Forum > Geluid

nieuwe Numark DJM beater?

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ ShoqueStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 29-1-2004
Berichten: 32
25-11-2003 17:11
Cumberland, RI, July 2, 2003 – Numark introduces the 5000FX, a 5-channel DJ mixer with sampling, scratching, and effects. Featuring high-quality analog mixing and sophisticated digital functionality in a 14" high by 12" wide tabletop design, the 5000FX is perfect for club and tabletop DJ users.

The 5000FX offers live audio and sampler scratching, plus 30 seconds of high-quality sampling with pitch adjustment and Smart Loop. Loops can be automatically synced to audio via Beatkeeper™ technology. Digital effects include chop, echo, delay, isolate/kill/vocal kill, distortion, and sonar. An interactive Scratch/Effect/Pitch Wheel allows responsive scratching, smooth effect transitions, and precise pitch adjustment for locking samples to the tempo of incoming music. Additional features include dual BPM meters, 18 Seconds of audio buffering, fader start, and a replaceable crossfader with adjustable slope for tight cuts or gradual crossfades.

The flexible configuration of the 5000FX includes 5 channels with 3 phono, 9 line (3 switchable to phono), and 2 mic inputs—including a top-mounted Neutrik jack that accommodates both XLR and _" connectors. Each of the 5 channels includes independent bass, mid, and treble EQ controls with frequency kills, and pre-fader level meters. Outputs include XLR balanced and RCA unbalanced master, zone, booth, record, and S/PDIF digital. The 5000FX boasts a signal-to-noise ratio greater than 96dB at line level.

Bron : www.numark.com/news/releases/index.php?n=78
Dus :
* 5 kanalen
* elk kanaal equalizer (bass/mid/treble) en frequentie kill
* elk kanaal pre-fader vu meters
* 30 seconden sampler met pitch en loop
* digitaal scratchen
* digitale effecten (chop, echo, delay, isolate/kill/vocal kill, distortion, en sonar)
* Scratch/Effect/Pitch voor scratchen, effecten laten overlopen, pitch afstellen
* dubbele bpm tellers
* 18 seconden audio buffer
* fader start
* verwisselbare crossfader

Ingangen : 3 phono, 9 line (waarvan 3 schakelbaar tot phono), 2 mic
Uitgangen : XLR balanced / RCA unbalanced master, zone, booth, record en S/PDIF.
CDJ-800, een beest van een apparaat...
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
25-11-2003 17:15

dj negative schreef:

zozo die ziet er wel mooi uit en de prijs shocked 8O valt nog behoorlijk mee ik had eerder gedacht dat ie ongeveer 1000 euro zou zijn. hopelijk is ie goed want dan is het zeker een aanrader.
uhm hoe duur is ie dan? shocked 8O
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
25-11-2003 17:32

dj diëgo schreef:

dj negative schreef:

zozo die ziet er wel mooi uit en de prijs shocked 8O valt nog behoorlijk mee ik had eerder gedacht dat ie ongeveer 1000 euro zou zijn. hopelijk is ie goed want dan is het zeker een aanrader.
uhm hoe duur is ie dan? shocked 8O
Ik geloof iets van 650 euro.
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
25-11-2003 17:59
ooh shocked 8O das een goede prijs maar misschien is doordat hij niet alte duur is ook slechter sad :( dat zou weer minder zijn
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
25-11-2003 20:52
Ik zou me nog maar niet teveel vasthouden aan die prijs van 650 euro. Totdat de mixer leverbaar wordt kan er nog alles gebeuren.

Bovendien is Duitsland toch al vaak wat goedkoper dan Nederland. En om nou vanwege de lagere prijs een gloednieuwe mixer (kinderziekten?) uit Duitsland te halen... Verder snap ik niet waarom iedereen nu ineens zo hitsig is om die Numark mixer. Laten we eerst maar eens kijken of het echt wat is (en daar kom je niet in 3 dagen achter).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-11-2003 23:42

Victor schreef:

Verder snap ik niet waarom iedereen nu ineens zo hitsig is om die Numark mixer. Laten we eerst maar eens kijken of het echt wat is (en daar kom je niet in 3 dagen achter).
En ik maar denken dat ik de enige was die altijd het nieuwste durfde te kopen met het risico erbij razz :p

Naja ik ben aan het wachten op de nieuwe synq (en de andere merken + bijbehorende kleurtjes) want die passen mooier bij mijn acura's. (en dat meen ik nog echt ook razz :p )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-11-2003 09:50

Victor schreef:

Verder snap ik niet waarom iedereen nu ineens zo hitsig is om die Numark mixer. Laten we eerst maar eens kijken of het echt wat is (en daar kom je niet in 3 dagen achter).
Lijkt me duidelijk waarom, het druipt van alle reacties af. Mensen willen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag een dijk van een mixer voor een klein prijsje.

Persoonlijk vind ik de mixer er vreselijk Playmobiel uitzien, ik zou het niet eens een Pioneer-kloon durven noemen.

Verder is het inderdaad eerst zien, voelen en horen, even afwachten tot één van de jongens met verstand van zaken hem openschroeft, dan een half jaartje of wat eroverheen laten gaan en de reacties afwachten, en dan pas geloven.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-11-2003 11:04
En wie wil er geen dijk van een mixer voor een zachte prijs?

Tis al wel vaker gebeurd dat men goede mixers voor relatief weinig geld kon kopen -> Magnedine's - UMXén en zo zullen er nog wel een paar zijn.
Tis nu alleen weer ff wachten op de volgende die komt.

Enne mocht deze mixer er komen bij mij thuis (wat niet gaat gebeuren) dan zou ie inderdaad compleet open gaan want het is en blijft een numark razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
26-11-2003 13:17
Ik wacht alleen die cdspeler af van numark, ik vind die mixer er ook playmobielachtig uitzien.
Maar het is wel mooi dat er eindelijk meer cdspelers komen met een echte vinyltouch, zou dit het einde van de draaitafel betekenen??? Voor mij in ieder geval wel (en dat is heel wat voor een turntablist wink ;) )
Breakbeat Isn´t It
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
26-11-2003 16:43
ik vind dat grote wiel erop echt geen porum

zit ook op de cdn's bleh lelijk (persoonlijke mening)

maar goed als ie wat wordt (wat ik betwijfel)
zou deze mixer voor 650 euro (wat ik ook betwijfel)
een leuk ding zijn...
Lekker bouncen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)