Forum > Algemeen Forum

Buma stemra betalen voor muziek op je site

(62 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
25-9-2008 16:13

SoundExperience schreef:

pietje schreef:

Hoe zit dit dan met DJ's die hun eigen muziek op de website hebben?
Eigen muziek mag natuulijk want jij bent daar de rechtmatige eigenaar van.
Is dat iets dat je vindt of is dat iets dat ook zo is?

Geval is namelijk dat er ook al een aantal jaren iets bestaat als reprorecht. Je betaalt voor het hebben van een kopieerapparaat, ook als je alleen kopietjes maakt van eigen werk. Jammer maar het is niet anders.

Geval is namelijk dat er op CD-R discs een audioheffing zit. Die heffing betaal je ook als je, zoals wij, de CD-R discs alleen gebruikt voor data toepassingen. Jammer maar het is niet anders.

En zo kan ik nog een fiks aantal andere voorbeelden noemen.

Het zal me daarom ook niets verbazen als je ook moet dokken als de muziek die je laat horen alleen eigen werk is. Vandaar mijn vraag: Denk je het, vind je het of IS het zo?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
26-9-2008 01:22

JeroenVDV schreef:

SoundExperience schreef:

pietje schreef:

Hoe zit dit dan met DJ's die hun eigen muziek op de website hebben?
Eigen muziek mag natuulijk want jij bent daar de rechtmatige eigenaar van. Als jij een mix maakt met muziek van andere dan moet je gewoon betalen.
Lees mijn post nog even. Als je eigen muziek is aangemeld bij Buma/Stemra zul je gewoon moeten betalen!!!!!
Echt te gek maarja.
Wat een onzin?!?! Mag een artiest niets meer verdienen?
Als je je eigen muziek aanmeld, maar waarom zou je als je het alleen voor je eigen website wil gaan gebruiken.

Tuurlijk mag een artiest is verdienen. Maar het feit is dat nu 95% van de internet gebruikers hier het lak aan heeft. Het punt wat ik duidelijk wil maken is dat ik er ook vanaf gezien heb omdat ik het te prijzig vind ik verhouding tot.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
26-9-2008 01:27

Dré schreef:

Het zal me daarom ook niets verbazen als je ook moet dokken als de muziek die je laat horen alleen eigen werk is. Vandaar mijn vraag: Denk je het, vind je het of IS het zo?
Ik zal een voorbeeld noemen waar ik meer ervaring mee heb. Als ik een foto maak en deze publiceer (indien toestemming van de eventuele mensen hierop) dan heb ik het recht van deze foto en hoef ik geen rechten of iets te betalen.

Audioheffing op cd-r(w) is van toepassing dat klopt, maar we hebben het hier over publiceren op een website. En dus niet het product kopieren op een cd.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
26-9-2008 09:36

SoundExperience schreef:

Dré schreef:

Het zal me daarom ook niets verbazen als je ook moet dokken als de muziek die je laat horen alleen eigen werk is. Vandaar mijn vraag: Denk je het, vind je het of IS het zo?
Ik zal een voorbeeld noemen waar ik meer ervaring mee heb. Als ik een foto maak en deze publiceer (indien toestemming van de eventuele mensen hierop) dan heb ik het recht van deze foto en hoef ik geen rechten of iets te betalen.
Ik wist niet dat er een algemene heffingsregeling was voor het gebruik van afbeeldingen. Welke regeling is dat precies? Als die regeling er niet is dan maak je wel een héél erg niet relevante vergelijkig (en volgens mij is die regeling er inderdaad NIET...).
Audioheffing op cd-r(w) is van toepassing dat klopt, maar we hebben het hier over publiceren op een website. En dus niet het product kopieren op een cd.
We hebben het hier over het moeten betalen van een algemene heffing, ook als het eigenlijk niet van toepassing is. En bij het reprorecht is dat het geval, bij de audioheffing op CD-R discjes is dat het geval. En het zal me niets verbazen als het bij de regeling van muziek op een site ook het geval zal zijn.

Dus bij deze de herhaling van mijn eerdere vraag (die nog steeds niet door je beantwoord is): Is dat iets dat je vindt of is dat iets dat ook zo is?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
26-9-2008 18:58
We kunnen de vraag ook omdraaien. Bewijs eens dat het wel zo is dat je over je eigen producten (dus je bent zelf de rechtmatige eigenaar) reprorecht moet betalen.

Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-9-2008 02:36

SoundExperience schreef:

We kunnen de vraag ook omdraaien. Bewijs eens dat het wel zo is dat je over je eigen producten (dus je bent zelf de rechtmatige eigenaar) reprorecht moet betalen.

Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.
Nogmaals.. Je hebt blijkbaar NIET goed gelezen.. Als je je eigen werk aanmeldt bij BUMA/STEMRA (je kunt PER track die je maakt kiezen of je dat wel of niet doet!!!!!) zal iedereen die 't gebruikt bijvoorbeeld op een website moeten betalen. Of bij een videoclip. Of bij een TV-programma als achtergrond-muziek.

Te bizar voor woorden? Dat vind ik wel meer dingen.. Geloof je 't niet? Bel BUMA/STEMRA.
Light Image
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
27-9-2008 10:55
Jaaa raad eens wat ik vanochtend op de deurmat kreeg?!:

Een brief
Bijlage1
Bijlage2

Het gaat om het volgende jingeltje wat wij speciaal hebben laten maken met rechtenvrije muziek. Dit word gespeeld als je onze website binnenkomt, en als er een nieuwe site komt word dit de muziek achter een flash intro-tje.
Helaas is buma/stemra vandaag gesloten maar maandag heb ik toch een aantal stevige vragen voor ze... Ik ga dit in iedergeval NIET betalen.
MB Audio systems
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
27-9-2008 11:35
Lekker, Waar zit de buurman stemra eigenlijk?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-9-2008 11:36
Even tussendoor.. Die jingle is door die Marktplaats-gozer gemaakt, of niet? laugh :D
Light Image
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
27-9-2008 12:18

Dj-Ferry schreef:

Lekker, Waar zit de buurman stemra eigenlijk?
Siriusdreef 22-28
Hoofddorp

(volgens de brief)
Freelancer in de noordelijke provincies

Terug naar forum Reageer (zonder quote)