wat moet ik nu met een draaitafel die m'n arm eraf kan rukken omdat hij zo sterk is". Nou... Als je veel motorkracht hebt dan kun je dus ook kiezen om het gedrag van de motor soepeler te maken (zeg maar een dikke V8 in een reiswagen). En precies DAT hebben ze bij deze draaitafel gedaan. Hij corrigeert net zo makkelijk als een SL-1200 MAAR wordt daarbij NIET nerveus. Hij stopt en start op een dubbeltje EN als je bij DEZE draaitafel het plateau ooit stil krijgt tijdens het cue'en of scratchen dan ben je gewoon een FLUT DJ!

Zelden ben ik echt 100% positief over een product. Dit is wellicht een van die keren dat ik het wel ben.

Negatieve punten? Nou, een paar om te muggenziften dan.

- Anti-skating gaat, net als bij de SL-1200, maar tot 3 equiv. gram.
- Knopjes voor start en stop adjust gaan "andersom" dan je zou verwachten.
- Motor laat af en toe in de achtergrond van zich horen (alleen tijdens afremmen/versnellen van het plateau).

Maar al deze minuscule minpuntjes worden totaal vergeten als je gaat pielen met dit monster. HEERLIJK gewoon!


deze is terug te vinden in de review van de akiyama.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ElevenEventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 12-12-2005
Berichten: 16
16-6-2004 13:35
oke.. dat stukje tekst had ik nog nergens gelezen..

Naast de "verkoperspraat" inclusief fluttest ben ik nu 100% overtuigt van de Synq!
Sound - Light - Design - Events

Terug naar forum Reageer (zonder quote)