Forum > Geluid

Twijfel

(94 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
7-7-2003 00:25

Victor Junior schreef:

MSSS schreef:

ik zou voor de technics gaan. happy :)
Allemaal heel leuk hoor, van die one-liners hier, maar geef ook is een goede reden WAAROM nou precies technics en bv geen pdt-6000.
Dan krijg je het eeuwenoude lul verhaal van -> Ja maar ze gaan 20 jaar mee (wat niet zo is als je tenminste na 10 jaar nog steeds fatsoenlijk wilt draaien) en dat ze zo goed zijn.
Nou neem van mij aan -> De PDT6000 is zeker voor thuis doeleinden net zo goed als de Technics. Daar komt ook nog is bij dat de PDT een flink stukje goedkoper is.

En je koopt toch ook geen auto om 20 jaar in te rijden -> Nee want je wilt wel een beetje mee met de huidige techniek en daarom sta ik er nog steeds van te kijken dat de SL zo populair is. Tuurlijk is het een goede draaitafel maar dat zijn er wel meer. Het is een beetje een vastgeroest iets wat nu langzaam maar zeker begint te verdwijnen met de nieuwe garde dj's. En aangezien Technics de afgelopen 25 jaar helemaal niets vernieuwends heeft gebracht zou het mij niet verbazen als ze dat de komende 5 jaar ook niet doen waardoor het hele merk technics (voor dj's) naar de donder drijgt te gaan. Ze kosten namelijk gewoon teveel als je ze vergelijkt met de concurentie.

De SL is zeker geen slechte draaitafel maar iedereen moet het toch wel met me eens zijn dat hij verdomd veel geld kost voor een stukje techniek wat al dik 25 jaar oud is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
7-7-2003 00:48
Best Reind, als je zulke harde beweringen durft te doen, zul je ze ook moeten onderbouwen!

De Technics 1200 is gewoon zo goed, dat hij de tand des tijds nagenoeg zonder kleerscheren heeft kunnen doorstaan.
Dat zegt wel iets over een ontwerp.

Wij draaien al meer dan 25 jaar met het zelfde stel 1200's , hebben ze op meer dan 1000 avondjes ingezet, en thuis hebben ze ook vele dagen staan te spelen om nieuwe mixen in elkaar te zetten. Ze zijn zwaar mishandelt, en werken nog 100%!
Dus uit ervaring zeg ik, als je het geld er voor over hebt, is wat mij betreft de keuze duidelijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
7-7-2003 01:08
Ik geloof je zo als je zegt dat ze 25 jaar mee gaan. Alleen (en ik denk dat Reind dit ook een beetje bedoelt) als je er NU een aanschaft. Denk je dat je er dan over 15 jaar nog steeds op draait? Lijkt mij dat je dan toch echt al wel overgestapt bent op iets beters. Vooral als je nagaat dat er NU al betere draaitafels zijn, hoeveel beter zullen ze dan over 15 jaar zijn?
Door internet beperkt
ReindStandaard Lid
7-7-2003 01:42

Tom schreef:

Best Reind, als je zulke harde beweringen durft te doen, zul je ze ook moeten onderbouwen!

De Technics 1200 is gewoon zo goed, dat hij de tand des tijds nagenoeg zonder kleerscheren heeft kunnen doorstaan.
Dat zegt wel iets over een ontwerp.

Wij draaien al meer dan 25 jaar met het zelfde stel 1200's , hebben ze op meer dan 1000 avondjes ingezet, en thuis hebben ze ook vele dagen staan te spelen om nieuwe mixen in elkaar te zetten. Ze zijn zwaar mishandelt, en werken nog 100%!
Dus uit ervaring zeg ik, als je het geld er voor over hebt, is wat mij betreft de keuze duidelijk.
Dikke vette mik met je verhaal dat ze zwaar mishandeld zouden zijn en dat ze 25 jaar oud zijn.
Dan wil ik de aankoopbonnen wel is zien + de draaitafels.
Als je dat kan aantonen en het verhaal klopt dan krijg je van mij 100€. Je bent dan namelijk de eerste die een perfect werkende technics van 25 jaar oud heeft.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
7-7-2003 02:49
das dan mooi verdiend Tom, gefeliciteerd!

(ik geloof namelijk 100% dat die tafels nog perfect werken na 25 jaar; het komt natuurlijk best stoer over om een gevestigd merk keer op keer door de mangel te halen, maar Technics levert nou eenmaal uitzonderlijke kwaliteit gekoppeld aan een al even uitzonderlijke duurzaamheid. Of je dat nou leuk vindt of niet, beste reind...)
ReindStandaard Lid
7-7-2003 03:10

phazer schreef:

das dan mooi verdiend Tom, gefeliciteerd!

(ik geloof namelijk 100% dat die tafels nog perfect werken na 25 jaar; het komt natuurlijk best stoer over om een gevestigd merk keer op keer door de mangel te halen, maar Technics levert nou eenmaal uitzonderlijke kwaliteit gekoppeld aan een al even uitzonderlijke duurzaamheid. Of je dat nou leuk vindt of niet, beste reind...)
Zoals ik al zei ik wil de bonnen en de SL's zelf wel is zien. En dan heb ik het over een SL die 25 jaar mee is gegaan en waar niets aan is vervangen. Dus geen vervangen pitchfaders platter o.i.d.

Ik geloof er namelijk helemaal geen ene fuck van want ik benze nog nooit van mijn levensdagen tegen gekomen. Alle technicsen die ouder zijn als 15 jaar en intensief gebruikt zijn vertonen namelijk kuren op de pitch fader of er mankeert iets anders aan. En das al helemaal het geval als ze afgebeuld zijn want daar kan geen enkele draaitafel tegen -> zelfs geen technics.

Maar zoals ik al eerder zei -> Toon het maar is aan dat de draaitafels 25 jaar oud zijn en ook al 25 jaar goed gebruikt worden. Ik geloof er namelijk net zo in als in sinterklaas en zijn 7 smurfen :)
ReindStandaard Lid
7-7-2003 03:16
Ze kunnen trouwens niet eens 25 jaar oud zijn want de SL1200MKII bestaat pas 21 jaar :)
(volgens de site van Technics zelf trouwens :) )

Dus nou wil ik helemaal bewijzen zien dat ze 25 jaar oud zijn en al 25 jaar intensief gebruikt worden -> En je mag er eennachtje over denken over hoe je je hier uit gaat lullen.

Mvg,
Reind Dooyeweerd.

Kijk sterke verhalen vertellen kan ik ook wel maar overdrijven is ook een vak apart. En ik vind een 25 jaar afgebeulde technics die nog goed werkt als verhaal wel een vak apart.

Leuk is dit wel :) en veel succes met het bedenken van een goede lulsmoes :)
ReindStandaard Lid
7-7-2003 03:28
Nog even een kleine correctie -> De SL1200MK2 is volgens de technics site 21 jaar en volgens anderen uit '79 en dan zou ie dus 24 jaar zijn (maar nog geen 25).

Dre zal hier wel het verlossende antwoord op kunnen geven (want ik neem aan dat ook al was ie in 79 uit de draaitafel nog niet meteen beschikbaar was hier in NL en bekend onder de dj's).

De oudste SL die ik ooit tegen ben gekomen trouwens was die van mijn eigen pa -> 17 jaar oud en niet eens zo heel erg veel gebruikt maar na 17 jaar deed ie toch wel een beetje raar zodra ie van het nulpunt op de pitchfader ging qua tempo veranderingen/Fluctuaties. En die heeft notabene altijd in een huiskamer gestaan en is nooit gebruikt voor dj gebruik. Laat staan drive in werk :)
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
7-7-2003 03:29
Zou je niet eens gaan slapen dan wink ;)
Door internet beperkt
ReindStandaard Lid
7-7-2003 03:37

DJ Sietse schreef:

Zou je niet eens gaan slapen dan wink ;)
Nou ik kom net onder de douche vandaan en was het nu wel van plan. Maar ik ben zo fucking benieuwd naar zijn reactie omdat ik gewoon zeker weet dat dit weer zo'n pro technics opgeblazen fantasie fuck verhaal is waarvan gewoon helemaal niks , 0 klopt.

Een 25 jaar oude technics gebruikt voor drive in werk die nog perfect werkt?
Ja en ik ben een kind van de paus laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)