Forum > Newbie Forum

Effect apparatuur..

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
10-8-2003 08:42
Ik denk dat Sparky dat ook niet bedoelde, maar dat zijn post een reactie was op die van movergauw. Die zei immers dat de meeste dj-mixers zo'n voorziening (aux send) niet hebben.

De effect send/return van de DX-1000 is dan natuurlijk nog wel een stukkie minder bruikbaar dan een aux per kanaal, en daarin moet ik movergauw gelijk geven: die zie je niet vaak op dj-mixers (de Dateq GPM 8.3 heeft dit bijvoorbeeld wel, maar kost ook een paar centen).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SparkyStandaard Lid
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
10-8-2003 14:27

Victor schreef:

Ik denk dat Sparky dat ook niet bedoelde, maar dat zijn post een reactie was op die van movergauw. Die zei immers dat de meeste dj-mixers zo'n voorziening (aux send) niet hebben.
Dank je Victor, dat bedoelde ik inderdaad. Het is alleen jammer dat de send en return op die DJ mengpanelen niet prefade kunnen, anders was het een stuk leuker geweest.

En Nijhuisr, met effect send en return bedoel ik ook dat er een effectprocessor op aangesloten kan worden, wat ik dus weer niet uit mijn duim zuig, maar wat zou ik dan volgens jou in mijn post WEL uit mijn duim zuigen??? Maar goed, om meerdere irritaties uit de weg te gaan wil ik dat deel van de discussie graag even afsluiten, want daar ging het verder niet over.

Groeten Joost
Nee, jij trekt volle zalen!?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
10-8-2003 23:04
Op de 2 mic aansluitingen van de behringer 1000 zit wel een pre fade effect send return mogelijkheid.
De effect dend return op de master is eigelijk meer bedoeld voor een eq of filters/limiters op de eindmix.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SparkyStandaard Lid
11-8-2003 01:44

Tom schreef:

Op de 2 mic aansluitingen van de behringer 1000 zit wel een pre fade effect send return mogelijkheid.
Ow, ik heb hem nog nooit prefade aan de praat gekregen, toch maar eens verder klooien ermee dan... happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
11-8-2003 23:23
je hoeft niet te klooien, het staat prima uitgelegd in de gebruiksaanwijzing.
Je zal wel een verkeerd snoertje gebruiken.
Hij word nogal raar geinsert, sleeve is massa van zowel de in als de out, en dan moet je de tip en de ring op de juiste in en uitgangen van je effect aansluitnen. Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar als je er niet uit komt, dan piep je maar even.
Lees eerst nog eens goed de gbraw door!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SparkyStandaard Lid
12-8-2003 00:56

Tom schreef:

Lees eerst nog eens goed de gbraw door!
ook wel RTFM, geen nadere uitleg nodig denk/hoop ik, maar je maakt gelijk een punt hoor, ik heb die gebruiksaanwijzing nog NOOIT doorgelezen, maar daar komt de gelijkmaker: Het is niet MIJN mixer wink ;)

Collega waar ik samen mee draai heeft hem, wilde een keer mijn processor lenen, maar meestal nemen we toch mijn (studio) tafeltje (Behringer MX-1604), vinden we allbei op de een of andere manier (door de solo afluistering) toch fijner werken dan die DX 1000. Maar goed, dat was weer eens bijzaak.
StennizStandaard Lid
Sinds: 14-8-2003
Laatste: 14-8-2003
14-8-2003 19:16
2 dj tim, als je Jeff Mills (the master of techno) geen grote naam vindt maar karel koks wel, denk ik dat jij een trance dj bent.
btw gebruikt mills haast geen effects, onze sloveense vriend Umek is daarentegen ongelooflijk goed met effecten. Clarke gebruikt hem idd ook veel effecten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)