Problemen Axis 9-CR
(136 reacties. Pagina 2 van 14)Moderator(s): Dré
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 11-4-2004 23:11 |
Het grote verschil tussen de Axis 9 en de Axis 9 CR enerzijds, en de Axis 8 anderzijds, is dat laatstgenoemde geen touch sensitive jogwheel heeft. En laat er nu net een probleem zijn met het gebruik v/d jogwheel. Ik zou dan ook niet zo snel de vergelijking trekken in dit geval. (let wel: ik ben geen expert op dit gebied, ik ken de beide Axis 9 niet. Ik kan mij dus niet beroepen op uitgebreide technische kennis... misschien dat iemand die ze beiden open heeft gehad, écht iets zinnigs kan zeggen hierover ) | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 12-4-2004 15:17 |
teknoknights schreef: Ze komen geen 100% overeen maar ik vind toch dat ze vrij goed te vergelijken vallen en de technische bouw van het toestel zal dan ook wel niet veel afwijken. | |
TenkaterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-3-2004 Laatste: 21-12-2019 Berichten: 399 | 12-4-2004 17:24 |
Ik was even benieuwd naar de reacties, misschien dat meer mensen hier last van hadden. Het leek mij wel reëel om de 2 speler naast elkaar te zetten, hoewel ik technisch natuurlijk ook niet alles weet hoe ze in elkaar zitten. Ze gaan daarom gewoon terug naar de dealer. Het probleem zit namelijk niet in de scratch-funtie én niet dat de searchknop ingedrukt staat. Dat het wel handig is dat de jog-dial niet meer werkt bestrijdt ik: ik vind die pitch-bend knopjes niet echt handig werken (die zou ik dus moeten gebruiken als de jog-dial niet werkte). Ik zou ook niet kunnen werken als de defecten aanhouden. Stel: een nummer draait, en je wilt op het eind een back-spin maken (niet om de mix te redden! ), dus je drukt alvast op de scratch-functie zonder de jog-dial aan te raken en je plaat gaat gelijk op pauze: weg overgang! MVG, Stephan | |
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek! | |
TeknoknightsStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-2-2004 Laatste: 26-9-2017 Berichten: 571 | 12-4-2004 18:43 |
Neen Sylvia, ik heb ze niet allebei open onder handen gehad. Maar mits de axis8 uit productie genomen is door komst van de axis9 (toch wel in een korte tijd) zullen de meeste dingen wel behouden zijn. Behalve dan meer mogelijkheden , dus uitgebreidere functies. | |
Jumping is not a crime. It's just hilarious. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 12-4-2004 19:26 |
Da's een vooronderstelling. Kan zijn dat je gelijk hebt, kan zomaar ineens ook zijn van niet. Het zou toch wat zijn, als voor ieder stukje techniek de "opvolger" hetzelfde in elkaar zit als de voorganger. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 13-4-2004 12:06 |
Soms (heel soms) kan een Axis 8/9 speler in de war raken. Je kunt hem dan opnieuw initialiseren via een procedure. Die procedure kun je vast wel opvragen bij je leverancier... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TenkaterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-3-2004 Laatste: 21-12-2019 Berichten: 399 | 13-4-2004 12:08 |
Heb ik gedaan, op cdtje nieuwe data en dan vervolgens de pitch weer goed instellen en vijf knoppen indrukken terwijl de jog-dial draait (jaja ik wordt jongleur zo beetje! ). Maar goed, dat hielp ook niet jammer genoeg. | |
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek! | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 13-4-2004 18:41 |
Heb ik meteen een vraagje, mij lukte het niet om na de updates van de Numark site mijn Axis 8 spelers te calibreren, heb keurig de beschrijving erop nagelezen, maar volgens de handleiding moet hij dan daadwerkelijk aangeven dat hij gecalibreerd is en dat doet hij dus niet, iemand die mij hiermee kan helpen? | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
TenkaterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-3-2004 Laatste: 21-12-2019 Berichten: 399 | 13-4-2004 20:52 |
Ik heb het dus gedaan en het lukte wel: aan het eind geeft hij dan 88 aan als bpm. Heb je de hele procedure goed gedaan?: Alleen het audio bestand van de download brand u op een verder blanco cd. Brand deze cd met de laagst mogelijke snelheid, disk at once. Steek de cd met de audio file in de speler, schakel de cd speler uit. Schakel de cd speler in, wacht tot de speler de cd herkent, druk op play -zodra de software update gelukt is wordt de cd uitgeworpen (hij geeft dan good aan in het display). Doe dan de speler dicht en weer uit en vervolgens, als hij weer aanstaat: schuif de pitch eerst naar het midden, vervolgens helemaal naar boven, helemaal naar beneden en weer naar het midden. Geef vervolgens een draai aan de jog-dial (ik dacht kloksgewijs) en druk 5 knoppen in (weet niet precies, ik dacht loop in 1, loop out 1, loop in 2, loop out 2 én reloop 2) TERWIJL de jog-dial draait. Hoop dat dit werkt, maar misschien wist je dit al. | |
MassiveStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-12-2003 Laatste: 28-8-2005 Berichten: 525 | 13-4-2004 22:03 |
het eerste gedeelte van je relaas, oké maar het 2e klinkt als een erg late 1 april grap | |