Forum > Licht

Kryptons

(80 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-7-2003 21:51
Ze staan momenteel langs de MH-660 van futurelight, wat me gelijk opviel:
Lichtopbrengst!! Futurelight lijkt wel een kaarsje, kryptons zijn knalwit, futures geelachtig.
Verder:
* Pan en tilt zijn even snel, amper verschil kunnen merken. Futurelight is misschien net iets sneller in "stoppen en omkeren".
* Gobo en kleurenwisseling: Zeer groot verschil, 1 tussenliggende kleur is bij martin bijna niet meer te zien, futurelight zie je de kleuren nog voorbijscrollen, idem voor gobo's.
* Prisma: Valt bij de Krypton veel sneller in, futurelight heeft ook de neiging wazig sneller wazig te worden, focus moet sneller aangepast worden.

Dit zijn de eerste dingen die mij opvielen, ik ga nu nog wat verder rommelen razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-7-2003 22:27

CyberDance schreef:

Ze staan momenteel langs de MH-660 van futurelight, wat me gelijk opviel:
Lichtopbrengst!! Futurelight lijkt wel een kaarsje, kryptons zijn knalwit, futures geelachtig.
Zelfde lampje? Zelfde aantal branduren?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-7-2003 00:04
1 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 6-7-2006 13:57
Lamp in beide heads Philips MSD250/2. Die inde futurelights heeft wel bijna 500 branduren. Dat zal iets uitmaken, maar zoveel? nah. Binnenkort wel nog es een poging wagen met beiden nieuwe lampen.

https://www.licht-verhuur.nl/div/Kryptontest/Kryp-mh660_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/Kryptontest/Kryp-mh660_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/Kryptontest/Kryp-mh660_3.jpg

En nog wat krypton plaatjes:
https://www.licht-verhuur.nl/div/Kryptontest/Kryptonactie_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/Kryptontest/Kryptonactie_3.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/Kryptontest/Kryptonactie_6.jpg

Wat ik er wel bij moet zeggen: focus van Kryptons is langzaam!! In dat opzicht stak de MH660 de krypton weer een heel stuk voorbij.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-7-2003 00:41
MSD pitjes gaan na verloop van tijd "zwart" uitslaan. In eerste instantie zie je het aan de lamp zelf niet eens (maar wel in de output). Pas aan het einde van de levensduur zie je echt een zwarte waas in de lamp zelf.

Een eerlijke test is beiden voorzien van dezelfde nieuwe lamp (en schone optiek uiteraard).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-7-2003 00:45
Er komt nog een andere future langs, dan met nieuwe lamp, ik vind het zelf ook een enorm verschil namelijk. Optiek van de futurelight is verder wel mooi schoon. Punt blijft dat een lamp met 500 uren (Lamp on counter geeft dit aan, totale power on van de head 560 uren, dus ook niet eens zo een oude head!) nooit dit verschil kan opleveren?
PS: Lamp is niet zwart uitgeslaan.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
22-7-2003 11:10
Lamp van 500 uren in een Futurelight of Movitec, is al op meer dan de helft van zijn levensduur. Uit ervaring kan ik u zeggen dat de meesten de lampen vervangen voor ze 1000 uren erop hebben zitten !

Door de gebruikte lenzen wordt de kleur van lichtbundel lichtjes aan de gele kant bij een Movitec en een Futurelight ! Maar het is niet omdat de kleur verandert dat er minder licht uitkomt. Optisch lijkt er misschien minder uit te komen maar dat dient eerst gemeten te worden.

Daarboven ook even de licht output meten in het midden en aan de rand van de lichtbundel, dit kan ook reeds veel aantonen !

Hartelijke groeten,

Luc
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-7-2003 15:34
2 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 6-7-2006 14:11
Als een lamp na 500 uren al op de helft van z'n levensduur is moet je toch maar es andere lampen gaan aanschaffen, of er wat rustiger mee omgaan wink ;) razz :p Een philips MSD 250/2 lamp heeft (minimaal) 2000 uren, osram zelfs (minimaal) 3000. Dus je kan me niet wijsmaken dat ie het dan bij 1000 al gehad heeft.

Het kan dan wel dat er in officiele waarden uit beide spots evenveel licht komt, maar wat heb je eraan dat als je zo kijkt er een enorm verschil is? Het gaat mij (en iedereen denkik) om wat ik zie.

Uiteraard heb ik de test ook gedaan met een nieuwe Philips MSD250/2 lamp in de Futurelight:
https://www.licht-verhuur.nl/div/Kryptontest/Kryp-mh660_4.jpg
Amper tot geen verschil met ervoor dus. Foto is niet extreem goed geslaagd door het knalwitte oppervlak waarop ik projecteerde, de overduidelijke hotspots zoals op foto zijn er in het echt niet.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-7-2003 15:52

CyberDance schreef:

Als een lamp na 500 uren al op de helft van z'n levensduur is moet je toch maar es andere lampen gaan aanschaffen, of er wat rustiger mee omgaan wink ;) razz :p Een philips MSD 250/2 lamp heeft (minimaal) 2000 uren, osram zelfs (minimaal) 3000. Dus je kan me niet wijsmaken dat ie het dan bij 1000 al gehad heeft.
Dat klopt. Ik haal die branduren echter niet in de praktijk. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft of je de lamp vaak start of juist steeds langere tijd achter elkaar laat branden. En een enkele onbedoelde "hot restrike" doet een MSD-lamp kennelijk ook geen goed (de Pro-218 is hiertegen niet beveiligd).

CyberDance schreef:

Het kan dan wel dat er in officiele waarden uit beide spots evenveel licht komt, maar wat heb je eraan dat als je zo kijkt er een enorm verschil is? Het gaat mij (en iedereen denkik) om wat ik zie.
Inderdaad gaat het om wat je ziet. Als een lamp niet feller *is* maar wel feller *lijkt* vind ik het ook prima. Meten is natuurlijk wel een makkelijke objectieve manier om te vergelijken.

Cyberdance schreef:

Uiteraard heb ik de test ook gedaan met een nieuwe Philips MSD250/2 lamp in de Futurelight:
www.lightbroker.nl/images/Kryp-mh660_4.jpg
Indrukwekkend verschil: De Futurelight wordt gewoon weggeblazen qua lichtopbrengst. Wat ik op basis van de specs al verwachtte: de Krypton is gewoon koploper in zijn klasse. Ik neem wel aan dat beide spots helemaal in orde en schoon zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Steven.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 1-9-2004
Berichten: 54
22-7-2003 15:56
*ff offtopic* wat is een hot restrike ? *off topic*
Speakerfreak is de DAP man:D:D:D
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-7-2003 16:04
Hot restrike wil zeggen dat je een ontladingslamp kan aanzetten nadat je hem kort daarvoor hebt uitgezet. Dus zonder eerst te laten afkoelen. Sommige typen gasontladingslamp zijn hiervoor geschikt, de MSD niet (de MSD 200 in ieder geval, van de 250-II weet ik het eigenlijk niet).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)