Forum > Geluid

actieve speakers aansluiten op versterker

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
8-4-2010 13:14

big bang schreef:

Victor schreef:

Het kan wel als je versterker een pre-out heeft: een losse uitgang van de voorversterker, dus nog voordat het signaal naar de eindtrap gaat. Alleen heeft niet iedere versterker dat, vooral de goedkopere missen deze mogelijkheid meestal. Om welke versterker gaat het hier?
Veel versterkers hebben zo'n ding wel in de vorm van een REC-out of een koptelefoon aansluiting wink ;)
Dan hebt je het hier wel over een hi-fi versterker,neem ik aan.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
8-4-2010 13:44
Uiteraard. Viel ook wel uit de context op te maken dat het over een hifi versterker ging... (PA versterkers zullen uiteindelijk maar een heel klein deel van alle geproduceerde versterkers vormen hoor.. happy :) )

wouter vandeput schreef:

ik heb een versterker waar momenteel alles op aangesloten is : playstation, tuner, tv, cd(dvd)-speler.. Maar dus ook m'n mengpaneel van dj-installatie.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-4-2010 13:56
Rec out is niet erg bruikbaar voor dit soort dingen, want de volumeknop op de versterker beïnvloedt het uitgangssignaal op de rec out niet. Met andere woorden: dan kan je niet met je volumeknop regelen hoe hard je speakers moeten klinken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
8-4-2010 14:01

Victor schreef:

Rec out is niet erg bruikbaar voor dit soort dingen, want de volumeknop op de versterker beïnvloedt het uitgangssignaal op de rec out niet. Met andere woorden: dan kan je niet met je volumeknop regelen hoe hard je speakers moeten klinken.
Dan neem je OF de koptelefoon uitgang (is volgens mij helemaal niet per definitie harder) met een verloopje OF je regelt het volume op de actieve speakers...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Wouter vandeputStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 25-4-2012
Berichten: 18
8-4-2010 17:14
Ok jongens ,
iedereen die op mijn vraag heeft willen antwoorden en me heeft willen helpen : super hard bedankt!
Als je hier de mogelijkheden begint te lezen en de verschillende reacties nagaat valt het pas op wat een leek ikzelf nog ben :-) Maar ik leer weer iedere dag bij :-)
Wouter vandeputStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 25-4-2012
Berichten: 18
8-4-2010 17:18
toch nog even een vraagje over de mogelijkheid om de speakers dan op de versterker aan te sluiten via de hoofdtelefoon-ingang. Wat heb ik hier dan juist voor nodig?
moet ik dan het kabeltje dat nu van mengpaneel naar speakers loopt veranderen door een kabeltje dat van speakers naar hoofdtelefoon-ingang gaat ?
Wouter vandeputStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 25-4-2012
Berichten: 18
9-4-2010 00:11
Ik heb ondertussen de actieve speakers aangesloten op m'n versterker dmv een kabeltje langs headphones en alles werkt prima :-)

Iedereen vriendelijk bedankt en wat mij betreft mag hier een slotje op..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)