Forum > PC related Forum

CD-Archief

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-12-2003 20:30
1 x bewerkt. Laatst door Didier_S op 22-12-2003 20:33

Dré schreef:

2 koffertjes is dan genoeg voor een stevige collectie.
** snif **
en wij maar zeulen met honderden kilo's vinyl om een beetje een avond in elkaar te knutselen
** /snif **
laugh :D
Toch blijft het een stevige collectie hoor Dré!

Ik zou dringend ook eens al mijn CD's moeten intikken... Maarja, als je daar achteraf aan moet beginnen is het uren en uren werk sad :(
Daarom geef ik starters altijd de tip om er vanaf dag 1 aan te beginnen, ook al heb je maar 2 nummers liggen!!

Wat betreft die online database: keep up the good work, ik word kandidaat-gebruiker wink ;) ! Maar zoals Dré al zei: met paginering liefst, desnoods één pagina per letter of zo, maar toch IETS van onderverdeling!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-12-2003 20:30
tjsa, ben nooit goed in rekenen geweest. wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2003 21:55

DSalembier schreef:

Dré schreef:

2 koffertjes is dan genoeg voor een stevige collectie.
** snif **
en wij maar zeulen met honderden kilo's vinyl om een beetje een avond in elkaar te knutselen
** /snif **
Toch makkelijk alleen een Laptop of pc met een Dj programma.(en 20000 songs is geen probleem)
Bovendien je hoeft Nooit meer te zoeken tussen al die cd's, je typt gewoon de naam van de artiest of song in en ..... gevonden!

Martin
kvm entertainment
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
22-12-2003 21:56

kvm schreef:

Toch makkelijk alleen een Laptop of pc met een Dj programma.(en 20000 songs is geen probleem)
Bovendien je hoeft Nooit meer te zoeken tussen al die cd's, je typt gewoon de naam van de artiest of song in en ..... gevonden!

Martin
maar je moet ze wel allemaal naar mp3 omzetten, want je hebt alleen maar legale cd's toch? wink ;)
Music is what feelings sound like...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2003 22:14

RonnieB schreef:

maar je moet ze wel allemaal naar mp3 omzetten, want je hebt alleen maar legale cd's toch? wink ;)
Ik werk uitsluitend met legale cd's! Het omzetten gaat zeer eenvoudig met een Plextor Ultraplex 40 (slechts enkele minuten en ...... klaar.
Bovendien als je met meerdere sets draait dan heb je aan 1 orginele CD genoeg. (Het programma mag op 2 pc's draaien)

Martin.
kvm entertainment
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-12-2003 09:34

kvm schreef:

Bovendien als je met meerdere sets draait dan heb je aan 1 orginele CD genoeg. (Het programma mag op 2 pc's draaien)
Als we dus met alle DJ's één groot bedrijf vormen en al onze CD's omzetten naar MP3 en die gaan sharen onder elkaar, dan zijn we legaal bezig volgens jou???
Als dat waar is, begin ik er ogenblikkelijk aan!!

Dat het PROGRAMMA op meerdere PC's mag draaien, tot daaraan toe, maar dat je al je muziek dan dubbel mag gebruiken... tjah, het ware leuk geweest natuurlijk happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-12-2003 10:16

DSalembier schreef:

kvm schreef:

Bovendien als je met meerdere sets draait dan heb je aan 1 orginele CD genoeg. (Het programma mag op 2 pc's draaien)
Als we dus met alle DJ's één groot bedrijf vormen en al onze CD's omzetten naar MP3 en die gaan sharen onder elkaar, dan zijn we legaal bezig volgens jou???
Als dat waar is, begin ik er ogenblikkelijk aan!!
Nee, zo heb ik het niet gezegt.Een cd mag je voor EIGEN gebruik meerdere malen copieren.(Een kopie van eigen cd's)
Dat het PROGRAMMA op meerdere PC's mag draaien, tot daaraan toe, maar dat je al je muziek dan dubbel mag gebruiken... tjah, het ware leuk geweest natuurlijk happy :)
Dat het programma met 1 licentie op twee pc's gebruikt mag worden is natuurlijk mooi meegenomen. Er zijn weinig programma's waarmee dat mag. Met je windows 98,ME of XP versie mag dat "officeel" niet. Ook met programma's met een dongle is dit uitgesloten.

Om even terug te komen op het CD archief, Als je met dit programma een cd omzet naar mp3 komen de song gegevens in een database te staan die je eventueel kan uitprinten.

Martin.
kvm entertainment
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
20-6-2005 16:17
ok even een enorme kick aangezien ik van plan ben mijn cd's te archiveren...
Ik zou het volgende erbij willen: titel, uitvoerder, BPM, genre en op welke cd het te vinden is.
Nu vraag ik hoe jullie dat doen of wat jullie gebruiken?
Excell lijkt me wat omslachtig... misschien is dat programma van Noiz wel wat?
@KVM is dat programma traktor dj?
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-6-2005 20:15

krisadam schreef:

ok even een enorme kick aangezien ik van plan ben mijn cd's te archiveren...
Ik zou het volgende erbij willen: titel, uitvoerder, BPM, genre en op welke cd het te vinden is.
Nu vraag ik hoe jullie dat doen of wat jullie gebruiken?
Excell lijkt me wat omslachtig... misschien is dat programma van Noiz wel wat?
@KVM is dat programma traktor dj?
www.new-line.nl/forum/read/?t=14107&p=15

Ik ben daar ook mee bezig. Ben wegens drukte alleen nog niet aan de CD-versie begonnen. De vinyl versie is wel af. Grafisch iig ook leuk om naar te kijken.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
28-6-2005 17:02
Je link werkt niet wink ;)
Maar ik ben zeker benieuwd, want ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n database happy :)
0900-DJDS

Terug naar forum Reageer (zonder quote)