Forum > Geluid

Geluidsbegrenzer met afstandsbediening

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
FusioN`--Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2003
Laatste: 2-12-2004
Berichten: 15
30-3-2004 01:19
en daardoor gaat het volk idd niet wegblijven :p
Smart people don't need signatures.. *doh*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-3-2004 09:09
Er word overal gefouileerd dus zo'n probleem zal het niet zijn.

En als mensen er een probleem van gaan maken hebben ze in 99% van de gevallen wel wat te verbergen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-3-2004 12:47
mag een cafe/discotheek eigenaar eigenlijk wel een persoon weigeren die slechts kleine meetapparatuur bij zich heeft?

In het geval dat de persoon in kwestie een undercover politieman is, dan mag je deze toch niet weigeren (aangezien hij opdracht heeft van hoger hand om de DB's te meten)

of heb ik het helemaal fout
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
30-3-2004 13:51
Ja, we zijn te veel aan het mierenne*ken.

Als de limiet is vastgesteld, dan houd je je daar gewoon aan. Indien de eigenaar dit anders wenst, dan laat hem fijn zoeken naar een oplossing.

Als ze je willen controleren, dan doen ze het toch. Tevens heb je grote kans dat je buren er niet blij mee dat jij wel meer lawaai maakt en zij daardoor problemen krijgen met de gemeente.
Tevens investeren in een goede geluidsisolatie en een goed gesprek met de gemeente.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-3-2004 15:21

Dacide schreef:

mag een cafe/discotheek eigenaar eigenlijk wel een persoon weigeren die slechts kleine meetapparatuur bij zich heeft?

In het geval dat de persoon in kwestie een undercover politieman is, dan mag je deze toch niet weigeren (aangezien hij opdracht heeft van hoger hand om de DB's te meten)

of heb ik het helemaal fout
Politie mag je met zulke dingen voor zover ik weet weigeren mits ze daarvoor een bevelschrift en/of toestemming voor hebben. Aangezien ze dat toch niet bij zich hebben mag je hem in eerste instantie de deur wijzen maar ga er vanuit dat ze er binnen 5 minuten weer zijn met het benodigde papiertje.

Als de politie agent zichzelf trouwens kenbaar maakt als politie agent ben je wat dat betreft machteloos want dan kun je hem dus weer niet weigeren. Maarja hij is in burger en dus kan jij niet weten dat het een agent is en dus mag je hem weigeren aangezien je mensen altijd mag weigeren.

Zal het is aan een collega dj vragen die in het dagelijks leven copper is. Die zal het vast wel weten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
30-3-2004 15:37

Reind schreef:

Dacide schreef:

mag een cafe/discotheek eigenaar eigenlijk wel een persoon weigeren die slechts kleine meetapparatuur bij zich heeft?

In het geval dat de persoon in kwestie een undercover politieman is, dan mag je deze toch niet weigeren (aangezien hij opdracht heeft van hoger hand om de DB's te meten)

of heb ik het helemaal fout
Politie mag je met zulke dingen voor zover ik weet weigeren mits ze daarvoor een bevelschrift en/of toestemming voor hebben.
[mierenneuk modus schreef:

Het is niet mits, maar tenzij o.i.d. Mits klopt in dit zinsverband totaal niet. Mits betekent zolang. Dus dan staat er dat je ze mag weigeren zolang ze maar een bevelschrift hebben. Ik kwam deze fout ook enkele keren tegen op je site.
[/mierenneuk modus]
Dance the night away!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-3-2004 20:52

Tom schreef:

Trouwens wel raar dat je gemeente niet een echte horeca limiter eist.
Ze weten zelf de regelels waarschijnlijk nog niet helemaal toe te passen.
Ze kunnen namleijk eisen dat je deze installeerd.
Is verzegeld, en kan niet mee gerommeld worden.
Vaak moet het inderdaad een limiter zijn die verzegeld kan worden.
Ik heb vroeger heel wat dateq limiters verkocht, toen de goedkoopste en goedgekeurd. Ze konden worden verzegeld en, voor en na de limiter kan je nog genoeg rommelen.
(voor het afregelen even weerstandjes tussen het lijnsignaal plaatsen wink ;) ) of het volume van de eindtrap iets terug (daar trappen ze ook wel eens in)

Bij eventuele controle :
Meestal meten ze buiten (vanwege burengerucht) dus met een lampje van de portier naar de DJ moet kunnen.

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-3-2004 22:03

Imcowelter schreef:

[mierenneuk modus schreef:

Het is niet mits, maar tenzij o.i.d. Mits klopt in dit zinsverband totaal niet. Mits betekent zolang. Dus dan staat er dat je ze mag weigeren zolang ze maar een bevelschrift hebben. Ik kwam deze fout ook enkele keren tegen op je site.
[/mierenneuk modus]
Waarom vallen sommige mensen over taalfoutjes die in princiepe geen reet uit maken. Ik erger me er eerlijk gezegd groen en geel aan dat mensen zo lopen te mierenneuken. Als het nou onbegrijpbaar nederlands was en je er niet uit op kon maken wat iemand bedoelde mag je van mij je bek open trekken.

En houd allemaal alsjeblieft op met dat gezeik over die site. De eerste de beste keer als iemand weer begint te zeiken over een spel of stijlfoutje donder ik die hele site zo uit de lucht en zoeken mensen het zelf maar lekker uit. Je steekt er gloeiende )&*%^T&*(*&&%( een partij tijd in en dan gaan mensen lopen zeuren en miepen over stijl en spelfoutjes. Wat kan mij het nou rotten of je iets met een D/T of DT schrijft. Je snapt wat ik bedoel en dat is het belangrijkste. Als mensen het allemaal zo goed weten dan moeten ze een keer aan komen met een aanbod om die stijl en spelfouten er uit te halen. Ik maak die site niet voor mezelf maar voor anderen om ze te helpen en niet om naar dat eeuwige gezeik over spel foutjes te hoeven luisteren.

Inderdaad ik kan daar behoorlijk pissig over worden aangezien er een hoop tijd in zit die ik ook best anders kan besteden. Dus het is kiezen of delen: Website uit de lucht en iedere dag newbie's uit gaan leggen hoe ze een armpje e.d af moeten stellen. Of ophouden met dat kinderachtige gemiep en niet zeiken over wat foutjes in de tekst.

Tis nu trouwens niet ineens een persoonlijke aanval richting jou maar naar iedereen die constant loopt te zeiken over zulke dingen. Mensen schoppen namelijk graag overal tegen aan maar verdommen het om zelf zulke dingen te doen. Vind ik persoonlijk wel heel erg makkelijk -> Zelf geen poot uisteken wat betreft zulke dingen maar tegen degene die er wel de tijd en moeite in steekt aan gaan lopen schoppen. Lekker makkelijk is dat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
30-3-2004 22:14
Amen wink ;)
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
30-3-2004 22:43
Ik denk dat mijn post de druppel bij je is, want ik kan me niet voorstellen dat mijn verwijzing naar een taalfoutje je zo kwaad gekregen heeft. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. Ik zou in jou situatie denk ik blij zijn als iemand me op mijn fouten wees, hoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat het je gaat irriteren.
Laat ik je dan dit zeggen: het was van mijn kant niet kwaad bedoelt, maar net zoals jij je ergert aan mensen die je op dit soort fouten wijzen, stoort het mij als mensen niet fatsoenlijk de Nederlandse taal beheersen. Ik wil helemaal niet beweren dat ik foutloos NL schrijf, want dat doe ik niet. Ik maak ook fouten net als ieder ander, maar ik trek me er wel wat van aan als ik een fout maak. Ik kan niet begrijpen dat iemand het niks uit maakt dat hij fouten maakt, en of wordt nou met een d of een t of met dt geschreven moet worden. Je komt toch uit Nederland, je spreekt toch de Nederlandse taal? Doe dan ook de moeite om het fatsoenlijk te schrijven. Er wordt wel steeds geschreeuwd dat buitenlanders een inburgeringscursus moeten volgen en dat ze de Nederlandse taal moeten leren, maar dalijk zijn we zo ver dat zij beter NL schrijven dan we zelf.

Vat dit laatste niet persoonlijk op, maar ik wil toch even laten zien hoe ik er tegen aan kijk. Overigens wil ik je best helpen met wat spelfouten/ taalfouten uit je website te halen. Als jij het zo prima vind, mij ook best. Maar ik ben wel verbaast over je onverschilligheid over je gemaakte fouten.
Dance the night away!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)