Forum > Geluid

Realistische mogelijkheden RCF ART Passief

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
19-8-2010 20:41
Ik heb min of meer besloten om een set toppen te gaan bouwen. En wel de LMT-212 van Jobst Audio: Klik.

Per top ben ik hierbij per saldo iets minder kwijt dan wanneer ik zou gaan voor de Nova VS-15. Kiezen voor deze top heeft echter een aantal voordelen:

1. De stack wordt hoger. De top van de stack komt op ongeveer 2,30m.
2. De dubbel 12" dragen verder / hebben meer volume in het middengebied dan een enkele 15"

De componenten zijn:

2x Kappa12A
1x Oberton D2544 op een RCF H100 hoorn. (Meer info)

Ik verwacht dan met een stack van 2 x sub en 1 top toch wel in staat te zijn om max. 300 tot 350 mensen van muziek te kunnen voorzien in een doorsnee situatie.

Heb ik alleen nog een vraag...wie weet kan iemand er antwoord op geven:

De ontwerper van de kast geeft aan, dat je beter de trapeze versie kunt bouwen dan de rechthoekige, in verband met het optreden / ontstaan van staande golven. Je zult begrijpen, dat ik 10x liever de rechthoekige bouw, omdat dit simpelweg makkelijker is. Ik hoef alleen maar mijn zaagplannetje bij de houtboer te dumpen, zonder moeilijke hoeken...

Hoe uiten deze staande golven zich? Worden ze niet deels opgelost / verholpen door het gebruik van degelijk dempingsmateriaal? Hebben staande golven invloed op de kwaliteit van het geluid?
I am a TimeDriver!
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
20-8-2010 13:50

big bang schreef:

)pieter( schreef:

big bang schreef:

Wat is je budget voor grotere toppen? Je zou ook eens kunnen kijken naar een kast als de martin h3t+ ...
Turbosound TMS-2's zijn ook heel leuk. Die van mij zijn helaas naar zuid-frankrijk verhuist.

Mvg.
Pieter
Weet ik, heb zelf een setje tms-4 happy :). Zijn echter niet meer nieuw verkrijgbaar... Martin h3t+ is slechts een voorbeeld van het 3 weg top waar ik persoonlijk graag mee werk in dit soort situaties...
Ha, wij zijn hier ook ooit TMS-4 eigenaars geweest (4stuks). Wel leuke kasten en zeer zeker bruikbaar echter vond ik de TMS-2's eigenlijk wel leuker.
De koppeling tussen low en mid was beter in mijn ogen en ik vond het tophoog iets opener klinken.

Excuses voor de off-topic reactie.

Mvg.
Pieter

Terug naar forum Reageer (zonder quote)