Realistische mogelijkheden RCF ART Passief
(11 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 19-8-2010 20:41 |
Ik heb min of meer besloten om een set toppen te gaan bouwen. En wel de LMT-212 van Jobst Audio: Klik. Per top ben ik hierbij per saldo iets minder kwijt dan wanneer ik zou gaan voor de Nova VS-15. Kiezen voor deze top heeft echter een aantal voordelen: 1. De stack wordt hoger. De top van de stack komt op ongeveer 2,30m. 2. De dubbel 12" dragen verder / hebben meer volume in het middengebied dan een enkele 15" De componenten zijn: 2x Kappa12A 1x Oberton D2544 op een RCF H100 hoorn. (Meer info) Ik verwacht dan met een stack van 2 x sub en 1 top toch wel in staat te zijn om max. 300 tot 350 mensen van muziek te kunnen voorzien in een doorsnee situatie. Heb ik alleen nog een vraag...wie weet kan iemand er antwoord op geven: De ontwerper van de kast geeft aan, dat je beter de trapeze versie kunt bouwen dan de rechthoekige, in verband met het optreden / ontstaan van staande golven. Je zult begrijpen, dat ik 10x liever de rechthoekige bouw, omdat dit simpelweg makkelijker is. Ik hoef alleen maar mijn zaagplannetje bij de houtboer te dumpen, zonder moeilijke hoeken... Hoe uiten deze staande golven zich? Worden ze niet deels opgelost / verholpen door het gebruik van degelijk dempingsmateriaal? Hebben staande golven invloed op de kwaliteit van het geluid? | |
I am a TimeDriver! | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 20-8-2010 13:50 |
big bang schreef: )pieter( schreef: big bang schreef: Wat is je budget voor grotere toppen? Je zou ook eens kunnen kijken naar een kast als de martin h3t+ ...Mvg. Pieter De koppeling tussen low en mid was beter in mijn ogen en ik vond het tophoog iets opener klinken. Excuses voor de off-topic reactie. Mvg. Pieter | |