Forum > Licht

Aanschaf truss

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
20-5-2011 20:29
Dan is het waarschijnlijk omdat ik zelf op global draai dat ik me vergist heb, mes excuses!

En groot gelijk over het prolyte argument overigens. A-merken zoals Global Truss en Prolyte zijn enorm betaalbaar geworden, en nog steeds merkbaar beter dan de b-merken. Als ik bv een kadertje Global Truss neerzet, en daarnaast dezelfde kader in Alur Systems of DuraTruss, je haalt er zo uit welke de global is. Goedkopere trussen hebben vaak de vieze neiging om niet helemaal perfect aan te sluiten, en bij grotere constructies is dat verre van fijn...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
21-5-2011 09:33
Wat ik zelf een beetje een nadeel vindt tussen global en prolyte is de dikte van de tussenstijl en de afstand tussen 2 stijltjes. Bij prolyte is de tussenstijl iets dunner, waardoor de afstand tussen twee stijltjes net iets groter is. Daardoor past een halfcoupler net iets beter bij prolyte dan bij global in de v van de stijltjes.

Overigens hebben wij zelf alleen maar globaltruss staan... happy :)
I am a TimeDriver!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
21-5-2011 10:12
verrassend. Ik dacht dat het noorden van Nederland vooral Prolyte gebruikte.

Ik heb zelf geen ervaring met Global, ik hier in de regio ook niemand die het merk gebruikt. Hier is het vooral Prolyte en her en der wat mensen die nog eurotruss hebben, maar dat laatste wordt steeds minder.
IdeedeluxeStandaard Lid
21-5-2011 10:21

dj-bart schreef:

verrassend. Ik dacht dat het noorden van Nederland vooral Prolyte gebruikte.
Wij gebruikrn global om de volgende reden: prijs. Een meter prolyte is nog altijd behoorlijk duurder dan een meter global. Tel daarbij op, dat ik heel dicht bij de duitse grens woon (In duitsland is Global nog weer goedkoper dan in NL) dus daarom Global.

Toch zijn de produkten die uit Leek komen van erg goede kwaliteit, maar voor mijn shows is Global prijstechnisch gewoon interessanter. Bijhuur van truss komt eigenlijk nooit voor...
I am a TimeDriver!
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
21-5-2011 10:31

ideedeluxe schreef:

prijs. Een meter prolyte is nog altijd behoorlijk duurder dan een meter global.
Ook met de nieuwe I-Line producten?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
21-5-2011 10:45
Wij hebben Global Truss puur omdat toen we hem kochten de prijs ongelooflijk laag was door een speciale containerdeal, anders was het waarschijnlijk eurotruss geworden
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
21-5-2011 10:51

big bang schreef:

ideedeluxe schreef:

prijs. Een meter prolyte is nog altijd behoorlijk duurder dan een meter global.
Ook met de nieuwe I-Line producten?
Voor de duidelijkheid: I-line is geen lijn met nieuwe producten, slechts een selectie aan producten die een stuk voordeliger worden.
Light Image
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
21-5-2011 10:53
Dat bedoel ik inderdaad.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
IdeedeluxeStandaard Lid
21-5-2011 11:02
Eh...correctie! Moest eerst aan Google vragen wat de i-line was....maar die prijzen ontlopen elkaar niet meer zoveel...als je kijkt dat sommige dealers 43% korting kunnen geven bovenop de list-price, dan is prolyte misschien zelfs wel goedkoper.

Wijziging van mijn post hierboven... laugh :D "Tot voor kort was Global goedkoper dan Prolyte"
I am a TimeDriver!
SoSaStandaard Lid
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
24-5-2011 12:33

partyfish schreef:

Ondanks dat ze compatibel zijn met andere merken is het niet aan te raden om verschillende merken door elkaar te gaan gebruiken.
Voor een klein trussje bij een drive-in is het nog niet zo'n probleem, maar wat grotere trussjes is het not done.

Kijk daarom lekker wat de bedrijven in de omgeving gebruiken en koop hetzelfde zodat je altijd zonder problemen kan bijhuren.
En het is net wat dj-bart zegt, prolyte is zo goedkoop geworden dat het niet echt interessant meer is om naar 'B' merken te kijken.
Het licht er natuurlijk aan hoe vaak je inhuurt, maar ik zou zeggen koop gewoon een merk waar je een goed gevoel bij hebt en ga niet naar de verhuurbedrijven in de regio kijken. Als het alleen om 2x 2mtr truss gaat dan huur je die toch extra in als het van een ander merk is, dat kost ook niet heel de wereld. Als het nu om een heel carré gaat word het een ander verhaal

Terug naar forum Reageer (zonder quote)