Forum > Licht

Lichttafel en dimmerpacks voor 8 toneel/theater lampen

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
26-11-2008 10:56

siebren schreef:

Ik denk dus dat het toch maar twee van die showtecs worden, volgens de specificaties (5A per channel) moet dat makkelijk kunnen.
Ik ben wel benieuwd of dat ook geschikt is voor toneellampen, die natuurlijk tijdens de gehele voorstelling op 75-100% staan.
Van verschillend mensen hoorde ik dat 500W par cans makkelijk kan, maar die staan natuurlijk niet 2 uren voluit aan.
Het kan allemaal wel,
maar nu komt er brand, (ik ga er al vanuit dat de brandweer het goed gekeurd heeft, maar das ook nog maar de vraag, want als je er eentje met verstand van zaken krijgt, weten ze precies waar ze op moeten letten.)
* nu komt de brandverzekeringspief om te kijken of ze zich onder de schade uit kunnen praten....
"ah, te lichte dimmpacks..........."

Moeten perse alle 8 lampen apart?
Kan je er nergens twee paren?
En anders begin je met een pakje, en spaar je voor de volgende.
Penningmeesters hebben altijd de nijging het budget te laag te stellen.
Lauter en alleen om jouw te dwingen zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Goed (lees ook veilig) en goedkoop gaan in de regel slecht samen.

Maar als je kan wachten, op de pa beurs,
daar word je doodgegooid met dit soort packjes voor tussen de 50 en 100 euro.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
26-11-2008 12:33
Belangrijk is om technische belastbaarheid (5A per kanaal) los te zien van EMC directive (want daar gaat het om bij de CE bepaling) belastbaarheid. Hij kan dus probleemloos 5A per kanaal aan MAAR zorgt daarbij wel voor een EMC vervuiling die hoger is dan toegestaan voor nieuwe producten (enne... Voor 99,9% van alle bestaande producten die in de markt gezet zijn vóór die EMC bepaling...). Heeft dus in dit specifieke geval helemaal NIETS te maken met veiligheid.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)