Netwerk <==> Internet (Alléén L&G gerelateerd)!
(26 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
TeunStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-12-2002 Laatste: 2-5-2014 Berichten: 133 | 30-1-2003 17:18 |
uhmzzz jongens? Internet via USB is dat nou inderdaad écht niet mogelijk om te delen? | |
Keljet | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 30-1-2003 17:30 |
Ik heb zo'n USB bridge cable van prolific. Daarme kan ik wel bestanden van pc naar pc verplaatsen en kopieren maar niet internetten. Nu heb ik in de conrad zo'n zelfde soort kabel gezien maar dan als netwerk. Kun je tot 10 pc's via USB aan elkaar doorlinken, voornamelijk bedoeld voor spellen, dus je zal er best een internetverbing mee kunnen delen. Greetz, Fossalta | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 6-5-2003 21:15 |
Hallo Teun, Hoe bedoel je internet delen door USB? Bedoel je dat je een USB-link hebt tussen 2 pc's OF bedoel je dat je een USB adsl modem hebt? | |
These go to Eleven ... | |
X-tended Dj crewStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-4-2003 Laatste: 26-5-2004 Berichten: 24 | 7-5-2003 08:31 |
Webbie schreef: Stel je hebt 2 pc's en 1 internetverbindig (ik ga even er van uit dat je dan een ADSL of Cable hebt), hoe deel je die verbinding?Ik ben zeer tevreden over dit netwerk, het is simpel, veilig en goedkoop. Ik share niet alleen mijn internetconnectie, maar ook scanner, kopieerapparaat, printer,... Enige nadeel misschien: als je drie (meer dan twee) pc's wilt gaan aansluiten op één i-netverbinding, moet je naar de computerboer een utp switch (HUB) gaan halen. Doch heb je dan met dat peer-to-peer netwerk geen verloren kosten gedaan, aangezien je die netwerkkarten blijft nodig hebben. Let wel: hardwarematig verschil tussen beide mogelijkheden: bij peer-to-peer gebruik je Crossed utp cables (wat bij de ene pc -de server- output is, is bij de andere pc -de client- immers input), en als je met een switch werkt, moet je gewone utp's gebruiken. Als je nog met vragen zit => Mail me | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 7-5-2003 12:04 |
Heej webbie, Ik heb al een tijdje een router maar het is me nog steeds niet gelukt om de bestanden en printerdeling te activeren. Mijn eerste pc is een Pentium 1400 me machine en de tweede machine is een Pentium 2600 xp machine, zou je mij kunnen uitleggen hoe dit in zijn werk gaat, je mag het ook mailen hoor. info@bax-lighting.nl Met vriendelijk groet, Jocha | |
"Jocha" | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 7-5-2003 17:33 |
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 7-5-2003 18:23 Hee Jocha,Toch een behoorlijk "basic" vraag die je daar stelt. (vraag me niet hoeveel keren dat ik dat aan mensen al heb moeten uitleggen, echt veel) Eigenlijk kan je dat heel makkelijk nakijken als je de "Help" gebruikt van Windows XP bijvoorbeeld. Daar word dat vrij simpel uitgelegd. En Internet barst van de "handleidingen voor beginners", tijdschriften als "Computer Idee" hebben ook regelmatig "thuisnetwerk" als onderwerp. Niet dat ik te beroerd ben om het je uit te uitleggen, hoor. Maar dit is echt zo "basic", je kan het echt makkelijk vinden in je "help" van Windows ME en XP. En een ding weet ik zeker, als je het zelf opzoekt en probeert, blijft het veel beter hangen. En weet je ook eerder waarom er "iets" niet werkt. Als je alles voorgekauwt krijgt van een ander leer je er niks van. Ik geef hier een paar hints, die je in gedachten moet houden: *- Ip-nummers: laatste cijfer-blok uniek toekennen voor elke pc en router bijvoorbeeld: 192.168.1.1 voor de router, XP machiene 192.168.1.2, ME machiene 192.168.1.3 enz..... *- Subnetmask: voor jouw situatie op 255.255.255.0 zetten op je pc's en router. *- Gateway: het ip-nummer van je router (dus in bovenstaand voorbeeld op 192.168.1.1) Bovenstaande instellingen hoef je dus niet in te stellen als je router een DHCP heeft, dan worden die waarden automatisch op de machines ingesteld (als je tenminste alles op "auto" (DUS DHCP) hebt staan). En waarschijnlijk heb je DHCP draaien om dat je wel al kan internetten, of je hebt de IP-instellingen zelf al goed gezet. *- Nu hoef je alleen meer te maken dat op alle 2 de pc's "bestands en netwerkdeling" staat geinstalleerd en de werkgroep naam op de pc's het zelfde is, bijvoorbeeld: "workgroup". *- Als je van de ME machiene op de Xp wilt komen moet je wel wat extra's doen, namelijk de gebruikersnaam, van je ME machiene bij de XP gebruikers zetten. *- En natuurlijk je mappen delen die je wilt delen. Is het toch nog een behoorlijk verhaal geworden..... Succes ermee................. | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 7-5-2003 17:46 |
Een machine draait onder ME, staat aangesloten op poort 1 van me router De andere machine draait onder XP en deze staat aangesloten op poort 2 van me router Jocha | |
"Jocha" | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 14-5-2003 23:09 |
Hallo Jocha, Zou toch vrij simpel moeten gaan. Info zat op Internet..... | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 15-5-2003 22:06 |
Tis gelukt, thanx jocha | |
"Jocha" | |
CoolfireStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2003 Laatste: 16-5-2003 Berichten: 1 | 16-5-2003 18:09 |
IK ben deze week weer aan het kloten gegaan en vond het hoog tijd dat ik tussen me win xp bak en laptop 98 een geshared internet heb. Maar uiteindelijk kom ik bij een probleem me internet op me laptop doet het niet. XP machine, aangesloten op het internet met een usb modem van kpn (alcatel) Laptop 98, zit aan de xb bak aangesloten met een cross link. Wat heb ik gedaan, *crosslink aangesloten tussen beide pc *wizard van xp gebruikt om internet te sharen. *voorloopt goed laatste wat ik moest was een diskette maken voor me laptop, *diskette gedraaid op laptop, laptop opnieuw opgestart, *internetten op laptop......... nee werkt niet :s wat zou ik nou nog moeten doen?? ik hoop snel op reactie bvd bo, | |