Forum > Geluid

QSC MX/EX versus CREST CA

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ArneblommaertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-5-2014
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 44
17-1-2016 20:11
Je laat me nu toch twijfelen DJhonny. Je hebt wel wat kennis ivm oude bakken :). Ik ga alle amps gewoon eens naast elkaar zetten op mijn eigen set, en zo beoordelen. Dat is tenslotte de beste manier.
Horn loaded all the way..
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
17-1-2016 20:20
Vergeet ook niet de oude lab gruppens, deze waren ook steen goed. En inderdaad kun je het best ampen testen op je eigen speakerset. Mocht je nog steeds tussen de QSC's en de Cresten willen kiezen zou ik persoonlijk, puur op basis van storing ellende, voor de CA's gaan. Deze gaan zo ooit wel eens stuk, maar zijn vrijwel altijd herstelbaar, mits de trafo niet stuk is. Dan is hij total loss. De CA9 en CA12 klinken super op het laag, de CA18 doet dit iets minder goed (maar wel meer power). Je sjouwt je een breuk, maar power en controle hebben deze ampen allemaal wel wink ;).

Overigens heb ik de 'oude bakken' ook ingeruild voor wat lichters. Crown XTi 4002 ampen heb ik nu. Deze zijn niet zo rock & roll proof als de macrotechs, maar wanneer je ze een beetje "helpt" kom je een heel eind. En desondanks het een ingewikkelde versterker lijkt, zijn ze niet moeilijk te servicen.

Edit: als je overgaat op de CA ampen, wel de versie kiezen met speakon uitgangen! De binding post versies zijn intern anders en een stuk minder betrouwbaar. Niet zozeer dat hij compleet de hens in gaat als het mis gaat, maar je kunt rare storingen krijgen zoals dat hij niet uit protect wil zonder reden e.d
Corolla power!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)