Forum > Geluid

Dap versterker oude series

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
17-9-2008 11:48

Imco schreef:

Volgens mij leverde die versterker ongeveer 2x400W aan 8 ohm. Het was kwalitatief een hele goede serie versterkers. Je hebt de aansluitingen inmiddels gezien dus wat wil je nog meer weten?
In principe niks. Het ging me eigenlijk om de speakon aansluitingen. Gister ben ik er geweest, maar omdat ze de amp nodig en in gebruik hadden, heb ik er niet effe achter kunnen kijken.............
Thats fun.....
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
17-9-2008 14:39
Ze hebben speakon aansluitingen zoals ik reeds eerder vermelde in dit topic. shut up :X
Dance the night away!
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
18-9-2008 09:36
ik heb thuis nog een katalogus waar deze versterker instaat, zal de pagina vanavond inscannen, heb er een maand geleden nog een gebruikt voor mijn subs aan te sturen,
Bakken leveren genoeg vermogen en klinken mooi maar zijn ook niet ligt, staan 2 stuks in een jeugdsoos waar ik wel eens draai,
worden gebruikt op dap A-serie toppen, klink best leuk voor dat zaaltje,
ik gebruik zelf een Dap A-700 voor mijn topjes, deze is uit dezelfde tijd en zit degelijk in elkaar,
klinkt ook een stuk beter dan de Palladium 900 die ik hier heb staan.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
18-9-2008 10:05
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb dan ook maar meteen even een oude catalogus voor je ingescand.
https://img517.imageshack.us/img517/6274/001cn4.th.jpg

Zoals je ziet: speakon aansluitingen, en ook met het vermogen had ik gelijk.
Succes ermee!
Dance the night away!
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
18-9-2008 10:13
ja dat is ie, bespaart mij weer zoekwerk, versterkers zijn gewoon oerdegelijk, behuizing e.d is stevigger dan de nieuwere series, vermogen is mischien wat weinig voor het gewicht en formaat van deze versterker als je ze vergelijkt met de 2he palladiums maar ze klinken gewoon een stuk beter en warmer happy :)
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
18-9-2008 10:41

dj joe schreef:

ze klinken gewoon een stuk beter en warmer happy :)
De discussie is vaak gevoerd hier op het forum, dus laten we die discussie niet opnieuw voeren, maar ik betwijfel of er echt verschil te horen is. En wat is beter? Dat is een heel ruim begrip. Feit is gewoon dat het inderdaad erg degelijke versterkers zijn.
Dance the night away!
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
18-9-2008 11:04
ik vind een versterker beter klinken als deze niet gaat schreeuwen op het hoog vlak voor de clip,
als de bas lekker ''vol'' en ''warm'' klinkt, toen ik mijn oude ax 15 verkocht heb ik deze opgesteld in de tuin en zowel een palladium 900 en een A-700 getest,
conclusie: terwijl de p-900 in theorie meer vermogen zou hebben is dit voor het gehoor totaal niet zo,
ik lijk veel meer uit de a-serie versterker te halen terwijl deze (in theorie) 50 watt minder vermogen zou hebben,
als de palladium begint te klippen hoor ik aanzienlijk mijn hoge tonen een beetje schreeuwerig klinken,
terwijl dat bij de A-700 tot diep ik de clip, dus bijna continue clippen totaal nietzo is,
dit zegt misschien meer over het aangrijppunt van de ''clip''limmiter dan over de versterker maar als je op deze dingen gaat letten dan zie/hoor je wel degelijk verschil in versterkers,
de
A-700 word overigens wel warmer dan de palladium, verschil is ook dat de palladium onmiddellijk begint de blazen als de stroom erop staat terwijl de a-700 pas begint te ventileren bij een bepaalde temperatuur,
verder wil ik hier ook geen discussie over voeren, want zolang wij niet allemaal dezelfde oren hebben zullen er altijd meningsverschillen blijven over welke (budget) versterkers/speakers beter klinken.

GR Joey
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
18-9-2008 11:49
Even iets anders over deze versterkers...

Ze zijn inderdaad degelijk, en jammer genoeg niet meer bij dap te krijgen.

De eigen merk versterkers van musicstore zien er precies zo uit. Zijn deze inwendig ook hetzelfde?

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
18-9-2008 11:59

joepurlings schreef:

Even iets anders over deze versterkers...

Ze zijn inderdaad degelijk, en jammer genoeg niet meer bij dap te krijgen.
Ze waren prijstechnisch anders niet erg gunstig. Dus zo op het eerste oog wellicht jammer te noemen maar als bijna niemand ze koopt omdat de buurman iets maakt dat net een duppie goedkoper is...
De eigen merk versterkers van musicstore zien er precies zo uit. Zijn deze inwendig ook hetzelfde?
Als er een groot verschil in prijs zit dan zit er tevens een grote kans in dat ze niet gelijk zijn. Een goede travestiet ziet er van buiten immers ook uit als een echte vrouw...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
18-9-2008 12:12

Dré schreef:

Ze waren prijstechnisch anders niet erg gunstig. Dus zo op het eerste oog wellicht jammer te noemen maar als bijna niemand ze koopt omdat de buurman iets maakt dat net een duppie goedkoper is...
Prijzen herinner ik me niet meer echt. Voor een versterker van Dap waren ze echter zeker in orde. Precies mijn smaak ook :) Zwaar, degelijk en zonder snuisterijtjes. (En nog belangrijker: zonder lelijke blauwe LEDjes.)
Als er een groot verschil in prijs zit dan zit er tevens een grote kans in dat ze niet gelijk zijn. Een goede travestiet ziet er van buiten immers ook uit als een echte vrouw...
Zo... die gaat door voor de opmerking van de maand laugh :D
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)