Forum > Newbie Forum

Welke apparatuur nodig om te mixen?

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DaanjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 26
24-7-2003 20:12
ik bedoel opnemen wat ik zelf maak..

en wat vinden jullie van de Beat 4 mixer van JB Systems ?
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
24-7-2003 20:14
om jouw mix op te nemen heb je op je mixer een aux send nodig en hier lopen ook al meerdere topic's over (voor instuctie lees mijn vorige post in dit topic)

en over de beat 4 mixer die is NIET geschikt want die heefd geen aux send. de door mij eerder genoemde mixer heeft dit wel en is dus wel geschikt voor opnemen van mixjes maar minder voor drive in

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
24-7-2003 20:22
1 x bewerkt. Laatst door Roberto op 24-7-2003 20:30
je kan met een minidisc, cd-recorder, Dat, computer, cassette en er zullen nog wel meer dingen zijn.

Stel je neemt het op je minidisc op dan zet je op rec uitgang van je mixer die minidisc met je minidisc druk je op het knopje rec je gaat dan een beetje mixen. Wil je stoppen met je mix dan druk je op stop en doe je de kabel die van je rec. uitgang naar je line ingang van je mixer om hem te beluisteren, je kan hem natuurlijk ook gewoon via oordopjes luisteren.

Opnemen via computer: in je computer zit geluidsingang en geluidsuitgang (waar je speakertjes inzitten, hier luister je dus mee af) als jij dus je mix op je computer wilt opnemen heb je dus een programmaatje nodig wat geluid kan opnemen zoals: goldwave, nero wave editor enz enz. Er gaat dan een tulpkabeltje uit je rec. uitgang van je mixer naar de ingang van je computer dit is met een kleine jack. Je drukt op rec bij het programmaatje en je gaat mixen, ben je klaar druk je op stop. Daarna luister je hem af en kan je hem opslaan en bewerken o.i.d.

opnemen via Dat/cd recorder:

je sluit je je Dat of cd-recorder aan op je rec. uitgang van je mixer, gaat met tulpkabel naar je Dat of cd-recorder en drukt op record. Nu neem je je mix ook op op cd of Dat. Vergeet niet de stekker erin te steken natuurlijk wink ;)

opnemen via Cassette: je sluit alweer je cassetedeck aan op de rec. uitgang van je mixer, stopt een bandje in je deck en duwt op rec en play toch? je gaat een beetje mixen en het cassettedeck neemt je mix gewoon op wink ;) vergeet natuurlijk niet de stekker erin te steken. Ook kan je hem afluisteren door je kabel die van rec. uitgang van je mixer naar ingang van je deck loopt. Van line ingang naar je deck te doen he.

over de jb systems beat 4: ik heb er geen ervaring mee maar ik denk een lekker beginners mengpaneeltje, goed uitgevoerde EQ, crossfader (als je wilt gaan scratchen een must) gewoon een lekker mixertje lijkt het me
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
24-7-2003 20:26
ehmm roberto als je jouw mooie en vooral langerazz :p verhaal wil laten opgaan zal de mixer wel een rec of aux uitgang moeten hebben en bij de spec's van de mixer staat daar niks over geschreven...

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
24-7-2003 20:27
mijn ouwe alecto had dat al laugh :D (opger*t staat netjes) dus waarom op deze niet, ik twijfel er niet aan maar het zou toch maar net zo kunnen wezen. Anders moet ie er 1 kopen waar hij wel zijn mixjes mee wilt en kunnen opnemen wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
24-7-2003 20:29
als je ook even mijn lange razz :p verhaal leest staat daar een best goed alternatief is twee kanaals en heb 100% cker deze uitgang en voor twee cd spelers is dit allemaal genoeg

spec's gemini umx-7

2 stereo channels
3 phono/line convertible 1 line and 1 mic input
Adjustable assing switches
Channel slide curve control switch
Crossfader with rotary curve control
Crossfader reverse (hamster) switch
State of the art cue section with split
Cut feature for low , mid and high for each chanel
Gain , high , mid and low tone controls for each channel
Talkover
Balanced and unbalanced master outputs
Zone and record outputs
Dual mode metering
EQ: +12/-32 dB

spec's beat 4

Professional 4-channel mixer
Two-display beat counter with channel assign and synchronization LED's
11 inputs (1 mic, 3 phono, 7 line)
3-band tone control on each channel
3 LED-bars (Master L&R , PFL)
Automatic talk-over on the DJ-mic
Headphones section with PFL/Master mixing
Cross-fader
2 separate masters
Easy-glide faders

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DaanjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 26
24-7-2003 22:51
Dus de
Gemini PS-626 en de Beat 4 hebben dus geen opname functie?
ElbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2003
Laatste: 2-1-2004
Berichten: 17
24-7-2003 23:06

daanje schreef:

Dus de
Gemini PS-626 en de Beat 4 hebben dus geen opname functie?
goh weet je dat ik daar nog nooit naar gezocht heb op m'n PS-626?? Snel even kijken..

Nou ik moet je teleurstellen hoor sad :( er zit wel een uitgang op waar je een kabeltje op kunt aansluiten die je dan in je cassetterecorder o.i.d. kunt pluggen zodat je kunt opnemen wink ;)
DaanjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 26
24-7-2003 23:10
Dus kan je hem ook naar je computer of cd recorder pluggen?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
24-7-2003 23:11
moet geen probleem zijn, of elbee bedoel jij een line INGANG?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)