Forum > Newbie Forum

reloop access 2 USB

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Sander2261Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2009
Laatste: 21-7-2009
Berichten: 6
10-7-2009 22:43

mittiebol schreef:

Kijk nou is naar de achterkant van je Console. Daar zit 1 gat. Die gaat met een kabeltje naar de je PC(USB volgens mij). Verder zitten er geen andere in/outputs op. Hoe denk jij dan dat je die mixer zou kunnen aansluiten?
Er gaat inderdaad een USB kabel in je PC. Maar kan ik die mixer dan ook niet op de PC aansluiten?
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
11-7-2009 00:27
Mittiebol, vanuit wat maak jij op dat deze combi niet gaat werken?

Zelf ik heb met beide apparaten geen ervaring, maar het volgende zou toch moeten werken:
- Je hebt een laptop of PC met wat DJ-software
- De Hercules stuur deze software aan (USB/MIDI controller). Op de Hercules (en in de software) heb je de beschikking over twee decs.
- Als je de Reloop mixer aansluit met twee USB kabels op je laptop/pc heb je de beschikking over twee geluidskaarten. De output van deze geluidskaarten komen binnen op kanaal 1 en kanaal 2 van de mixer.
- Stel de software zo in dat deck 1 over geluidskaart 1 gaat (dus kanaal 1 van de mixer) en deck 2 over geluidskaart 2 (kanaal 2 van de mixer).

Moet werken zo, je gebruikt de volume en crossfades op de Hercules dan niet. Dit doe je allemaal via het mengpaneel.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
11-7-2009 02:50
Wat is precies de toegevoegde waarde van deze set-up?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
11-7-2009 22:25
Een paar voordelen / mogelijkheden met deze setup:
- Fatsoenlijke geluidskaarten in de Reloop. Onboard geluidschips in laptop's zijn vaak slecht geroute op de print waardoor je bijgeluiden krijgt. Vooral als er geen mengpaneel tussen zit en de laptop direct op een versterker aansluit (welke de gain vol open heeft) ga dit horen.
- Door de VU-meters op het mengpaneel heb je een idee wat je naar je verstekers aan het sturen bent. De VU-meters in de DJ-software zijn afhankelijk van de Windows volume instellingen.
- Je kunt de decs gemakkelijk voorbeluisteren via de cue functie op het mengpaneel.
- Als je later een CD-speler wilt aansluiten zit je niet met volume faders op twee plekken. (al zijn twee kanalen wel beperkt, moet je steeds omschakelen tussen PC en CD-speler)
- Mogelijkheid om microfoon aan te sluiten, een microfoon lijkt mij een vereiste tijdens het draaien (al is het alleen maar voor eventuele mededelingen).

Nadelen:
- Je kan de automix features van de software niet meer gebruiken.

Dre, ik zeg niet dat dit een ideale set-up is. Alleen ik vind de conclusie van mittiebol onjuist.

Edit: Kan iemand trouwens bevestigen dat je een kanaal kunt omschakelen tussen USB en Line? Zie alleen een phono/USB+Line switch. Als de de USB en Line niet tegelijktijdig kunt aansluiten heb je weinig aan de mixer als je later wilt uitbreiden. Zou wel een gemiste kans zijn van Reloop...
MittiebolStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 17-7-2007
Laatste: 10-12-2018
Berichten: 47
11-7-2009 22:49
Uit ervaring weet ik dat je niet kunt omschakelen naar Line. Zou dit wel kunnen, dan heb je inderdaad gelijk!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
14-7-2009 10:00
Ik ga er even vanuit dat Traktor als mixsoftware gebruikt wordt. Zoniet alsnog een aanrader.

Als je een externe geluidskaart hebt of een controller met ingebouwde geluidskaart kun je de mixer gebruiken, jawel, te mixen! En de controller om browsen/loopen/effecten te besturen. Wat ook meteen de lekkerste manier is om deze software te gebruiken.

Let wel dat er voor de betreffende controller een .TKS (voor oudere Traktorversies) of .TSI (voor Traktor Pro) file beschikbaar moet zijn of je moet deze zelf willen aanmaken (Wat redelijk wat inzicht en tijd vereist) om bovenstaand aan de praat te krijgen.

De situatie waar dit topic over gaat zou (dus) het meest gebaat zijn bij een externe geluidskaart (Nogmaals, let op het het .TKS/.TSI verhaaltje hierbij) of gewoon lekker zo blijven werken.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
MittiebolStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 17-7-2007
Laatste: 10-12-2018
Berichten: 47
14-7-2009 10:01
Er wordt standaard virtual DJ bij geleverd wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)