Forum > Geluid

paar technische vragen over SMX401 en AXIS8

(79 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-4-2004 18:21

teknoknights schreef:

Kan nog iemand zeggen of dat met die stanton mixer normaal is?!
=> antwoorden binnen de 363 dagen a.u.b. Tot die tijd heb ik garantie wink ;)

|edit| kan een van de mods mss vertellen of dat gekraak met die directe kill normaal is?! Thanx
En dan weer kicken binnen een dag. Heb eens wat geduld, of bel je dealer even op met die vraag. Lijkt mij logisch toch?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-4-2004 19:31
Ja, dat lijkt allemaal logisch..
Zie je.. het probleem is dat die dingen niet uit een winkel komen. En als ik vraag aan die dealer of dat normaal is.. zegt ie hoe dan ook van niet. In de hoop dat ik ze dan naar hem binnenbreng (geloof me, ze zijn daar niet normaal, commercant tot en met)

Die "hupla" was gewoon uit zenuwachtigheid. 't Is gewoon nogal vervelend omdat het nog maar nieuw is, en ik dan een beetje het gevoel heb ofdat ik wel een goeie koop gedaan heb.

Greetz
Zyrax
('k zal m'n best doen om niet meer te hupla'en int vervolg) wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
5-4-2004 17:23
Zonet twee verschillende dealers van stanton opgebeld. (winkels in de buurt)

De ene (die commercanten dus) zeggen: absoluut niet normaal, waar heb je dat gekocht, ... (je kent het wel)

De andere zegt: tuurlijk is dat normaal.. je moet weten dat je je de tonen van 100% naar 0% brengt in een zeer korte tijd, en daardoor hoor je af en toe wel eens een klikje.

Hier ben ik dus jammer genoeg niks mee sad :( want iedereen zegt iets anders. Ik ken ook niet meteen iemand die ook zo'n stanton smx heeft dus hopelijk heeft iemand van jullie zo'n ding liggen.

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-4-2004 17:28
Hoe is je Engels?
www.stantondj.com/alpha44/load.asp?page=contactus
Klik op 'product questions'.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-4-2004 17:35
De ene mixer heeft kill switches die keurig stil hun werk doen. De andere mixer geeft "klikjes". De Stanton mixers vallen absoluut in de laatste categorie. De A&H Xone mixers bijvoorbeeld vallen in de EERSTE categorie.

Er kan, via stevig wat electronica, gezorgd worden voor een "soft sweep to kill" in plaats van kneiterhard een filter ertussen te gooien. In dat geval is er van klikken geen sprake MAAR zijn er wel veel meer componenten nodig (dus duurder).

De "storing" is dus het resultaat van budgetbeperkingen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
5-4-2004 17:44
Damn..

Dan zal ik die kills maar als versiering beschouwen.
Heb ondertussen wel gemaild naar hen (bedankt voor de link sylvia)

Als ik ze juist op het perfecte moment gebruik, dan lukt het perfect.. maar stel dat je killt vlak op een bass.. Dan hoor je een klikje tot (zeg maar) "klik".

Greetz
zyrax
(zeg Dré, weet jij toevallig waarvoor dat busje dient die bij die mixer zit. Ik heb het vandaag volledig doorgelezen (engels) maar er staat daar meer gezever in dan wat anders. Bijvoorbeeld over de roadmanager van Paul Mc Cartney die dat ook gebruikt en allemaal...)

Aan de ene kant zou het moeten dienen om dingen terug soepel te maken, maar aan de andere kant spreken ze ook van een soort contactmiddel shocked 8O multifunctioneel?!
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-4-2004 17:46
Marketing om Caig producten aan de man te brengen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
5-4-2004 17:49
Ja, dat had ik al door wink ;)
Maar heeft het ook een functie? laugh :D
Of zijn het gewoon wat overschotjes van verzuurde pudding die in dat busje zitten?

Greetz
Zyrax

|edit| Heb een klein hulpmiddeltje gevonden om met die directe kill overweg te kunnen. Misschien als er later nog mensen zouden zijn met dat probleem:
=> De truc zit er hem in om zeer korte en efficiënte bewegingen te maken met je vingers. Wanneer je activeert, kort en krachtig doordrukken (wat iedereen waarschijnlijk wel doet, daarvoor dient het immers), en dan wanneer je loslaat, niet gewoon meebewegen met je vinger, maar je vinger er laten afschieten, zodat het veertje terugspringt. Op die manier heb je nog maar 1 klik op 5 vermoed ik.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
19-4-2004 21:41
Terwijl ik weer even zat te "spelen" met mijn nieuw gear kwamen weer enkele vraagjes boven.

=> Ik merk nu dat ik op de axis8's niet alle functies gebruik. Bijvoorbeeld de BPM knop (ronde zwarte knop links midden) gebruik ik niet en ook in de handleiding staat niet verstaanbaar uitgelegd waarvoor die dient.

En dan nog 1 iets. In een van de filmpjes van ger-e zag ik dat ie een beat versnelde, en nog versnelde, en dan via het jogwheel de snelheid nog verhoogde. Met die axis8's doe ik dat dus ook, door de pitch op 100% te zetten, en een zeer zeer korte loop te maken... maar kan met een bepaalde knop nog versnellen? Want via het jog wheel gaat dit niet.

Thanx
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-4-2004 21:49
Ik denk dat Ger-e dit doet met de beatcutter van de 800 en deze nog iets opdraait met het jogwheel, voor zover ik weet is dit met de Axis 8 niet mogelijk, probeer maar wel is met je loop buttons een 4-kwartsloop te maken (net geprobeerd) en vervolgens je slide effect te pakken en dan je jogwheel omhoog te draaien, denk dat je dit ook wel leuk vind. wink ;)

Oh, en je bpm tap button (denk dat je deze bedoelt) is niet alleen bedoelt om je aantal bpm correct weer te geven dmv tappen, maar ook om je effecten op een maat in te stellen en je smart loop altijd zijn werk goed te laten doen. Dwz, tap 8x mee met de maat van de muziek zodat het correcte aantal bpm weer wordt gegeven, stel vervolgens dmv program en reloop 1 smart loop in en loop dat maar is een vierkwartsmaat, zul je zien dat je zelfs in je mixen(!!!) perfect een 4-kwartsmaat loop hebt, oh, en dan nog even wat, je kan ook zelf je start/stoptijd instellen, ah la super oem bak-TTX1-CDJ 800/1000 etc. Pak program+pauze en draai met je jog het gewenst aantal seconden in, pak play + pauze en stel met je jog je gewenst aantal seconden start tijd in. Net alsof je dan de power knop van je sl uitschakelt en deze langzaam wegdraait, heel grappig, die nostalgie wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)