Forum > Algemeen Forum

betere dj dmv betere gear

(97 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-2-2004 11:32

Roytje schreef:

Een (in mijn ogen) goede DJ kan op elke installatie een mooie set neerzetten. (en dan ga ik er wel vanuit dat alles het doet en dat de broodnodige functie's aanwezig zijn.)
Waar zit de discrepantie in deze zin? razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
21-2-2004 11:59

Roytje schreef:

Dan vind ik het geen goede DJ. Een (in mijn ogen) goede DJ kan op elke installatie een mooie set neerzetten.
Ik vrees dat ik je moet tegenspreken Roytje... Geef mij twee snaaraangedreven draaitafels met een Omnitronic-mengpaneel met van die loeiharde faders en je hoort van mij geen set zoals je gewend bent sad :(.
Onlangs op een fuif een guestset moeten gaan draaien en daar stond een mengpaneel met van die loeiharde faders... ooit al eens geprobeerd om daarmee te gaan spelen en kappen enzoverder? Vergeet het maar! Tjah, dan krijgen ze een set van me, beneden alle niveau, hoe graag ik het ook anders zou doen, het KAN technisch gewoon niet anders!
Owkey, de beats liepen mooi op maat, en de mixen konden gerust lang gerokken worden (twaren SL's), maar het speelse dat ik altijd in mijn livesets steek, zat er niet in sad :(

Dus, ik volg Tom: de ene helft is een goeie DJ, de andere helft is goed materiaal!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
21-2-2004 13:59
Klinkt beetje cliché misschien, maar ik vind dat je het op een oude fiets moet leren, toch wel! Een goede DJ moet niet afhankelijk zijn van zijn apperatuur, hij moet even goed kunnen draaien/mixen op slechte apperatuur als op de beste apperatuur. Dat maakt het verschil lijkt mij.

Verder persoonlijk vind ik het leuker om naar betere apperatuur toe te leven, dus beginnen met wat minder en steeds uitbreiden tot betere apperatuur, dan vind ik de belevenis wat leuker. Als ik in 1 klap de beste apperatuur erneer zou zetten, zou het voor mij beetje raar aanvoelen. Maar dit is allemaal persoonlijk uiteraard.

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-2-2004 16:07

DJ Quinten schreef:

hij moet even goed kunnen draaien/mixen op slechte apperatuur als op de beste apperatuur. Dat maakt het verschil lijkt mij.
Dus op twee dual draaitafeltjes kan jij een evengoede set wegezetten als op twee SL1200's?
Wedden van niet? razz :p
Verder persoonlijk vind ik het leuker om naar betere apperatuur toe te leven, dus beginnen met wat minder en steeds uitbreiden tot betere apperatuur
Stefan
Je hoeft ook niet meteen alles het beste van het beste te kopen,
maar als je begint, zijn er toch wel instappers waar je moet beginnen.
En dat hoeft heus de kop niet te kosten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
23-2-2004 20:39
ach.. als je begint met slechte gear kan je je slechte dj kwaliteiten daar op steken en dan is er nog hoop dat je het eigenlijk wel beter kan.. en dan blijf je oefenen... Als je het beste hebt staan en je begint net 2 weken en je denkt dat je het afschuwelijk doet (dat heb je als je begint) dan is de hoop al ver vervlogen...

Maar eigenlijk is er een soort vage grens.. een goede Dj kan met veel apparatuur overweg... maar als je diezelfde Dj 2 afgeragde hifi tafeltjes geeft zal zelfs hij er niet veel van kunnen bakken... maar het is natuurlijk ook weer niet zo dat die beltdrives tt's van zo'n slechte kwaliteit zijn dat er niet op te draaien valt dus dat moet nog kunnen (als ondergrens)
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
23-2-2004 21:37
Waarom zien veel mensen hier een DJ als iemand die alleen maar kan mixen?

Ik heb zelf na jaren van mixen in discotheken een opstartende discotheek geholpen met wat volk binnen te krijgen. Ik kon kiezen, of mijn eigen spullen meeslepen, of gewoon plaatjes draaien (en DVD in dit geval).
Neem van mij aan dat een beetje DJ er best wel een avond van kan maken, met of zonder SL of CDJ.
99% van de Drive-ins doen (of kunnen) ook helemaal niet mixen, toch kunnen ze een feest helemaal tot een succes maken.

En als je als beginner graag een set SL koopt, dan doe je dat toch lekker? Mocht je dan na twee weken de moet in de schoenen zakken, dan heb je gewoon vette pech en weet je wat het is om het leerproces te moeten ondergaan zoals iedereen dat moet.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
23-2-2004 23:33

Gupy schreef:

99% van de Drive-ins doen (of kunnen) ook helemaal niet mixen,
Aardige jongen ben jij sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
23-2-2004 23:35
Misschien ben jij die ene procent wel Tom wink ;)
Door internet beperkt
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-2-2004 23:35
De meeste avonden staan of vallen niet met hoe er gemixt wordt. Wel met de platenkeus. Ik heb het idee dat sommige mensen op het forum denken dat als je nou maar kan mixen dat je een goede dj bent...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-2-2004 23:41

Victor schreef:

De meeste avonden staan of vallen niet met hoe er gemixt wordt. Wel met de platenkeus.
Voor drive-ins geef ik je 100% gelijk! Het valt me echter op dat er steeds meer non-drive-ins hier op dit forum zitten en voor hen moet het duidelijk zijn: zowel de overgang als de platenkeuze zijn van levensbelang voor deze mensen! Op geen enkel van de twee worden toegevingen toegestaan...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)