Forum > Geluid

Electro voice T18 sub klappert

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
17-6-2011 13:48
Probeer het nog eens met caps lock uit...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj_stefanStandaard Lid
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
17-6-2011 17:53
Oh,ik zie het sorry dat ik caps lock aan had staan.
Maargoed ik dacht dat het misschien aan de instellingen zou liggen op de ev dc-one ik had de high pass op 30 hz staan en in de specs van de ev t18 staat dat de subs een frequentie berijk hebben van 45 hz tot 250 hz. ik Heb dit vandaag aangepast nu is de bas in het echte laag wel wat minder geworden maar het klapperen is niet over, ook ben ik er achter gekomen dat er wel een scheurtje in de speaker zit. ik ben bang dat het dus toch reconen of vervangen wordt.
Wat zouden jullie mij nu aanraden reconen, vervangen of naar een andere sub op zoek? Ik heb me ook een beetje ingelezen over de dl18mt en het klopt dat er wel meer mensen slechtere ervaringen met deze speaker hebben, dus vraag ik me af of het verstandig is deze in de t18 kasten te houden.
Ik zag toevallig ook dat deze speakers in de rx serie in de dubbele rx 18 kasten zit, wat ik dan wel weer raar vind omdat de rx serie zo'n goede serie zou moeten zijn.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KlunzVIP Lid
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 21-11-2024
17-6-2011 19:25
Een scheur(tje) kan dat klapperen wel degelijk veroorzaken. Misschien is het nog te lijmen?
De dl18mt is niet de beste speaker ooit, maar toch ook weer niet de slechtste, aangezien ze nu nog steeds nieuw verkocht worden. Een beetje beleid is bij deze speaker echter wel op z''n plaats.

Je zou de ts parameters van de speaker eens op kunnen zoeken, en dan kijken of je iets vergelijkbaars kunt vinden en daarna je afweging maken. Hou wel in je achterhoofd dat elke speaker na verloop van tijd stuk gaat, dus hoelang heb je al plezier van deze gehad?

Ook zul je stevig na moeten denken of je dan als je al een ander merk/soort koopt, wel met in elke bas een verschillende speaker wilt werken.

Als het gewoon ouderdom/slijtage is, dan komt je 2e speaker er ook aan, en 2 nieuwe speakers kopen of evt. 2 reconen? De recone prijs staat een stukje naar boven.

Nu is het uitzoeken dus aan jou, maar ik zou persoonlijk reconen sterk in overweging nemen dan blijft het ook nog origineel.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
Dj_stefanStandaard Lid
17-6-2011 21:37
ja reconen zat ik zelf ook nog wel sterk over na te denken maar omdat een nieuwe speaker maar zo'n 70 euro duurder is zat ik daar ook nog wel aan te denkken. vervangen door totaal andere speakers doe ik ook nog niet direct of er moet iemand met een heel goed alternatief komen. Ik was zelf ook al wel een beetje bang dat het raadzaam is om beide speakers onder handen te nemen omdat ze even oud zijn en altijd even zwaar belast, dus zal het niet heel lang gaan duren voordat de andere ook begint. Ook ben ik nog aan het overwegen om de subs helamaal weg te doen en twee andere subs aan te schaffen. wanneer ik dat ga doen houd ik het wel bij tweede hands en wil ik het ook zeker wel bij electro voice houden. Ik ben nu nog even aan het rond kijken wat eventueel een andere leuke sub zal zijn van ev.
Dj_stefanStandaard Lid
5-8-2011 10:00
Zo ik heb de subs intussen verkocht, ik heb nu 4 rx118 subs en 2 rx212 toppen. Dit word aangestuurd door mijn rackje met een cp3000s op laag en een cp2200 op top als processor gebruik ik een ev dc-one.
heb toch maar besloten om alles te verkopen en voor een goede set te gaan. Ik heb nog een gladiator set die ik nog wel kwijt moet en twee zx5 toppen die ik nog wel houd.
Nu heb ik nog een vraagje, ik gebruik op de ev dc-one de fabrieksinstellingen voor de rx set. Zijn deze instellingen voldoende om het optimale uit deze set te halen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)