Forum > Geluid

Denon DN-HD2500 of BPM Studio

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
9-6-2009 19:58

Roeltje schreef:

Waar je het op kan winnen ten opzichte van de hobbybobjes, muziek kopen op cd, zelf rippen in hoge kwaliteit. Geen tikken/kraken of last van brakke compressie. Verschil 192-320/vbr is echt te horen (riep tot tijd geleden nog van niet...) en zorgen dat je pc/laptop als enige doel heeft het afspelen van muziek, met een goede geluidskaart eraan.
Ding aan en draaien, waar het bij bob en zn vriendjes vaak een gekloot is voor er een beetje redelijk geluid uit zon apparaat komt.
Ik heb de DMC aangeschaft als stap in de wereld die MP3 heet. Op zich is het wel een degelijk ding, maar hij heeft soms zo zijn nukken... CD's rippen doe ik idd ook, er zweeft altijd wel een stapeltje cd's op mijn bureau die nog door dde pc moeten gaan. De laptop die ik gebruik is een 17" model, waar ik achteraf een beetje spijt van heb, voorzien van XP Pro (legaal!) en dient alleen als draaibak. Alle 'nuttige functies' in XP staan uitgeschakeld. Dus, geen updates, In principe geen antivirus (staat uit, maar wordt even aangezet bij het kopieren van een nieuwe batch nummers), geen systeembliepjes, geen ellende. De geluidskaart(en) zijn 2 behringers via USB.

In de toekomst is het de bedoeling, om over te stappen op de HD4500 met BU4500 en X500 mixer. Dan past het geheel mooi bij elkaar in een case.
I am a TimeDriver!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
9-6-2009 21:08

KVM schreef:

Dat heb ik met PCDJ red, bovendien is het overzichtelijk. Ik denk dat er tegenwoordig wel meerdere "merken" in aanmerking kunnen komen.

Doel je dan op de vele soorten software die men heeft? PCDJ heeft een totaalpakket voor de DJ,LJ en VJ, en niet te vergeten de KJ.
Oude PCDJ Red was idd mooi, stabiel, makkelijk, duidelijk, alleen moet je monitorresolutie niet hoger zijn dan 800x600. Daarna zijn we overgestapt op PCDJ Red VRM, ook mooi, maar dat liep regelmatig vast, waardoor nooit kunnen ontdekken. Het was het enige stukje software op die pc, die verder in orde is, gebruiken we nu nog steeds.

PCDJ heeft op het moment veel soorten software, VirtualDJ met ander skinnetje, oude RED is weer uit de mottenballen getrokken en een tijdje geleden hadden ze een avontuur met Denon en PCDJ Reflex, eerst werd de software aangekondigd, toen Denon verhaal.. toen kwam Denon eindelijk op de markt en moesten de gebruikers nog eeuwen wachten op de software en toen die eindelijk kwam was het gelijk weer zo goed als verdwenen... Hoofdprogrammeur opgestapt oid... alweer...

Magoed, bij BPM hebben ze ook hun nukken, af en toe een kleine update en al jaren roepen dat versie 5 komt... Site van Nederlandse distributeur ziet eruit alsof ie 10 jaar oud is en dat is hij waarschijnlijk ook, informatie over versie 3 en 'nieuwe versie 4' terwijl dat ook al eeuwen oud is, de prijzen zijn ook niet echt reëel meer net als de dame op de rcp-2001 niet sexy meer is :p
Op het forum is de enige vorm van support dat je beter een oudere versie kan gebruiken want de meest recente versie met allerlei bugfixes is ook altijd iets mee schijnbaar. En als je geluid hapert wordt je aangeraden bij hem een nieuwe geluidskaart te kopen want een Maya 44 is ook niet alles...

Uiteindelijk toch voor BPM gekozen, ondanks de eigenlijk te hoge kosten. De controller werkt wel erg sjiek, software is gewoon stabiel en het werkt prettig voor drive-in, we hebben geen gekke fratsen nodig om het geluid te vervormen.

Ik hoor goede verhalen over Traktor en VirtualDJ, beide ook geprobeerd, VirtualDj was me iets te 'dj' achtig, veel fratsen. Traktor werkte ook wel mooi en beiden goed betaalbaar. Maar beiden voor ons net niet zo goed als BPM en destijds was de HC4500 net op de markt, maar werd deze alleen nog echt door PCDJ Reflex ondersteunt...

Denk dat mijn keuze op het moment wel eerder Traktor of VDJ zou zijn samen met een HC4500 oid.
vaj-ta-lie-tie
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
9-6-2009 23:07
Traktor en Serato werken echt het lekkerst imo, maar ik heb het dus niet mis als ik zeg dat BPM verouderde is en ook geen functionaliteit biedt die je in de meest up to date paketten wel vindt?
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-6-2009 10:21

Roeltje schreef:

Oude PCDJ Red was idd mooi, stabiel, makkelijk, duidelijk, alleen moet je monitorresolutie niet hoger zijn dan 800x600.
Ik gebruik RED 5.2 wel met een hogere resolutie. De volledige breedte van je monitor heb je niet nodig. Een hogere resolutie heeft als voordeel dat je het programma uit kan rekken(in de lengte). Hierdoor krijg je dus meer mp3 files te zien, en heb je minder "scrollwerk". (uiteraard afhankelijk van de lengte)

voltcontrol schreef:

maar ik heb het dus niet mis als ik zeg dat BPM verouderd is en ook geen functionaliteit biedt die je in de meest up to date paketten wel vindt?
Lijkt mij toch afhankelijk van wat je wensen zijn.

Martin.
kvm entertainment
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
10-6-2009 15:17
Sja, maar kan bpm iets wat bijv traktor niet kan?
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-6-2009 16:02

voltcontrol schreef:

Sja, maar kan bpm iets wat bijv traktor niet kan?
Geen idee, maar dat lijkt mij ook niet belangrijk.
Mogelijk dat men BPM kiest vanwege de degelijke controller.
Mogelijk dat Traktor te veel "toeters en bellen" heeft die toch niet gebruikt worden.
Keuze is en blijft persoonlijk, daarbij hoeft de prijs geen rol te spelen.

Martin.
kvm entertainment
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
10-6-2009 16:07
Mee eens.
(Hoewel ik me niet voor kan stellen dat Traktor teveel heeft (je kan de GUI zelf indelen) en kwalitatief hoogstaande controllers, keus te over.)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)