Forum > Geluid

Volume control voor actieve speakers

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
14-5-2010 18:44

djjon schreef:

Hallo Iedereen,

Even een kleine kick.
Ik ben van plan om twee KRK's aan te schaffen. Nu wil ik deze op de computer aansluiten. De pc uitgang is natuurlijk ongebalanceerd en nu is mijn vraag welke "kastje" ik hier het beste tussen kan plaatsen.

Ik had zelf deze in gedachten.
Kan iemand mij vertellen of die daarvoor geschikt is of zijn er andere alternatieven?

Alvast bedankt
djjon,
ja, de sc-13 is hier inderdaad erg geschikt voor. Heb er zelf eens een aangeschaft als simpele methode om een mp3spelertje oid aan actieve speakers te hangen, moet zeggen dat de kwaliteit ervan me, voor deze prijs, absoluut niet tegenvalt. Zou dit voor jouw doel in elk geval absoluut aanbevelen boven het eerder in deze thread genoemde behringer doosje.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
14-5-2010 18:55

Tom] schreef:

Maar RUISEN doen ze.
Weet niet hoeveel jij er gebruikt hebt en ofwel jij ofwel ik een toevalstreffer heeft, maar die van mij ruist niet noemenswaardig (want als je een versterker vol openzet ruist alles.
Ben er dik tevreden over, maar gebruik heb doorgaans als distributieversterker en niet als volumeregeling.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
14-5-2010 20:06

Fridge schreef:

djjon schreef:

Hallo Iedereen,

Even een kleine kick.
Ik ben van plan om twee KRK's aan te schaffen. Nu wil ik deze op de computer aansluiten. De pc uitgang is natuurlijk ongebalanceerd en nu is mijn vraag welke "kastje" ik hier het beste tussen kan plaatsen.

Ik had zelf deze in gedachten.
Kan iemand mij vertellen of die daarvoor geschikt is of zijn er andere alternatieven?

Alvast bedankt
djjon,
ja, de sc-13 is hier inderdaad erg geschikt voor. Heb er zelf eens een aangeschaft als simpele methode om een mp3spelertje oid aan actieve speakers te hangen, moet zeggen dat de kwaliteit ervan me, voor deze prijs, absoluut niet tegenvalt. Zou dit voor jouw doel in elk geval absoluut aanbevelen boven het eerder in deze thread genoemde behringer doosje.
Dit kan ook prima met een normaal passief verloopje naar XLR.
Zoiets
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
14-5-2010 20:41
Je hebt dan wel mooie KRK's straks, maar dan zit je nog met een drama-geluidskaart (die ingebouwde krengen zijn in ieder geval doorgaans om te janken).

Ik zou dan juist een deftige geluidsinterface aanschaffen. Ik denk dan aan bijv. een M-Audio Fasttrack Pro. Lexicon heeft laatst een mooi-ogende lijn desktop-interfaces uitgebracht (I-Onix) met de U22 als kleinste optie.
Lichtje erbij?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 13473
15-5-2010 14:50

DJ JB schreef:

Je hebt dan wel mooie KRK's straks, maar dan zit je nog met een drama-geluidskaart (die ingebouwde krengen zijn in ieder geval doorgaans om te janken).
Wellicht heb ik waardeloze oren die zo maar voor de gek gehouden worden MAAR de "om te janken" on-boards die ik gehoord heb zijn toch alweer wat jaartjes geleden opgevolgd door on-boards die uiteen liepen van "prima-te-doen" tot "wow".

Zijn mijn oren inderdaad zo slecht of is de leus "om te janken" wellicht ietwat ingehaald door de techniek?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
15-5-2010 16:41
Ben in het bezit van een fatsoenlijke geluidskaart op de computer wink ;) (Realtek 5.1) Waar ik eigenlijk gewoon tevreden over ben. Het was eigenlijk meer voor het ruis verhaal en gebalanceerd en ongebalanceerd en het regelen van het volume buiten de computer om. Een hele mixer eraan hangen leek mij namelijk een wat overbodig. En dit kastje leek me een goede oplossing.
Boemboem..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)