Ben je een pratende DJ of niet?
(15 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 27-5-2013 21:37 |
Ieder soortfeest vereist een andere tactiek met de mic. Wat ik wel merk is dat bij bruiloften de ceremoniemeester(es) vaak maar al te blij is dat ik dat stukje aankondiging van hun overneem. Ook ik gebruik als de sfeer er na is, of als het nodig is om sfeer te makende de mic. Maar ik weet ook wanneer ik mijn mond moet houden Tegenwoordig elk nummer aankondigen en af kondigen dat doen we niet meer. Past niet in het huidige tijdbeeld. Toch zijn er ook uitzonderingen: Ik doe nog steeds elk nummer kondigen bij ouderen disco's, vinden ze schitterend, want dan hoeven ze het niet eerst te herkennen, dan zingen ze gelijk mee. Bij een kinderdisco maak je het feest met de mic zogezegd. Vroeger in de 70er jaren was mic gebruik voor dj's wel vrij standaard. Je was misschien verlegen als je het niet deed, en meestal had je het dan niet druk. Toen ik nog veel resident in kroegen en tenten werkte was dat eigenlijk ook datgene waar je je als dj mee kon onderscheiden. Ik werkte vele jaren lang in het weekeinde als dj in kroegjes. en vooral in de wat kleinere kroegjes legde je als dj contact met het publiek door de mic, vooral ook om ze binnen te houden Dus kletsen nee, maar een beetje goed raak werken met je mic, kan een enorme bijdrage leveren mits het feest erna is. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 27-5-2013 22:53 |
ideedeluxe schreef: Toch zijn er ook wel eens feesten, waar het gewoon niet zo lekker gaat als je zou willen. Mensen loeren je dan aan, alsof je niet goed wijs bent... dan tel ik ook mijn zegeningen en houdt ik me ook meer op de achtergrond. Maar, zo gauw als de sfeer er dan toch inzit komt de partymacher weer naar boven...:)ideedeluxe schreef: Het is maar net wat de mensen die je boeken gewend zijn. De oudere garde is het gewend, die weten niet anders, zo ging het vroeger namelijk ook veel. De jeugd van tegenwoordig is het alleen gewend bij danscafé en skihut | |
HSStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-12-2005 Laatste: 31-5-2024 Berichten: 167 | 28-5-2013 14:34 |
/forum/read/?t=32471 | |
DjbidjiStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-1-2003 Laatste: 20-6-2019 Berichten: 256 | 30-5-2013 18:30 |
volledig mee eens met tom! Ik heb vroeger ook in dancings/swingcafe's gespeeld en dan was een micro een must! Nu nog draai ik alle genres van feesten/fuiven en beatmix ik ze ook, maar een avond zonder micro? No way! Bij mij is het de allerbelangrijkste voorwaarde als een dj voor ons werkt dat hij kan presenteren door de micro. Helaas zijn deze tegenwoordig maar dungezaaid... | |
love my sharpy moving-heads!! | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 31-5-2013 01:09 |
Als dj moet je op zijn minst toch de mensen kunnen verwelkomen, jezelf kort voorstellen, de openingsdans aankondigen. Tijdens het feest krijg je de mensen ook vlugger op de dansvloer als je de microfoon juist weet te gebruiken dus een microfoon in inderdaad een must, een dj zonder microfoon is een saaie dj | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 16-11-2024 Berichten: 1235 | 2-6-2013 21:30 |
Hangt er helemaal van af waar en welke stijl. Een jump evenement zoals hiervoor, daar kan ik mee leven als ze daar met momenten een beetje sfeer proberen te creëren met de mic. Met bruiloften en dergelijke ook. Op beide zul je me waarschijnlijk ook niet tegenkomen... Maar als je in een discotheek staat waar voornamelijk techno, house of andere elektronische dansmuziek word gedraaid en er begint dan ineens zo'n arrogante mafkees door de micro te brullen, dan krijg ik letterlijk zin om die gast zijn micro uit zijn handen te meppen en op een heel oncomfortabele te steken. Dat vind ik namelijk ongelooflijke dooddoeners. Dat is ook een van de redenen waarom ik niet meer op grote dance evenementen kom zoals Sensation, Tommorowland, Mysteryland en allerlei andere landen. Daar staat namelijk steevast op ieder podium zo'n "Mc (vul maar een belachelijke naam in)" die om de haverklap weet te melden dat'ie onze handen wil zien, wie de dj is op dat moment, hoe geweldig wij (het publiek) wel niet zijn, etc... Ze vertellen me niks nieuws en halen je volledig uit de sfeer van de muziek. | |
Free beats! |