Forum > Algemeen Forum

Hoe word ik niet opgelicht?

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
13-1-2004 17:21
Idd heb ook ik bij marktplaats een gezonde paranoïa.

Als je zelf niet al te veel verstand van zaken hebt, neem dan iemand mee die dat wél heeft.
Verder zou ik idd eerst hier kijken (er staat hier ergens nog een behringer dx1000 te koop); in de kleinere liefhebbers fora heb ik toch iets meer vertrouwen.

Wat draaitafels betreft; 1200's zijn en blijven duur. Maar, ze zijn praktisch onverwoestbaar én alle onderdelen kunnen nog bij panasonic besteld worden.
I'm a man... I don't read manuals.
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
13-1-2004 21:44
1 x bewerkt. Laatst door Jan2 op 14-1-2004 17:32
Op 2de hands artikelen wordt volgens mij nooit garantie gegeven, of er moet nog garantie opzitten van de fabrikant/leverancier/winkelier..

Lees eerst gewoon de topics door m.b.t de producten die jij misschien wil aanschaffen.
Theoretische kennis is eigenlijk te weinig om een product te kunnen testen, en om evt. gebreken te kunnen constateren. Gebruik/test het apparaat grondig voordat je de koop aangaat, als je misschien iemand kent die er verstand van heeft, vraag dan aan hem of hij/zij mee wil, kan hij/zij het apparaat ook nog keuren wink ;) .

Garantie van de verkoper zal je niet krijgen (Particuliere verkopers) , of het apparaat moet nog zo jong zijn dat er nog "gewone" garantie opzit. Als ik een draaitafel zal verkopen, en hij gaat later stuk, dan zeg ik niet tegen de koper: "Hee, hij is stuk. Wat jammer nou, hier heb je je geld terug". Alles nieuw kopen is ook een optie, maar wel erg duur. Koop dan bijv. 2 Draaitafels nieuw, en een mixer 2de hands. Test op de mixer of alle kanalen het nog doen, voorbeluistering e.d, en als alles in orde is, kan je overwegen om hem te kopen. Heb je een goede beginset, voor relatief weinig geld. Heb je nog garantie op je draaitafels ook wink ;) .
Kijk hier even in het Tweede Hands forum, daar vind je vast wat je wil hebben.
Veel succes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-1-2004 21:48

Jan2 schreef:

Op 2de hands artikelen wordt volgens mij nooit garantie gegeven, of er moet nog garantie opzitten van de fabrikant/leverancier/winkelier..
Onzin, dit geldt alleen voor particulieren die 2dehandsjes verkopen. Bedrijven geven regelmatig wel een (afgeslankte) vorm van garantie, bijvoorbeeld twee maanden op verborgen gebreken. En kleine 'bedrijven' zie je steeds meer op met name Marktplaats omdat je daar moet betalen voor een advertentie boven de 200 Euro.

Kortom, het ligt aan de verkoper, en je weet het pas zeker als je het vraagt.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
13-1-2004 21:51

sylvia schreef:

Jan2 schreef:

Op 2de hands artikelen wordt volgens mij nooit garantie gegeven, of er moet nog garantie opzitten van de fabrikant/leverancier/winkelier..
Onzin, dit geldt alleen voor particulieren die 2dehandsjes verkopen. Bedrijven geven regelmatig wel een (afgeslankte) vorm van garantie, bijvoorbeeld twee maanden op verborgen gebreken. En kleine 'bedrijven' zie je steeds meer op met name Marktplaats omdat je daar moet betalen voor een advertentie boven de 200 Euro.

Kortom, het ligt aan de verkoper, en je weet het pas zeker als je het vraagt.
klopt, ik heb een 2de hands speakerset gekocht bij heuff (ex-rental set), en daar kreeg ik gewoon 3 maanden garantie op...

is voor een bedrijf ook een manier om klanten tevreden te houden, en je verzekert je ervan dat je goed spul koopt...
Music is what feelings sound like...
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
14-1-2004 17:18
Ik bedoel ook garantie van de winkelier/fabrikant. Soms geven bedrijven zelf ook garantie (Denk bijv. aan de 1 jaar extra garantie van de Gamma), maar particuliere verkopers, geven buiten de garantietermijn bijna nooit garantie, of er zit nog garantie op van de fabrikant/leverancier..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-1-2004 17:31
Als je dat bedoelde, dan had je dat moeten zeggen. Zoals je het nu formuleerde zat je er (weer eens) naast, en daar help je niemand mee.
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
14-1-2004 17:33

sylvia schreef:

Als je dat bedoelde, dan had je dat moeten zeggen. Zoals je het nu formuleerde zat je er (weer eens) naast, en daar help je niemand mee.
Het was idd een beetje slecht geformuleerd, ik heb het even aangepast.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-1-2004 19:31
Da's ook weer zoiets: als je je posts steeds aanpast, dan raken de reacties erop ineens kant nog wal sad :( . Zou'k niet doen.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
14-1-2004 21:39
Zet er dan even [Edit] bij dan weten we dat je wat veranderd hebt.

Als je wat 2de hands gaat kopen, let dan ook wel even op dat de prijs incl btw. En niet exl, wat je soms nog wel eens ziet op marktplaats. Wat ik ook wel heel erg gek vind. Je kan je btw gaan heffen op een 2de hands product.

Kijk ook verder dan je neus lang is. Ga niet altijd op het eerste bod in wat voor je neus krijgt.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
16-1-2004 13:48
als je niet wil opgelicht geraken, probeer dan zo min mogelijk tweedehands te kopen.

mijn tip: koop evt. 2 platenspelers en een mixer en huur de rest van de spullen als je een feestje hebt. kan je draaien zoveel je wil thuis zonder dat je alle investeringen ineens moet doen. met het verdiende geld kan je sparen voor de rest evt.
of nog: probeer iets af te spreken met de verhuurder, dat als je de spullen (versterker + boxen) zoveel maal huurt, je dit voor een prijsje kan overnemen ofzo..
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)