Forum > Newbie Forum

draaien met vinyl, ben beetje in de war

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
19-11-2003 18:35
Tenzij je iemand weet die het voor een vriendenprijsje voor je doen wilt is het vervangen van faders in een DX-1000 zodanig duur dat dat niet lonend is, in verhouding tot de aanschafprijs van de mixer
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
QuincManStandaard Lid
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
19-11-2003 19:07
hmm zit nu op site van behringer te kijken:

weet iemand eigenlijk iets te zeggen over de vmx1000? (heeft vca faders maar of dat zal wel weer zelfde kwaliteit zijn denk ik als dx1000)

maja als die ook brol is dan ga ik denk ik nog even door sparen voor een xtc... en dan maar 1 cd speler aansluiten..

maar wat ik ook gehoord heb: 1 el cheapo mixertje aansluiten op 1 kanaal vd xtc om zo het aantal kanalen "uit te breiden" heeft iemand heir ervaring mee?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
21-11-2003 00:52

QuincMan schreef:

heb dus ook zitten denken aan umx 9 maar nadeel is dat ie niet meer leverbaar is (niew dan toch ;))
Gemini schijnt binnenkort met een vernieuwde versie van de UMX-9 te komen (maar dan in het zilver). Ik hoop alleen dat de prijs onder de 400 euro blijft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj MuckYStandaard Lid
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
21-11-2003 13:46

QuincMan schreef:

tnx gupy!

dus turntablism is meer het scratchende deel.
Nee is klinkklare onzin, turntablism is niet het scratchende deel angry
Ok laat ik het dan even kortweg even uitleggen.
Je hebt turntablism, word ook wel de kunst van het spelen met draaitafels genoemd, of gewoon letterlijk draaitafelen wink ;)
Daarin kun je twee catogorieen onderscheiden
Eerste is Scratchen (heel erg bekend), scratchen zijna alle trucks de je met behulp van een plaat doet, en dit moet van 1 draaitafel (afwisselen van draaitafel mag natuurlijk onder het scratchen) afkomstig zijn!
Tweede is beatjugglen, hier komt het gebruik van 2 draaitafels om de hoek kijken. Beatjugglen is met twee verschillende (of dezelfde) beats een compleet andere beat maken. Dit doen ze door een break uit de plaat te halen en deze steeds weer opnieuw te draaien en ze mixen er snel een klein stukje van een andere break erdoorheen.
Het is allemaal aardig ingewikkeld maar ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is!
Breakbeat Isn´t It
Dj MuckYStandaard Lid
21-11-2003 13:50

Dré schreef:

QuincMan schreef:

heb dus ook zitten denken aan umx 9 maar nadeel is dat ie niet meer leverbaar is (niew dan toch ;))
Gemini schijnt binnenkort met een vernieuwde versie van de UMX-9 te komen (maar dan in het zilver). Ik hoop alleen dat de prijs onder de 400 euro blijft.
Je bedoelt deze dre?
www.geminidj.be/news/umxspecial.php
Lijkt me wel een superleuk mixertje maar gaat waarschijnlijk een aardig prijskaartje aanhangen sad :( .
Maar weer die vreselijke blaauwe leds wink ;)
Breakbeat Isn´t It
QuincManStandaard Lid
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
21-11-2003 18:12
i don care bout leds :P

als het maar functioneel is... maar dan heb ik nog steeds het nadeel van 1 kanaal tekort... waar ik ook aan zat te denken was de ecler 40v die ligt iets buiten men budget maar met maandje xtra sparen moet het lukken.

link:
www.new-line.nl/v/12266
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
25-11-2003 01:42

Dj MuckY schreef:

Dré schreef:

Je bedoelt deze dre?
www.geminidj.be/news/umxspecial.php
Potverdorie. Heb je het nog eerder gevonden dan ik. Zeg... Wat was ook alweer de taak van de importeur???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj MuckYStandaard Lid
26-11-2003 00:33

Dré schreef:

Potverdorie. Heb je het nog eerder gevonden dan ik. Zeg... Wat was ook alweer de taak van de importeur???
Ghehehe de internet van tegenwoordig, maar ben je dan nog niet eens ingelicht door de importeur. Dat vind ik wel schandalig en dat hij wel al op internet staat shocked 8O en getest en al.
Breakbeat Isn´t It
SjapperStandaard Lid
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
7-10-2004 11:06
Niet helemaal logisch, maar ik ga hierin maar ff verder (kon geen beter topic vinden):
Ik heb sinds kort een platenspeler thuisstaan. Het valt me op dat als de plaat draait (met de naald erop happy :) ) en ik de schuif van mijn mengpaneel dicht heb staan, er geluid van de platendpeler (volgens mij van de naald?) afkomt. Dat is min of meer de muziek die op de plaat staat... erg grappig, maar is dit normaal? (ik heb geen idee... ashamed :$ ) Wellicht ten overvloede: Ik heb een Akiyama acura 4000 met Ortofon Concorde Pro... Alvast bedankt,

Jasper
Beauty hides in the deep
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
7-10-2004 11:11
Is inderdaad volledig normaal.

Mensen met een lange nagel en een oude plaat kunnen het ook is proberen door hun nagel in een groef te zetten en deze er doorheen te halen, krijg je hetzelfde idee.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)