Forum > Algemeen Forum

is er genoeg vraag naar licht en geluid

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
25-11-2003 17:38
Ik snap wat jullie bedoelen, maar het is voor mij ook nog niet allemaal duidelijk(jammer genoeg) Hoe ik er nu naar kijk, wil ik denk ik een bedrijf op zetten voor de wat gevorderde drive-in shows, dus geen colormoons enz. Beetje in de richting van de scans, movingheads en lasers + alle toebehoren dus van lampen tot besturingen en truss, statieven, G-haken, safety's bijna vergeten par 56,64 en misschien par 36 met toebehoren en misschien voor extra nog buitenverlichting.

weet niet als jullie hier nog op of aanmerkingen op hebben?
maar Bedankt allemaal voor de moeite en ga zometeen is even kijken op de site. wink ;)

(even offtopic: Dre mag ik voor een vak van school wat plaatjes en tekst van je site "jatten" want de opdracht was een soort bedrijfje op papier tezetten van bedieningsvorm tot leverancier en dus ook artikelen)
tjah wat zal ik hier typen ;-)
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
25-11-2003 18:25
Ik vind dit echt weer een geval van iemand die niet weet waar aan hij begint laugh :D

Je gaat dat soort dingen niet op een forum vragen en je zal dan een eigen onderzoek houden.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
25-11-2003 18:28

Dj thaan schreef:

...want wil namelijk misschien een bedrijfje beginnen in het licht en geluid, maar verdient het nou ook voldoende. Zit nu namelijk in het examen jaar...
Ik zou nooit zomaar in het diepe springen en uit het niets een bedrijfje beginnen. Verstandiger lijkt het mij om eerst eens aan te kloppen bij een bedrijf met vergelijkbare werkzaamheden als het jouwe, en daar een tijd mee te draaien. Hierdoor doe je VEEL leerzame ervaring op, verdient een salaris om zo te sparen voor je bedrijf (geen enkele bank verleent je namelijk volledig krediet zonder eigen inbreng!), je bouwt een netwerk op, krijgt een andere kijk op zaken en je bedrijf zal zeer waarschijnlijk een veel grotere overlevingskans hebben.

Dus ga vast rond kijken naar een mogelijke werkplek, zorg vervolgens dat je je examen haalt en daarna bij het bedrijf aan de slag. In tussen kun je je zelf wat tijd gunnen om over je eigen bedrijf na te denken; en eventueel vast te starten. Zo werk je vast aan het geheel, bindt klanten aan je eigen bedrijf EN je kunt de bank over een aantal jaren laten zien dat je al goed aan de weg getimmerd hebt met (hopelijk) goede resultaten!
...dus moet ik eind van het jaar beslissen (eigenlijk eerder)met wat ik verder wil en zit erg te twijfelen tussen handel en horeca.
Neem in ieder geval GEEN beslissing waar je over twijfelt. Dus gun je zelf wat tijd en het komt vanzelf goed.

Succes!
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
25-11-2003 19:57

descon schreef:

Ik vind dit echt weer een geval van iemand die niet weet waar aan hij begint laugh :D

Je gaat dat soort dingen niet op een forum vragen en je zal dan een eigen onderzoek houden.
Sorry voor deze reactie, maar hoezo kan je het niet op het forum vragen? en ik weet zeker dat het moeilijk is om een bedrijf(je) te beginnen dus weet wel zeker waar ik aan begin.
tjah wat zal ik hier typen ;-)
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-11-2003 20:01
thaan,

ik zou zeker colormoons erbij nemen, meer dan de helft hier op het forum zit rond de leeftijd van colormoons enz. Ik weet zeker dat dré aan de budget merken het meest verdiend. Of ik bedoel het meest van verkoopt.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
25-11-2003 20:03

Niek Bolscher schreef:

Dj thaan schreef:

...want wil namelijk misschien een bedrijfje beginnen in het licht en geluid, maar verdient het nou ook voldoende. Zit nu namelijk in het examen jaar...
Ik zou nooit zomaar in het diepe springen en uit het niets een bedrijfje beginnen. Verstandiger lijkt het mij om eerst eens aan te kloppen bij een bedrijf met vergelijkbare werkzaamheden als het jouwe, en daar een tijd mee te draaien. Hierdoor doe je VEEL leerzame ervaring op, verdient een salaris om zo te sparen voor je bedrijf (geen enkele bank verleent je namelijk volledig krediet zonder eigen inbreng!), je bouwt een netwerk op, krijgt een andere kijk op zaken en je bedrijf zal zeer waarschijnlijk een veel grotere overlevingskans hebben.

Dus ga vast rond kijken naar een mogelijke werkplek, zorg vervolgens dat je je examen haalt en daarna bij het bedrijf aan de slag. In tussen kun je je zelf wat tijd gunnen om over je eigen bedrijf na te denken; en eventueel vast te starten. Zo werk je vast aan het geheel, bindt klanten aan je eigen bedrijf EN je kunt de bank over een aantal jaren laten zien dat je al goed aan de weg getimmerd hebt met (hopelijk) goede resultaten!
...dus moet ik eind van het jaar beslissen (eigenlijk eerder)met wat ik verder wil en zit erg te twijfelen tussen handel en horeca.
Neem in ieder geval GEEN beslissing waar je over twijfelt. Dus gun je zelf wat tijd en het komt vanzelf goed.

Succes!
Ja, snap het. Een nadeel bij ons in de buurt zijn er weinig of geen grote bedrijven in het licht en geluid het enige bedrijf hier in de buurt is in middelburg een km of 25 hier vandaan, dus dat is niet echt aantrekkelijk en het is meer een bedrijfje dat grote evenementen verzorgen en een kleine winkel hebben. dus denkt dat dat niet echt gunstig is.
tjah wat zal ik hier typen ;-)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-11-2003 20:14

Dj thaan schreef:

Een nadeel bij ons in de buurt zijn er weinig of geen grote bedrijven in het licht en geluid het enige bedrijf hier in de buurt is in middelburg een km of 25 hier vandaan, dus dat is niet echt aantrekkelijk en het is meer een bedrijfje dat grote evenementen verzorgen en een kleine winkel hebben. dus denkt dat dat niet echt gunstig is.
Als er geen licht/geluid bij je in de buurt zit, dan kun je toch ook werkervaring (stage?) opdoen bij een bedrijf dat bijvoorbeeld niet in licht en geluid maar in een andere verhuurbranche zit? Van licht en geluid weet je kennelijk al dat het je interesse heeft. Waar je echter nog helemaal niets vanaf weet, is wat er zoal komt kijken bij het opzetten en runnen van een eigen bedrijf. Wat dat betreft kun je evenveel leren van een stage in de deurmattenbranche als van een stage bij New-Line, om maar wat te noemen.
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
25-11-2003 20:38

sylvia schreef:

Dj thaan schreef:

Een nadeel bij ons in de buurt zijn er weinig of geen grote bedrijven in het licht en geluid het enige bedrijf hier in de buurt is in middelburg een km of 25 hier vandaan, dus dat is niet echt aantrekkelijk en het is meer een bedrijfje dat grote evenementen verzorgen en een kleine winkel hebben. dus denkt dat dat niet echt gunstig is.
Als er geen licht/geluid bij je in de buurt zit, dan kun je toch ook werkervaring (stage?) opdoen bij een bedrijf dat bijvoorbeeld niet in licht en geluid maar in een andere verhuurbranche zit? Van licht en geluid weet je kennelijk al dat het je interesse heeft. Waar je echter nog helemaal niets vanaf weet, is wat er zoal komt kijken bij het opzetten en runnen van een eigen bedrijf. Wat dat betreft kun je evenveel leren van een stage in de deurmattenbranche als van een stage bij New-Line, om maar wat te noemen.
Zou de kwantum ook een goede zaak zijn? want daar werk ik namelijk al een klein maandje. Ben misschien van plan om via de kwamtum me opleiding te laten betalen en dat ik 4 dagen ga werken en 1 dag dan naar school(volgens mij heet dat een BBl
tjah wat zal ik hier typen ;-)
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
25-11-2003 21:06
Als je meubels wil gaan verkopen lijkt me kwantum een prima zaak laugh :D laugh :D laugh :D
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
25-11-2003 21:07

descon schreef:

Als je meubels wil gaan verkopen lijkt me kwantum een prima zaak laugh :D laugh :D laugh :D
mag ik even vragen waar dit op slaat? en als je mee praat sla dan niet van die onzin uit en verspeel je tijd aan iemand anders. Van dit soort reacties kan ik nou boos worden
tjah wat zal ik hier typen ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)