Forum > Geluid

klok en klepel compressor / limiter tussen ipod en mengpaneel

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 694
26-6-2014 10:26
Je zal gewoon de telefoons, laptops enz met een verloopkabeltje moeten aansluiten op een mixer, en moeten voorluisteren en gain instellen alsof je met platenspelers draait... voordat je de schuif omhoog doet.
Zo doe ik alle buurtfeestjes ook... telefoons met spotify/youtube muziek prikken gewoon bij mij in, en ik zorg dat de volumes enz kloppen en er geen ploppen en knallen over de PA gaan.
Op die manier filter ik ook gelijk de nummers eruit die totaal niet bij de avond passen, of waarvan de geluidskwaliteit niet aan mijn eisen voldoet... shut up :X
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
26-6-2014 11:16

Soundpower schreef:

Op die manier filter ik ook gelijk de nummers eruit die totaal niet bij de avond passen, of waarvan de geluidskwaliteit niet aan mijn eisen voldoet... shut up :X
"Nope, nope, nope, maybe... nope, nope..."

laugh :D
Free beats!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 2076
26-6-2014 12:01
Tja, ik heb het toch liever niet al die "bring your own device" zwik aan mijn mixer...
Behalve de voorheen genoemde problemen betreffende geluidskwaliteit, inpluggen en verschillende niveaus, zit je nog met de volgende dingen:
- wegvallende 3G/Wifi verbindingen en tussentijds bufferen bij gestreamede content
- blokkerende telefoons die vervolgens weer een wachtwoord of "geheime sweep" vereisen
- batterijen van "smarte" apparaten zijn bijna altijd zo goed als leeg
- touchscreens die snel een verkeerde actie initiëren, bij "persoonlijk gebruik" merkt hier verder niemand iets van, maar knap vervelend als een heel feestgezelschap dit mee krijgt
- tussendoor geluidjes van andere applicaties bij berichtjes oid.

Al met al vind ik deze slimme apparaatjes veel te dom om te gebruiken om te versterken over een geluidsinstallatie.
Ik vind eigenlijk zelfs een gewone laptop al snel knullig overkomen, of het nu om muziek of beamer presentatie gaat.
Vaak zijn pop-ups en systeemgeluidjes niet juist uitgeschakeld...
Niet goed, wel hard!
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 167
1-7-2014 00:25

VrijeVogel schreef:

Zou ik een en ander kunnen opvangen cq regelen of met een compressor / limiter ertussen of met een DI box?
Toch denk ik wel degelijk dat een compressor het niveau enigszins gelijk kan trekken (door de compressor of limiter ergens ver onder de 0dB grens al in te laten grijpen)
Er wordt dan ook niks gevraagd over de behoud van geluidskwaliteit sneaky :V

Ik ga er dan ook van uit dat de mensen op dit soort feestjes al gewend zijn aan dat tik-tik hiss-hiss geluid, wat die telefoontjes genereren, dus over kwaliteit zul je ze niet horen klagen.

Of een DI plops voorkomt, weet ik niet
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
1-7-2014 07:29
Nog een oplossing, koop gewoon slechte apparatuur!
Op de meest crappy speakers hoor je die slechte MP3 niet meer als slecht, alles klinkt hetzelfde laugh :D
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
1-7-2014 07:36
Dat is zo ongeveer de reden dat BSE rent hier in Groningen zijn SA spul de deur uit heeft gedaan.
Het vervormde niet en mensen willen juist dat het iets vervormde omdat ze zo denken dat een set op zijn max staat te stampen.

Raar maar waar. Ik moet zeggen, ik fronste mijn wenkbrauwen ook eerst bij het horen van een SA set. Zo strak op max dat je afvroeg of je eigenlijk de kraan wel vol open had staan.
Gr Evert M
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
1-7-2014 09:41
Bij een goede set heb je niet in de gaten dat het luid is totdat je met elkaar _probeert_ te praten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)