Forum > Geluid

QSC MX/EX versus CREST CA

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
ArneblommaertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-5-2014
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 44
14-1-2016 20:20
Welke van deze twee merken klinkt het fijnst/best op mid & high, en drukt het stevigst door op sub/bass?
Ik zoek dus iemand die ervaring heeft met beide merken, ik zelf heb veel ervaring met QSC en ben er zeer lovend over, maar ik vraag me toch af hoe een Crest zich opstelt tegen een QSC.
Oude bakbeesten die voor weinig geld te vinden zijn en toch goed betrouwbaar zijn, daarom vind ik ze wel interessant.
Horn loaded all the way..
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 784
16-1-2016 17:34
Ik zou niet merken gaan mengen, QSC is mooi spul, de PL6.0 voor het sub PL4.0 voor sub en mid en de kleine PL's voor op het hoog. Ook leuk voor het laag is bijv. de MC2 E45...

Groetjes Walter
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
16-1-2016 22:01
De QSC versterkers zijn mooie ampen, maar helaas kostbaar wanneer ze (na zon leeftijd) defect raken. Vaak is het de moeite niet meer om ze te herstellen. De CA bakken ken ik ook als mijn broekzak, ook deze gaan als de brandweer eerlijk waar. Ik ken wel iemand die ze verhuurd mocht dit nodig zijn. Maar wat denk je van een Crown MacroTech? Heb jaren met een 2401 gewerkt, dit zijn echte beukmachines die durf ik makkelijk naast een MX/EX of CA te zetten. Ook Dynacord maakt mooie versterkers die je zeker niet moet onderschatten.
Corolla power!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 694
17-1-2016 09:42
Qsc mx/ex zijn op hun gewicht na geweldige ampen, maar als ze goed stuk gaan zijn ze een pain in the a...
Ik heb zelf een slordige 10-15 van de JBL versies daarvan, (MPX/MPA serie) echter bij defecten is het meestal simpeler om een ander te scoren dan om ze te repareren.
Soms krijg je ze wel weer werkend, maar blijven ze gewoon een beetje bokkig, niet uit protect willen komen met aanzetten als t eropaan komt terwijl ze op de werkbank niks mankeren...dat soort gel%l.
Koop er zo nu en dan nog steeds nieuwe bij, als ik ze voor een knappe prijs vind.
(Als er nog mensen zijn die MPX/MPA versterkers hebben liggen, werkend of stuk, of onderdelen daarvan... ff priveberichtje/appje mag altijd, nummer staat in mijn profiel)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
17-1-2016 12:06
Ik heb nog ergens een transformator liggen van een EX4000. Deze is overgebleven nadat ik er een heb gestript die behoorlijk was afgebrand (gaten van paar cm in de PCB gefikt). Heb je hier wat aan? Niet dat deze ooit verrot gaan, maar goed ;).

Ze zijn idd echt rampzalig om te herstellen, zeker wanneer de H-rail controller of housekeepring kaartjes defect zijn.
Corolla power!
ArneblommaertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-5-2014
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 44
17-1-2016 13:24
Bedankt voor de reacties mannen. Geen noemenswaardige verschillen in geluid dus tussen de twee merken?
Voor de rest hoor ik ook goede dingen over Electro voice P reeks. Ik haat Crown MA versterkers eigenlijk, de LED's zeggen niets, je ziet niet wanneer ze clippen..
Horn loaded all the way..
ArneblommaertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-5-2014
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 44
17-1-2016 13:26
Crown MA5000 heeft veel power maar klinkt eigenlijk naar en al distortion.. niet echt clean en strak.
Horn loaded all the way..
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 694
17-1-2016 13:28
Trafos heb ik ook nog genoeg, idd bekend probleem dat die kleine rotprintjes problemen geven, en ik kan ook meepraten over printplaten die eruitzien alsof er een kleine kernexplosie op heeft plaatsgevonden.
Ik ben momenteel vooral in de markt voor een halve MPA-1100 en/of 750, heb van beide een exemplaar staan waarvan 1 printplaat definitief overleden is en ik zou die 2 toch weer graag aan het werk willen hebben.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
ArneblommaertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-5-2014
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 44
17-1-2016 17:56
www.2dehands.be/muziek/audio-apparatuur/versterker-en-receiver/jbl-mpx-600-versterker-flightcase-258751017.html

Zag deze, wel nog langs de dure kant vind ik.
Horn loaded all the way..
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
17-1-2016 19:30
Toch vreemd dat je de MA series niets vind en de Ev P series wel, het ontwerp van deze versterkers zijn vrijwel identiek (grounded bridge). Ev P series zijn overigens identiek aan Dynacord L en P (processed) versies.
Ik neem aan dat je de ODEP leds bedoeld van een MacroTech? Op het moment dat deze dimmen of uitgaan 'clipt' de versterker. Clippen tussen haakjes, omdat de versterker eigenlijk niet clipt, hij loopt tegen zijn max voedingsspanning aan en de limiter grijpt in, juist om clippen te voorkomen. En dit is een behoorlijk goede en bruikbare limiter. Waarschijnlijk heb je de versterker nooit op zijn max belast? Een MA5000 klinkt idd niet zo heel super, maar een 2401 of 2 daarin tegen weer wel. Ik heb daar hele gekke dingen mee gedaan (slijptollen doen het er ook goed op) en niet kapot te krijgen. Zelfs een dubbel 21" speaker per kanaal kreeg de 2401 niet op zijn knieën (doorblazen tot de ODEP leds helemaal uit waren) terwijl de stoeptegels onder en rondom de speakers gescheurd waren. Prima ampen voor dubstep of (illegale wink ;)) housepartys. Enige nadeel is wel dat ze een partijtje stroom lusten en de fan altijd voluit blaast en dus herrie maakt. Er bestaan 'theater versies' van deze fan, deze zijn iets stiller, echter is het nog steeds duidelijk hoorbaar.

Heb laatst een klant naar huis moeten sturen met een gare MX3000. De elcobank was compleet door de PCB heengefikt, housekeeping PCB ernaast had ook geen enkel SMD component meer (eraf gestookt door de hitte ontwikkeling waarschijnlijk).

@Soundpower: zal in mijn achterhoofd houden dat je deze ampen nog zoekt, wie weet. De markt is alleen flink uitgedund qua MX/EX/MPA ampen.
Corolla power!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)