Forum > PC related Forum

Hulp bij midicontroller keuze

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
12-4-2012 11:39

YourLiVe schreef:

De controller heb ik geen ervaring mee, maar met de software wel. Virtual dj werkt met een soort windows verkenner, dus gewoon met mapjes.
Virtual DJ heeft een keurige bibliotheek functie waarbij je kunt sorteren op genre, bpm, noem het maar op. Je kunt inderdaad ook de browse functie gebruiken (maar werken met de bibliotheek is zeker mogelijk).

En dan is er nog de beat grid functie van Virtual DJ. Echt geweldig om in seconden real-time en live te kunnen doen waar we vroeger een hele middag voor aan het knippen waren in bandrecordertape. Geen idee trouwens of de beat grid functie ook in de LE versie zit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
12-4-2012 12:49
Conclusie: de software is zeker ok, maar niemand ervaring met de controller zelf.
Nu goed: ik ben eigenlijk aan het uitkijken naar de vervanging van mijn huidige laptop: werkt nu onder XP + PC DJ-Red ashamed :$

Dus alles wat beter is dan deze situatie is dus ok. laugh :D
Ik liep dit weekend de controller tegen het lijf (stond in een etalage van een gesloten winkel angry ) maar zag de specs en de prijs en dat viel dus goed mee, vandaar hier mijn vraag.

Niemand er dus (voorlopig) slechte ervaring mee, of dito bedenkingen?

Wat is het verschil tussen de versie van de software die wordt meegeleverd bij het toestel zelf en die waar je 'tegen gereduceerde prijs' kan naar upgraden?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
12-4-2012 13:48

Timothy schreef:

Wat is het verschil tussen de versie van de software die wordt meegeleverd bij het toestel zelf en die waar je 'tegen gereduceerde prijs' kan naar upgraden?
Zie de link van Dre. De belangrijkste verschillen: volgens het schema kun je in LE geen playlists maken (toch wel erg belangrijk), de automix functie ontbreekt of is beperkt (erg makkelijk aan het begin van de avond) en je kunt maar 1 output selecteren.

Dat laatste betekent dat je dus niet deck 1 op kanaal 1 van je mengpaneel kan zetten en deck 2 op kanaal 2, maar het signaal van deck 1 en deck 2 komt allebei op hetzelfde kanaal binnen. Als dat klopt is het dus ook niet mogelijk een nummer voor te beluisteren en dan kun je dus ook niet mixen...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
13-4-2012 08:02
Ok, dat laatste is dan wel een belangrijke...
Ik wil natuurlijk wel werken met 2 uitgangen (deck 1 en deck 2) zoals ik nu ook werk.

Ik zal daar dus dan wel moeten overgaan tot de aanschaf van de uitgebreide versie van Tractor (heb nog geen idee van de kostprijs dan)
Rekening houdend hiermee dan misschien een volgende vraag: zijn er dan goedkopere en even kostelijke versies op de markt die misschien wel wat beter zijn dan als dit pakket?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)