Forum > Muziek

jaren 60' 70' 80'

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
20-3-2004 20:21
Kalmte...
het verzoekjes-systeem werkt het best.. zelfs al ken ik er niets van, van al die muziek.. Mooi op het einde van zo'n nummertje een nieuw nummertje inzetten.

De mensen vragen de dingen toch zelf.. en ik heb al veel reacties gehad dat ze dat juist het fijne vinden, zoeken in de platenbakken.
Ik doe het niet omdat ik het graag doe. Zoals ik al zei is er "meestal" een andere deejay bij die die liedjes wel heel goed kent, maar soms is ie er ook niet omdat hij "bakker" is en dan 's nachts moet werken.

Het zijn ook meestal feestjes die gevraagd worden via kennissen of zo. Ik verwittig hen dan altijd op voorhand en zeg dat ik de muziek heb, maar dat ze zullen moeten zeggen wat er gedraaid moet worden.

(de prijzen liggen ook altijd spotgoedkoop en meestal zijn ze te gierig om iemand te betalen die wel veel over de muziek kent)

=> De reden waarom ik een "luiaard" ben en me niet in die honderden cd's ga verdiepen is de volgende: Ik zou toch niet weten welke muziek er aanspreekt bij het ouder publiek en welke muziek niet, en ik ben volop bezig met sets te maken en zelfs daar heb ik al tijd te weinig voor.

Greetz
Zyrax
(je bekijkt het maar hoe je het wil, zulke reacties zijn altijd makkelijk, maar meestal niet waar) wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
20-3-2004 20:38

teknoknights schreef:

(je bekijkt het maar hoe je het wil, zulke reacties zijn altijd makkelijk, maar meestal niet waar) wink ;)
Je hebt het over je eigen posts in dit topic neem ik aan? laugh :D
20-3-2004 20:48
Ik had het even over de dingen zoals deze:

1. omdat je in iemand anders' bakken laat graaien. Wat doe je als er dingen ontbreken ?
=> staat op het contractje, mits het via kennissen en zo is wordt dat ook duidelijk afgesproken. We merken het altijd meteen als er ergens 1tje te kort is. Het zijn van die koffers waar er tussenruimte tussen de cd's is. De cd's zijn trouwens met nummertjes aangeduid en zitten op volgorde.

2. omdat je wel dj wil zijn, maar nog niet eens de moeite wil nemen om je in de muziek te verdiepen. Draai dan niet en laat iemand die wel hart voor muziek heeft het doen.
=> weet ik, is ook niet mijn probleem.. als zij graag 300 euro zouden betalen voor een deejay, dan zou ik dat maar al te graag hebben. Ik doe dat soort feestjes gergeld voor mijn tante, omdat ze voorzitster is in het een of ander comité. Zij vraagt het dus echt wel aan mij... en dan durf ik geen neen zeggen omdat ik weet dat ze erop rekent.

Typisch voorbeeld: wannabe-a-dj, niet voor de muziek, maar voor de roem...
=> als ik wil (als 16jarige) dat m'n installatie een beetje rendabel wordt, dan moet ik niet alleen de feestjes doen die ik WIL doen. Later misschien wel.. maar nu nog niet.

Greetz
zyrax happy :)
SylviaEx Lid
20-3-2004 20:56
De manier waarop jij dit soort feestjes aanpakt staat je volledig vrij, maar ik vind het wel in de categorie 'marktverzieking' vallen. Hoe laag je gage mogelijk ook zal liggen, ik denk dat je het in een speler pleuren van andersmans cd's op afroep van je eigen klanten bij voorkeur niet, en anders op zijn hoogst vrijwillig zou moeten doen.

Ik hoop bovendien dat jij feestgevers niet stiekum toch door middel van mooie praatjes (en die heb je, you know it razz :p ) een beeld voorspiegelt waaraan je bij lange na niet kunt voldoen. Aan de andere kant, de feestgevers die hier intuinen zijn er zelf de dupe van.

Voor je eigen 'carrière' zijn dit soort acties hoe dan ook niet bevorderlijk. Quick money in combinatie met een slechte naam, levert je uiteindelijk nooit meer op dan de fooi die je nu gaat vangen. Het is al vele malen op dit forum gezegd: van een slechte naam kom je niet gemakkelijk af.
20-3-2004 21:20
Nu ja,

mooie praatjes heb ik toch niet zoveel?! happy :)
Ze zijn wel mooi.. maar ook echt.
=> dat van vorige week (korfrock) was toch ook maar waar..
en als ik zeg dat m'n pa940 gister weer 150 man getrotseerd heeft, dan lieg ik ook niet.

Mijn vraag was gewoon of er niet zo (een stuk of 20) echte klassiekers zijn die het ALTIJD goed doen.

=> En of ik nu die muziek allemaal tien keer beluister of dertig keer beluister, dan weet ik toch nog altijd niet wat het publiek echt goed vindt? Ik denk dat ik alleen maar kan leren uit de reacties van het publiek en het ambiance-gehalte.

Greetz
zyrax
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
21-3-2004 13:59
ik weet wel 5000 klassiekers die het altijd goed doen, maar je kan ze echt niet zomaar lukraak achterelkaar opzetten.

Een van de belangrijkste dingen wat je tot een goede dj maakt is de juiste timing van de juiste plaat op het juiste moment, en dan heb je ook nog dat je lang niet ale platen precies vanaf het begin moet opzetten.
En dat vergt KENNIS van zaken.

Zoals jij dan pleegt te draaien, ben je in de wilde weg in de lucht aan het schieten.
99% van het hagel mist zijn doel, en af en toe valt er een eendje naar beneden.

Jij bent nou een typisch voorbeeld van een dj die het bij het oudere publiek voor andere drive-in shows verpest.
We hebben er ook zo eentje hier in Heerhugowaard;
Lekker goedkoop werken, en steeds maar zeggen dat ze uitstekend bruiloften kunnen verzorgen.
Ik weet wel beter, en waarschuw mijn klanten wel, maar ja, als er weinig geld voor over is, dan komen ze er meestal door schade en schande achter dat een goede drive-in toch wel iets kost, en dat een amateur weinig kost, maar ook een avond behoorlijk vroegtijdig ten einde kan laten komen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
21-3-2004 16:38
Ja, dat heb ik dus ook gezegd.

=> ze vragen het dus wel degelijk, hoewel ik het ook afraad. Ik zal bijvoorbeeld nooit naar iemand toegaan en zeggen: "ik ben de man die je zoekt voor je trouwfeest".
Ik besef ook wel dat ik daar nul de botten van afweet en dat dat totaal mijn domein niet is.

Da's ook het enige belangrijke in die muzieksoort waarschijnlijk : weten welke platen op welk moment moeten komen.

Maar nog een iets: niet alle mensen willen het zo professioneel zoals jullie het doen. Ze vinden dat er teveel kosten inkruipen voor "wat het maar waard is".
En dan komen ze voor zulk soort dingen onder andere bij mij terecht. Ik leg m'n prijzen dan automatisch niet hoog omdat ik weet dat ze dan een goeie deejay kunnen betalen met dat geld, die wel kennis heeft van die muziek.

zoals ik ook al gezegd heb, is er meestal wel een kerel mee, die daar perfect in thuis is. Ik neem gewoon eigenlijk af en toe over (bijvoorbeeld de laatste twee uren van het feest) omdat die gast dan moet gaan werken.

Greetz
zyrax happy :)
(ik zal hier ook zo snel mogelijk mee ophouden, maar dat heeft ook wat tijd nodig)
=> wees er ook van bewust dat het niet evident is voor een jongere om alleen de feestjes te doen waar hij zin in heeft. Als een 16-jarige iets wil bijverdienen, dan moet ie tevreden zijn met wat ie krijgt.

=> O ja ,voor de roem en eer hoef ik het niet te doen hoor :s wie dat denkt zit er toch serieus naast. Waarom zou ik (als techno & house dj) beroemd willen worden op een feestje waar alle 50+'ers bijeen komen (niks persoonlijks)
SylviaEx Lid
21-3-2004 19:09
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 22-3-2004 09:11

teknoknights schreef:

Ik zal bijvoorbeeld nooit naar iemand toegaan en zeggen: "ik ben de man die je zoekt voor je trouwfeest".
Ja dag, je zegt kennelijk ook niet "ik ben niet de jongen die jullie zoeken, ik weet er geen bal van, bezit geen eigen collectie in dit genre, ben meer een house-dj, dus ik doe het niet", anders had je je initiële vraag nooit gepost.

Ik zie het verschil niet tussen jouw diensten en een cd-wisselaar met "Greatest Hits of the 80-ies" deel 1 t/m 10. Tenzij jouw tarief onder de Eur 19,90 ligt, want dat is nl wat die 10 schijfjes kosten wink ;) .

teknoknights schreef:

Als een 16-jarige iets wil bijverdienen, dan moet ie tevreden zijn met wat ie krijgt.
Wat dacht je van een krantenwijk?
HoratioStandaard Lid
Sinds: 21-3-2004
Laatste: 29-3-2004
21-3-2004 23:18
Teknoknights,

ik ben bang dat je gewoon beter niet op dat soort feestjes kunt draaien, gezien je vragen en opmerkingen over dit soort gigs.
Als je je niet helemaal thuis voelt in het genre wat je 'moet' draaien zul je nooit je publiek kunnen aanvoelen en een vette set
neer kunnen zetten. mijn advies is om te gaan draaien wat je zelf graag hoort.

dan maar wat minder bijverdienen!!!
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
21-3-2004 23:44

Horatio schreef:

Teknoknights,

ik ben bang dat je gewoon beter niet op dat soort feestjes kunt draaien, gezien je vragen en opmerkingen over dit soort gigs.
Als je je niet helemaal thuis voelt in het genre wat je 'moet' draaien zul je nooit je publiek kunnen aanvoelen en een vette set
neer kunnen zetten. mijn advies is om te gaan draaien wat je zelf graag hoort.

dan maar wat minder bijverdienen!!!
Helemaal mee eens: doe wat je wél kunt en hou het daarbij.
Ik vind het idioot dat je je hier mee bezig houdt!
Weet je wat het ergste is? Je verziekt voor veel mensen een leuk feest!
Ik snap sowieso niet dat je leuk vind om te doen: ik heb pas plezier in mijn werk als de gasten dat ook hebben!
Daar sta je godv... toch voor? En NIET (alleen) voor je eigen lol!
Over amateurs gesproken!!!!

Aan de andere kant vind ik het heel dom dat ze jouw daar voor vragen!
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)