Forum > Geluid

Nieuwe DAP luidsprekers

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-4-2004 13:27
Hoezo die 15 telefoontjes?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-4-2004 13:47
Zelf samengesteld actief setje, gebaseerd op spullen die daarvoor niet ontworpen zijn en (tot m'n schrik) uitgevoerd door iemand die een week geleden nog nooit een soldeerbout in de hand gehad had.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-4-2004 13:51
En jij denkt dat het forumlid dat ze gekocht heeft zich nu nog durft te melden om een mening te geven laugh :D ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-4-2004 17:06
Afwezigheid van kennis is geen schande. Gedachte dat kennis aanwezig is terwijl dat niet zo is des te meer (maar gelukkig was dat in dit geval niet aan de orde ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WikuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2002
Laatste: 26-10-2008
Berichten: 31
26-4-2004 17:39

Dré schreef:

Dat kost zo ellendig veel tijd dat ik dus eerst zeker wil weten dat de energie ook de moeite waard zal zijn.
Waarom zou het niet de moeite zijn? Een mening van jou help vaak een hoop mensen op weg. Aangezien dit 2 mooie nieuwe series van DAP zijn zullen deze nog wel een tijdje te verkopen zijn in je webshop. Je investeerd (innemende tijd) hiermee op lange termijn. Meestal is DAP alle waar naar zijn geld. Dit lijkt mij bij deze series ook wel. Misschien wel beter (zoals de k112)

Grt Wiku
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
30-4-2004 13:56

Wiku schreef:

Wil niet opdringerig zijn (Dré) maar zullen de AX en de SM series van DAP binnenkort nog getest worden? Het verbaast me dat ik nog niets lees van deze luidsprekers op het forum. Had wel verwacht dat er meer enthousiaste mensen waren over deze nieuwe serie. Ik vind het er in iedergeval goed uitzien (als de specs kloppen wink ;) )

Grt Wiku
Ondertussen heb ik een stukje op het Duitse PA forum gevonden. Lees het stukje hieronder.

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo LJ Bush!

Ich hab mich soeben extra auf Deine Anregung hin hier registriert und kann Dir mal etwas Aufschluss geben. Bei meinem Disco Händler habe ich mir beide Serien zunächst einmal angehört. Erst die sm und dann die ax. Danach habe ich die Qualität verglichen, nachfolgend die Ausstattungen und schlussendlich den Preis. Hier mein persönliches Fazit:

SM-Serie: Sound: Die sm Serie klingt schlichtweg gut, keine Frage. Qualität: Sie ist bis auf die größeren RS-215B und RS-218B (Doppelbässe) aus MDF gefertigt. Die beiden Doppelbässe sind aus Multiplex. Der Lack der sm ist nicht so hochwertig und das ist für mich sehr wichtig. Geschmacksache, klar. Ausstattung: Die sm Serie hat keine Weichen! In keiner der Bassboxen aus der ganzen Serie. Außerdem haben sie nur Steckflansche. Preis: Der fast nichtige Preisunterschied ist für mich zwar nicht erwähnenswert, dennoch sei gesagt, dass die sm etwas teurer sind als die ax.

AX-Serie: Sound: Der Sound der AX-Serie ist deutlich besser! Sowohl im Bassbereich, als auch in den hohen Frequenzbereichen. Ich habe mich für die AX15 Tops und die AX18B Bässe entschieden und am Wochenende erstmals damit gearbeitet. Ich kann nur sagen: TOP! Hammer Sound und super Klangbrillianz. Qualität: Die AX-Serie ist komplett aus 11-schichtigem Multiplex gefertigt, hat eingelassene Metallgriffe und Anschlusspanel und einen echt guten Strukturlack. Du wirst mir Recht geben, wenn ich sage, dass die ax wirklich edel aussehen. Ausstattung: Die Bässe haben Passivweichen eingebaut. Das ist wirklich super! Bass und Höhen werden super getrennt. So erfüllen die Boxen ihren eigentlichen Zweck! Die Bässe haben Gewindeflansche und so stehen die Boxen gerade übereinander. Auch wichtig für mich. Preis: AX ist sogar etwas billiger!

Meine Empfehlung: Ganz klar die AX-Serie von DAP. Der Inhaber macht echt gute Preise und ist megafreundlich.

Ich hoffe ich konnte Dir helfen.

P.S. Die Tragegriffe sind bei der sm Serie auch nicht so toll. Einfache Löcher, die die Griffe darstellen.

P.P.S. Für alle die gute Systeme offensichtlich geschenkt haben wollen: Ich finde ALLE DAP Systeme mehr als preiswert! Da gibt es nichts zu beanstanden. Man überlege, dass bei namhaften Herstellern oftmals bereits EINE Box soviel kostet, wie bei DAP ein komplettes System!!! Und die Qualität passt auch noch für den Preis!

D.J. Dan

---------------------------------------------------------------------------------

TCMC
WikuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2002
Laatste: 26-10-2008
Berichten: 31
2-5-2004 19:15
Hey Thanks! Weer een positieve mening over de AX serie. Jammer heeft hij ze niet naast een ander setje getest (iets wat bekend is)

Grt Wiku
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
2-5-2004 19:35
jammer dat er niet gezegd wordt, met welke amp/processors/duur/cd's/ruimtes enz wordt getest.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-5-2004 20:32

bartsegers schreef:

jammer dat er niet gezegd wordt, met welke amp/processors/duur/cd's/ruimtes enz wordt getest.
Hij heeft het over,Die Bässe haben Passivweichen eingebaut. Das ist wirklich super! Bass und Höhen werden super getrennt.

Dus ik mag aannemen dat er geen gebruik is gemaakt van een processor.
Als je echt wil weten hoe de set klinkt moet je hem persoonlijk uittesten.
Het ligt er ook aan hoe je test.

Om maar eens een duur voorbeeld te nemen:
Ik heb vorige week met een grote KS set gedraait (4 tops 8 bass units) met behoorlijk volume (diverse muziekstylen) klonk het geweldig, het mid en hoog was echt super en het laag was ook ok. Echter als je meer ging vragen van deze set hoorde je dat het laag het niet geheel aankon en dus "inkakte". Tevens vondt ik het laag dan erg irritant. Na een tijdje luisteren op dit volume wordt je gehoor gewoon "moe" (iets wat ik ook had met de Arena set op hoog volume) Met dit soort geluid loop ik liever de zaal uit. Iets wat ik niet heb met b.v. een Craaft CD500 set of een EV MTL2 set.

Het verhaal over Dap zegt mij dus niet zoveel. Een ding is echter duidelijk, zoals de "tester" ook aangeeft prijs/kwaliteit verhouding is goed.

Martin.
kvm entertainment
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
2-5-2004 21:40
idd, alles fabrieksaf gefiltert, en ook de bas, passief.
meestal kleven dara toch wel nadelen aan.
maar zoals je zegt, prijs/kwaliteit is goed. dit moet ook wel, wil je als een merk als dap, hogerop komen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)