Is illegaal downloaden stelen?
(36 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-7-2002 Laatste: 20-4-2009 Berichten: 179 | 13-3-2004 15:23 |
Victor schreef: Toch blijft dat een vreemde redenering (hoewel ik op zich met je eens ben dat de prijzen van cd's erg hoog zijn).Ik vind de prijzen van Mercedes ook belachelijk hoog. Geeft mij dat dan het recht er één te stelen? En stel dat de prijzen van cd's zouden dalen. Zou je dan ineens wel gaan kopen? | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 13-3-2004 18:06 |
De stelling 'Is illegaal downloaden stelen?', daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, eigelijk is het natuurlijk hetzelfde als een singeltje in je tas schuiven in een winkel. maar ik download ook vollop muziek, puur om de rede dat de cd's in de winkel veelste duur voor mij zijn. ik koop liever legaal cd's maar niet als ik 5 euro voor een singeltje of 20 euro voor een album (waarop meestal maar een paar goeie nummers staan)moet betalen. ik heb weleens een stuk gelezen over de prijzen van cd's in de vs en hier, daar betaal je gewoon normale prijzen, een dollar voor een singeltje ofzo en een paar dollar voor een album, dat waren redelijke prijzen, dan betaal je hier gewoon het dubbele, hoe krijgen ze het daar dan zo goedkoop?? ik zie amerika toch wel een beetje als het land waar nog veel meer ge-download word enzo als hier in europa. dus dan liggen die hoge prijzen toch niet aan dat er zoveel van internet word gehaald??? zolang de prijzen zo hoog blijven, koop ik alleen cd's als ik echt goeie zie of als ik een keer cd bonnen heb | |
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug | |
Dj NoizStandaard Lid Uit: België Sinds: 20-8-2003 Laatste: 16-6-2006 Berichten: 357 | 13-3-2004 18:16 |
DJ Jus schreef: De stelling 'Is illegaal downloaden stelen?', daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, eigelijk is het natuurlijk hetzelfde als een singeltje in je tas schuiven in een winkel. maar ik download ook vollop muziek, puur om de rede dat de cd's in de winkel veelste duur voor mij zijn. ik koop liever legaal cd's maar niet als ik 5 euro voor een singeltje of 20 euro voor een album (waarop meestal maar een paar goeie nummers staan)moet betalen.ik heb weleens een stuk gelezen over de prijzen van cd's in de vs en hier, daar betaal je gewoon normale prijzen, een dollar voor een singeltje ofzo en een paar dollar voor een album, dat waren redelijke prijzen, dan betaal je hier gewoon het dubbele, hoe krijgen ze het daar dan zo goedkoop?? ik zie amerika toch wel een beetje als het land waar nog veel meer ge-download word enzo als hier in europa. dus dan liggen die hoge prijzen toch niet aan dat er zoveel van internet word gehaald??? zolang de prijzen zo hoog blijven, koop ik alleen cd's als ik echt goeie zie of als ik een keer cd bonnen heb | |
Being a dj is not just a job for me, it's my calling! | |
SybrandStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 2-7-2005 Berichten: 212 | 13-3-2004 18:19 |
mwoah, misschien dat het ook wel een deel komt door een of ander experiment in de VS... hoorde ik iets over, hadden ze iets van albumpjes voor 10euro.... zoiets zouden ze in iedergeval gaan doen | |
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is! | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 13-3-2004 18:38 |
die artiesten hebben ook niet door dat door de prijzen te verlagen hun cd's meer gekocht zullen worden, dat weet ik zeker, dat de verkoop dan stijgt en dat er dan minder word gedownload, want als je erbij nadenkt... download je dan die mmuziek met ene prettig gevoel? ik niet... | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 13-3-2004 19:02 |
DJ Jus schreef: die artiesten hebben ook niet door dat door de prijzen te verlagen hun cd's meer gekocht zullen wordenDe artiesten hebben het WEL door!! De platenfirma's daarentegen... | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 13-3-2004 19:17 |
excuus, daar heb je misschien wel gelijk in... maar die artiesten nemen dan ook niet het initiatief om zich een keer daar tegen op te zetten | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 13-3-2004 19:22 |
DJ Jus schreef: excuus, daar heb je misschien wel gelijk in... maar die artiesten nemen dan ook niet het initiatief om zich een keer daar tegen op te zettenDe artiesten komen op tegen de 21% BTW, de artiesten komen op tegen de te hoge prijzen bij de labels (door ze onder eigen verantwoordelijkheid te koop te stellen op hun site, echt waar), de artiesten komen op tegen het downloaden, ..., ..., ... Waarom? omdat de meeste artiesten zelf te sterk in de muziekwereld vermengd zijn en dan ook de nadelen ervan kennen als gebruiker! In tegenstelling tot de labels die in feite gewoon een bureaujobke hebben. | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. | |
Dj JasperStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2003 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 393 | 13-3-2004 20:55 |
Dj Noise schreef: Bij ons (België, Nederland misschien ook ...) worden cd's als luxegoederen beschouwd waardoor je een btw-heffing moet betalen ... (hierover bestaat veel discussie ) | |
Dj NoizStandaard Lid Uit: België Sinds: 20-8-2003 Laatste: 16-6-2006 Berichten: 357 | 13-3-2004 21:02 |
dj Jasper schreef: Dj Noise schreef: Bij ons (België, Nederland misschien ook ...) worden cd's als luxegoederen beschouwd waardoor je een btw-heffing moet betalen ... (hierover bestaat veel discussie ) | |
Being a dj is not just a job for me, it's my calling! |