Forum > Geluid

Het Behringer DX2000USB topic

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
11-10-2010 22:04

dj_mvandis schreef:

ALPS of APLS? wink ;)
ook ik maak me schuldig aan tikfouten, je hebt gelijk :)
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
12-10-2010 17:08
Dat wordt afwachten!

Ben erg benieuwd naar de mixer.
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
12-10-2010 18:11
IK hoop wel dat hij niet zo slecht wordt als de VMX1000 USB de opvolger van. De draaiknoppen zijn van heel slecht plastic en breken heel makkelijk.
Bovendien zijn ze er in geslaagd nog goedkopere komponenten erin te stoppen waardoor de kwaliteit nog slechter is geworden.
Ook hoop ik dat ze andere faders hebben gebruikt, want ze waren behoorlijk onregelmatig.

Nu is het natuurlijk wel zo dat de VMX1000 USB wel heel goedkoop is.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
12-10-2010 22:43

djbirdie schreef:

De DX1000 had dit ook en die kostte destijds 279 euro...
Ik betwijfel zeer sterk dat in de oude DX1000 van 500e dezelfde componenten zaten als in de latere versie van 280e. Het is Behringer, wat ze vandaag in een mixer stoppen kan iets volledig anders zijn morgen. Ik meen mij toch een hoop negatieve commentaren te herinneren op allerhande fora over de laatste lichtingen van de DX1000 (de goedkope dus). Ik ken daarentegen wel een paar mensen die nog het duurdere model hebben, en die zijn er toch wel tevreden over.

Overigens staat in de tekst van de mixer letterlijk dat de schuiven van het type ULTRAGLIDE zijn. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit geen reeks van ALPS. Het is wel de roepnaam van de schuiven in zowat alle Behringer mixers. Inclusief de fel vergruisde DJX-700. Ik heb mijn DJX700 na enkele maanden mogen terugsturen naar Behringer (overigens wel een top-service, want die nieuwe schuiven gana intussen al 5j mee).
You get what you pay for. Wil je ALPS-schuiven? Kijk dan eens naar bv een Rodec.

Neemt niet weg dat het voor het geld best wel een mooie mixer is. Lijkt me voor een beginnende drive-in een goede optie.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
12-10-2010 23:56

DJefke schreef:

djbirdie schreef:

De DX1000 had dit ook en die kostte destijds 279 euro...
Ik betwijfel zeer sterk dat in de oude DX1000 van 500e dezelfde componenten zaten als in de latere versie van 280e. Het is Behringer, wat ze vandaag in een mixer stoppen kan iets volledig anders zijn morgen. Ik meen mij toch een hoop negatieve commentaren te herinneren op allerhande fora over de laatste lichtingen van de DX1000 (de goedkope dus). Ik ken daarentegen wel een paar mensen die nog het duurdere model hebben, en die zijn er toch wel tevreden over.

Overigens staat in de tekst van de mixer letterlijk dat de schuiven van het type ULTRAGLIDE zijn. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit geen reeks van ALPS. Het is wel de roepnaam van de schuiven in zowat alle Behringer mixers. Inclusief de fel vergruisde DJX-700. Ik heb mijn DJX700 na enkele maanden mogen terugsturen naar Behringer (overigens wel een top-service, want die nieuwe schuiven gana intussen al 5j mee).
You get what you pay for. Wil je ALPS-schuiven? Kijk dan eens naar bv een Rodec.

Neemt niet weg dat het voor het geld best wel een mooie mixer is. Lijkt me voor een beginnende drive-in een goede optie.
Djefke,
mijn dx1000 is er een van de eur.279-generatie, en heeft toch echt ALPS-schuiven. Wel een simpele serie denk ik zo, het voelt echt wel anders aan dan een Dateq oid. Maar, toegegeven, die schuiven zijn echt het meest storingsvrije onderdeel van die mengtafel, terwijl die de eerste jaren van zn leven lekker stond te stoffen zonder afdekking. Dat merk je dan wel weer aan de eerdergenoemde drukknopjes, je merkt dat die wel erg vervuild zijn geraakt.
Ik vind de dx1000 nog steeds een ij-zer-sterk product, uitgaande van de eur.280 verkoopprijs. Klank is best in orde, apparaat is niet zo erg ruim voorzien van Behringer-ruis, en heeft zich best vrij betrouwbaar gehouden. Als de DX2000 van hetzelfde laken en pak is, heeft Behringer echt weer een mooi apparaat in huis, voor die prijs.
Overigens heb ik ook wat ervaring met de VMX bakjes, daar moet ik dus hard van janken. Geluidskwaliteit matig, storingsgevoelig gebleken, waardeloze schuiven etc.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
19-11-2010 13:14
Ik heb er sinds gister eentje staan laugh :D

Op het eerste oog ziet en voelt hij goed aan, heb het momenteel erg druk dus heb er maar even een blik op geworpen..

Zaterdag eens even testen op een feestje.
Focus on the customer and the rest will follow.
WillemlammieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2010
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 3
21-11-2010 23:18

Marc Ebbers schreef:

Ik heb er sinds gister eentje staan laugh :D

Op het eerste oog ziet en voelt hij goed aan, heb het momenteel erg druk dus heb er maar even een blik op geworpen..

Zaterdag eens even testen op een feestje.
Heb je deze via new line besteld ?
Ik was 1 van de eerste die er 1 besteld heeft en zit al maanden te wachten ??
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
22-11-2010 09:10
Wij zitten nog steeds te wachten op de eerste zending DX-2000USB's (helaas).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
22-11-2010 16:44
Nee deze komt niet van New-line, had hem helaas snel nodig.

Overigens heb ik er zaterdag voor het eerst mee gedraaid, hij bevalt me tot nu toe goed.
Maar de mixer zal zich in de loop van de tijd moeten bewijzen. Dan bedoel ik vooral de kraak en brom vrijheid qua faders en draaiknoppen.
Focus on the customer and the rest will follow.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
24-11-2010 08:47

Marc Ebbers schreef:

Ik heb er sinds gister eentje staan laugh :D

Op het eerste oog ziet en voelt hij goed aan, heb het momenteel erg druk dus heb er maar even een blik op geworpen..

Zaterdag eens even testen op een feestje.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen ermee, moet ik eerlijk zeggen.Maar ben vooral benieuwd hoe dit product zich houdt op de langere termijn.

Ik heb zelf een 3-tal DX1000's (toenmalige nieuwprijs 479 euro) gehad waarvan ik er eentje zelf in mijn set gebruikte en 2 stuks voor de verhuursetjes. Mixers zijn in die periode goed gebruikt en hebben zich altijd goed gedragen en 2 stuks zelfs zonder problemen van lekkende faders of krakende potmeters. Bij alle drie is wel het lampje achter het logo gesneuveld ( maar kan zelfs als voordeel gezien worden laugh :D laugh :D )
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)