Forum > Geluid

Digitale of Klassieke versterker

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 1595
29-6-2010 23:52
Neem, als het effe kan, een digitale crossover/processor, dan heb je alles wat je nodig hebt in 1 apparaat (crossover, limiter, eq).
Blijf weg van bijv. analoge SA's: ze zijn wel goed, maar niet flexibel (vaste crossoverfrequenties) en 0 features.
Pas wel op met de Behringer DCX2496: het kan zijn dat je - na een tijdje - de flatkabels moet solderen/vastzetten...
't is maar een hobby...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
30-6-2010 00:10
Mocht het echt goedkoop moeten kun je eens kijken naar de "THE T.RACKS DS 2/4" processor. Geen ervaring mee maar kost geen drol en voor dat geld kun je je geen buil vallen...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
30-6-2010 00:10
Of er ook SA´s zijn met limiters durf ik inderdaad niet te zeggen.

Een BSS FDS-360 is bijvoorbeeld erg mooi, en er staat (stond?) er hier een op het forum te koop. Ook 4 stuks op marktplaats.
Crossoverfrequenties zijn inderdaad met kaartjes, maar deze zijn zelf te maken/te wijzigen.

Ik gebruik zelf momenteel in het ene rackje een Behringer en in het andere een Acoustic Line. De Acoustic Line heeft aan de buitenkant zelfs helemaal geen knopjes, en ik ervaar dit niet echt als een gemis als je het rack maar met één stel speakers gebruikt.
Hoog/laag verhouding afstellen kan verder op de versterkers.

Edit:
Op marktplaats staan een Crown XLS 202 en een 602, beiden voor niet te veel geld. Dit zijn nog nieuw verkrijgbare versterkers, en ook niet al te zwaar van gewicht. Door het aanzien dat Crown heeft, zal je er niet veel op hoeven afschrijven, zeker omdat je dan al niet de volle nieuwprijs betaalt.
De 602 zou je in brug op je bassen kunnen zetten (die dan wel mono zijn, maar dat maakt meestal niet zoveel uit), de 202 is wel underpowered voor je toppen met 200W, maar je zou deze tijdelijk kunnen gebruiken en doorsparen voor een (nieuwe?) 602 voor je toppen (of je past natuurlijk je budget aan?)...
Samen met zo´n BSS crossover zou je dan een rackje hebben waar je mee voor de dag kan komen.
Niet goed, wel hard!
DToshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2009
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 49
12-7-2010 22:16
Over het bruggen van die versterker op 2 subs:

Zo klinken de bassen niet mooi meer hoor! Het is meer een brombas! Heb het zelf ervaren op 2 18" subs van 18-sound. 400 RMS elk. Dit was een experimentje om eventueel nog zo'n bak aan te schaffen voor de andere 2 subs zodat er meer vermogen beschikbaar zou zijn.

Mijn conclusie: Niet aan te raden, tenzij de 'ingekakte' bas je niet zou storen. De strakheid was bij ons helemaal weg in ieder geval.

Of heeft iemand andere ervaringen met die bak die wel goed zijn met 4 Ohm brug op die amp?

EDIT:

Aangezien van het feit dat je budget niet al te hoog is zou ik ook gaan voor inderdaad een tweedehands A-merk. Zo weet je zeker dat je geluidskwaliteit in orde is.

Wat ook een optie is, is een DAP Vision aan te schaffen en dan zo later deze versterker doorschuiven naar je subs! Daar heb ik goede ervaringen mee op subwoofers. Op het hoog doen ze het ook prima. En tweedehands zijn die bakken niet zo duur, mits je een goede advertentie treft. Die bakken zijn trouwens erg betrouwbaar. Zwaar materiaal, dat wel.

Zo houd je geld over en kun je doorsparen voor een Digitale crossover(echt handig!), en een goede/betere versterker voor het hoog! Want er zijn genoeg versterkers die het beter doen op het hoog als je een A-merk versterker gaat halen. Zoals al aangegeven zou inderdaad, als ik de meningen over het product mag geloven, een QSC versterker mooi zijn!
X-15 + AltoD4 / X-15HL + Vision 3500

Terug naar forum Reageer (zonder quote)