Forum > Geluid

koptelefoon jack in 2 splitsen

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
7-10-2003 09:13

yoghurt schreef:

Waarom heb je 2 koptelefoons nodig... heb je 4 oren wink ;) ??
Nee, maar wel een LJ razz :p en die weet ook graag wat er aan komt! Bij ons hebben we de koptelefoonuitgang doorgevoerd naar een splitter en op een aantal plaatsen aan de discobar hangt er een connector waar je je koptelefoon kunt inpluggen!
Ik denk er aan om dit systeem aan te passen en het volume aan de koptelefoonuitgang constant te houden maar de splitter te vervangen door telkens een splitter/versterker zodat elke koptelefoon zijn eigen volume kan regelen...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 998
7-10-2003 09:39
Dan heb je misschien iets aan zoiets:
www.new-line.nl/v/11443
Dance the night away!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
7-10-2003 10:05

Morpheus schreef:

Imcowelter schreef:

Bij die ik heb, gaat het volume iets zachter, maar zeker niet de helft!!
Dat komt omdat het menselijk gehoor niet linear is. wink ;)
Hele mooie opmerking shocked 8O
Duidelijk onderbouwd en met veel kennis van zaken......... sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
7-10-2003 10:57

Imcowelter schreef:

Dan heb je misschien iets aan zoiets:
www.new-line.nl/v/11443
hmm, iets in die aard ja, maar dan met de volumregelaars net naast elke koptelefoonuitgang... het lijkt me nogal lastig dat je je elke keer een paar meter moet verplaatsen om je koptelefoon bij te regelen...
www.djdidier.be/20030816/sfeerbeeld018.jpg
hier zie je de discobar met "afgeknipte hoeken", om je een idee te geven dat het nogal een weg en weer geloop zou worden telkens... Het wordt waarschijnlijk zelfbouw dus happy :) Op die manier kun je tenminste ook alles netjes inbouwen in het meubel.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
7-10-2003 18:28
Wellicht kun je tegen de LJ zeggen wat voor soort nummer er komt ALS dat van belang zou mogen zijn (wat wellicht een PAAR keer per avond zou gebeuren). Als bij mij een LJ om de haverklap zou willen horen wat voor nummer erna komt dan zou hij met een fikse rotschop ontslagen worden (zijn taak is lichtjes!!!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
7-10-2003 19:47
Als het licht echt belangrijk op een nummer moet, waarschuw ik mijn maat van te voren, voor de rest gaat hij zijn gang maar wink ;)
Hij bemoeit zich niet met mij, ik bemoei me zo min mogelijk met hem, ook als is dat soms errug moeilijk laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-10-2003 00:02

Dré schreef:

Als bij mij een LJ om de haverklap zou willen horen wat voor nummer erna komt dan zou hij met een fikse rotschop ontslagen worden (zijn taak is lichtjes!!!).
Toen ik dat een keer zei tegen een LJ werd ie heel erg pissed.

Naja ik zei toen -> Als jij nou is met je licht schakelaartjes lampjes aan en uit gaat doen dan zorg ik wel voor een muziekje goed. (en daarachter mompelde ik bemoei je met je eigen zaken sufkut).
Die vent liep namelijk echt constant te zeiken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
9-10-2003 17:16

Victor schreef:

Nee, dat komt omdat de gebruikte koptelefoon een hoge impedantie heeft. Zelfde principe als het slpitsen van een uitgang van je mixer: het wordt niet merkbaar zachter als je een paar versterkers (hoogohmige ingang) op één uitgang gebruikt.
Beetje foute gedachte.

Een hoofdtelefoon uitgang heeft meestal een relatief hoge impedantie van ca 100 - 220 Ohm (Op-amp en/of serieweerstand) terwijl de meeste koptelefoons een luidspreker impedantie van 32 Ohm hebben. In deze situatie spreek je van een overwegende stroombron situatie. Bij parallel schakeling wordt het volume per koptelefoon met ongeveer 5 dB verzwakt. 2 koptelefoons in serie is dit ongeveer 1 dB verzwakking omdat het totale vermogen net niet verdubbeld wordt.

Wat het aansluiten van mixers en meerdere eindversterkers betreft klopt jouw verhaal wel omdat je dan een overwegende spanningsbronsituatie hebt. Sommige mengpanelen, zoals de Live 16 hebben een Power Op-amp als hoofdtelefoon versterker, nl. de LM386, en daar kun je tot 8 Ohm belasting mee gaan.

TCMC
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
9-10-2003 23:16

Dré schreef:

Wellicht kun je tegen de LJ zeggen wat voor soort nummer er komt ALS dat van belang zou mogen zijn (wat wellicht een PAAR keer per avond zou gebeuren). Als bij mij een LJ om de haverklap zou willen horen wat voor nummer erna komt dan zou hij met een fikse rotschop ontslagen worden (zijn taak is lichtjes!!!).
Is meer van belang dan de meesten vermoeden hoor, Dré... Over het algemeen loopt het lekker zonder koptelefoon maar als je guest-DJ's op bezoek hebt, of nog veel erger: DJ Laurent (www.djlaurent.be) dan weet je gewoon TOTAAL niet meer wat er afkomt!!
De LJ stoort in ons geval de DJ ook niet hoor: gewoon een koptelefoon extra (waar de DJ totaal niks van merkt) en de LJ die af en toe eens één oor op zijn hoofd zet om te luisteren gedurende een paar seconden...

Bovendien is de verstandhouding tussen DJ's en LJ's enorm! Vooral ook doordat de LJ's allemaal ook DJ's van redelijk niveau zijn (ff stoefen met mezelf wink ;)). Agressieve reacties kom je praktisch nooit tegen, in geen enkele richting wel te verstaan! Commentaar geef je enkel aan elkaar (in de vorm van aanwijzingen dan nog) wanneer je merkt dat het publiek hinder ondervindt door bijvoorbeeld te zware muziek of te veel belichting.
Neej gasten, ik heb het moeilijk met jullie onverdraagzaamheid t.o.v. LJ's...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
9-10-2003 23:20
Ik heb regelmatig "lampjes" gedaan bij diverse house parties (inclusief van die dure ingehuurde hotemetooten). Stuk voor stuk deelden ze me gewoon mee dat ze iets speciaals wilden (bijvoorbeeld "straks komt er een break, kun je dan ..." etc.). Maar andersom... Opzouten en terug naar je lampjes ;-)

De enige keer dat IK naar de DJ ging was om ze te wijzen op het feit dat die VU meters toch echt een doel hadden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)