Kat in de zak; CDJ-1000MK3
(17 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
RVDJStandaard Lid Uit: België Sinds: 21-8-2009 Laatste: 6-1-2014 Berichten: 353 | 17-5-2011 22:50 |
Durft hier nou niemand te zeggen : terugdraaien die handel! Je hebt als koper europese rechten, die voor jou pleiten. De verkoper moet terugdraaien, zelfs als hij ook niet wist van de gebreken. Hij had ook zorgvuldigheid in acht moeten nemen, voordat hij het apparaat kocht. Ga hiermee naar de rechter en hij betaalt ook die kosten. Ga naar de rechtswinkel en vraag maar na. Hij miet terugpakken. De aankoopprijs staat niet meer in verhouding met de feitelijke toestand van het product... reden genoge om er wat druk op te zetten. | |
Leg neer die Coemar Trisball !!! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 18-5-2011 00:09 |
RVDJ schreef: Durft hier nou niemand te zeggen : terugdraaien die handel!Je hebt als koper europese rechten, En plichten. Een van die plichten is de inspectieplicht. Als je niets kon constateren wat duidde op binnengetreden vloeistof dan pleit dat net zo hard voor de verkopende partij (die kan dan immers vrij eenvoudig aannemelijk maken dat hij het ook niet wist). Idem voor het feit dat sommige knoppen niet goed werken. Dat was te controleren vóór aankoop (koper heeft het product immers kunnen testen, heeft dat ook gedaan en heeft toen niet geconstateerd dat sommige knoppen niet goed werkten).Daarnaast heeft de koper het apparaat opengemaakt nadat hij (na aankoop) constateerde dat bepaalde knoppen niet goed werkten. Ik vind dat niet zo'n handige zet. Handiger was geweest om op dat moment eerst contact op te nemen met de verkoper. De verkoper moet terugdraaien, zelfs als hij ook niet wist van de gebreken. Onder welke wet valt dat dan in het geval van 2e hands consument - consument aankopen? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 18-5-2011 07:23 |
Coen schreef: met factuur (die op mijn naam gezet zou worden)). | |
CoenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2002 Laatste: 7-4-2012 Berichten: 27 | 18-5-2011 10:47 |
Dré schreef: RVDJ schreef: Durft hier nou niemand te zeggen : terugdraaien die handel!Je hebt als koper europese rechten, En plichten. Een van die plichten is de inspectieplicht. Als je niets kon constateren wat duidde op binnengetreden vloeistof dan pleit dat net zo hard voor de verkopende partij (die kan dan immers vrij eenvoudig aannemelijk maken dat hij het ook niet wist). Idem voor het feit dat sommige knoppen niet goed werken. Dat was te controleren vóór aankoop (koper heeft het product immers kunnen testen, heeft dat ook gedaan en heeft toen niet geconstateerd dat sommige knoppen niet goed werkten).Daarnaast heeft de koper het apparaat opengemaakt nadat hij (na aankoop) constateerde dat bepaalde knoppen niet goed werkten. Ik vind dat niet zo'n handige zet. Handiger was geweest om op dat moment eerst contact op te nemen met de verkoper. De verkoper moet terugdraaien, zelfs als hij ook niet wist van de gebreken. Onder welke wet valt dat dan in het geval van 2e hands consument - consument aankopen?eddy wally schreef: Coen schreef: met factuur (die op mijn naam gezet zou worden)). | |
Vond zijn (oude) account terug! | |
CoenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2002 Laatste: 7-4-2012 Berichten: 27 | 27-5-2011 17:36 |
Probleem opgelost! Bericht terug gehad van KEBE uit Eindhoven. Schoonmaakkosten zijn € 166,09 inclusief BTW. De verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Verkoper heeft zich zeer netjes opgesteld (eigenlijk niet meer dan normaal, maar het kan totaal anders lopen). Ben erg blij dat het goed afgelopen is! Dank voor alle reply's! | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 27-5-2011 21:10 |
Coen schreef: Probleem opgelost!verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Ben erg blij dat het goed afgelopen is! (toezeggen =1, doen =2) | |
Alles komt goed.... | |
CoenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2002 Laatste: 7-4-2012 Berichten: 27 | 7-6-2011 15:45 |
Malle Pietje schreef: Coen schreef: Probleem opgelost!verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Ben erg blij dat het goed afgelopen is! (toezeggen =1, doen =2) | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 8-6-2011 02:21 |
Coen schreef: Malle Pietje schreef: Coen schreef: Probleem opgelost!verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Ben erg blij dat het goed afgelopen is! (toezeggen =1, doen =2) | |
Alles komt goed.... |