Forum > PC related Forum

nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text)

(118 reacties. Pagina 2 van 12)
Moderator(s): Dré
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
9-10-2003 13:07
Ik heb wat gezocht en het is een externe controller voor mp3's ism automix maar met deze kan je dus ook scratchen. En dit apparaatje is een stuk goedkoper namelijk: 192.50 excl BTW www.aa24.nl/
hier staat wat meer. Als het werkt is het een leuk piele dingetje voor niet te veel geld. Bij die 200 euro zit ook automix en nog wat software
Pearl 2000 in da house!!
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
29-10-2003 23:21
Eindelijk een review erover gevonden, helaas in het Frans, maar op op babelfish.altavista.com kan je em laten vertalen naar Engels (leest volgens mij stuk makkelijker).Review staat op:
www.tomshardware.fr/articleav.php?IdArticle=451&NumPage=1

Conclusion
The DJ Console can be regarded as a product of niche for the sound on PC but it is a niche targeted particularly well and which is in full expansion. Hercules knew to form part of a tendency which touches the world of the DJ and the innumerable amateurs who revolve around. To pass from "true" vinyl with all the heavy material which accompanies it with the numerical, easily transportable whole and usable anywhere does not miss an attraction nor of interest. If the mixing of animation tries you, the DJ Console is certainly the best means making it possible to approach it in an effective way at a limited cost and, if you are already initiated, it can be a new tool which will open interesting prospects to you.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
7-12-2003 21:45
Op www.hardware.info en www.clubcharts.nl staat een review online. De conclusie is naar ik meen ongeveer hetzelfde als op die Franse website. Leuk voor de thuisgebruiker, maar meer ook niet.
Ron TimmersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2004
Laatste: 13-3-2004
Berichten: 2
13-3-2004 22:56
Nou, ik heb me er eentje bemachtigd... Dit is alweer zo'n 4/5 maanden geleden.... Ennuh... NIET aan beginnen!

1. Autopitch (dus voor de beginners wel leuk)
2. Pitch gaat nogal redelijk vaak zijn eigen gang, en dat kan je de bloed onder de nagels uithalen... En dit vind ik ook de grootste minpunt.
3. Software blijft nogal eens hangen.
4. Hij heeft vaak een late reactie (bijv. als je de crossfader naar links zet dat die pas 1 seconden later ook pas echt op je scherm naar links gaat)
5. Play knop moet je te hard op rossen.
6. neej, mijn computer heeft het dubbele van de minimum systeem eisen en is een stabiel systeem dus het is puur de software/drivers.

Nou, hier heb ik ff een paar punten neer gezet waarvan ik zeg..... Die moet je ff weten.

TIP! Als je begint met de dj'en weet ik zeker dat je hier veel lol mee kunt hebben!! Maar, als je een beetje de profi kant op wilt is dit een echte afrader!

vragen, mail me: timmersron@hotmail.com
beginnend DJ/Producer
Da romeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2004
Laatste: 29-4-2004
Berichten: 3
16-3-2004 17:10
kan je dit ding gebruiken, EN mengpaneel ?

grtzzz
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
16-3-2004 17:19
nope dit is alles in een, dus aan je computer hangen en gaaan...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-3-2004 02:31
Ik heb er laatst ff mee staan spelen en tis te vergelijken met een home mix geval qua kwaliteit.
Leuk om thuis te prutsen achter de pc maar dan moet je niet zeiken over delay's of iets dergelijks want dan houd het op.
Ding was trouwens als uit elkaar aan het lazeren toen ik er mee bezig was. Play knopje bleef hangen in de behuizing en het fader knopje lag er ook binnen no time af. Tsja wat wil je ook voor dat geld.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
19-3-2004 14:26
delays oh dat is makkelijk tijdens het beatmixen :P
what you pay is what you get
AlexnautaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 11-4-2004
Berichten: 6
25-3-2004 11:37
Ik heb hem morgen ook binnen, de problemen waarover gesproken wordt (delay & pitch die z'n eigen gang gaat) zijn op te lossen door een firmware/driver update te downloaden van Hercules, het zijn namelijk wat probleempjes die in de eerste oplage's zaten van de DJ console. Verder hangt het één en ander ook af van het programma dat je erbij gebruikt, genoeg mogelijkheden :)
Webmaster Harlingers
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-3-2004 23:30
Ben wel van mening dat je een en ander met firmware kunt oplossen, maar dan blijven de knopjes en de fadertjes nog steeds van inferieure kwaliteit.

Niettemin, denk dat er in de zeer nabije toekomst wel kwalitatief goeie consoles, of nog beter, harddisk players uit zullen komen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)