Forum > PC related Forum

Mixer op je computer?

(85 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
3-9-2002 17:12

DJ-Psycho schreef:

Ik vinnet nog steeds knap hoor, 2 kaarten. Maare hoe heb je dat dan gedaan? 2 dezelfde kaarten? Speciaal programma? Ik ben wel geinteresseerd. Trouwens, met de juiste software heb je meteen een mixertje op je pc, dus waarom een mengpaneel erbij?

Greetz, Peter
Kaart 1: SB Live 5.1
Kaart 2: Safeway Soundcard

Gewoon allebei volgens normale procedures geinstalleerd. Uiteindelijk kun je dan bij "multimedia" in je configuratiescherm instellen welke geluidskaart je wilt gebruiken in Windows.
Bij het mixprogramma dat ik gebruik kun je bij de setup instellen hoe je wilt mixen, en daar staat ook een functie "2 sounddevices" en hier ziet het programma de 2 geluidskaarten.

Zo heb ik inderdaad ook een tijdje gemixt, maar je zult wel begrijpen dat het nogal redelijk moeilijk is om de hoge/lage tonen uit een plaat te halen en de crossfader over te halen en tegelijkertijd ook nog beatmatchen en dat allemaal met een muis!

Het leek me leuk om het wat professioneler aan te pakken en zo langzamerhand mijn "studio" te gaan opbouwen. Nu heb ik net genoeg geld om een mixer te kopen, en dan kunnen we later nog wel verder kijken!

Wat is de beste mixer die jullie me kunnen adviseren. Hij moet wel van goede kwaliteit zijn, maar niet te duur (>150)!
hoi
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-9-2002 17:23

Rookie schreef:

Wat is de beste mixer die jullie me kunnen adviseren. Hij moet wel van goede kwaliteit zijn, maar niet te duur (>150)!
Ik neem aan dat je <150 bedoelt ;-)

De PMX-500 mixer is een leuke om mee te beginnen. www.new-line.nl/v/8417
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
3-9-2002 19:49

Dré schreef:

Ik neem aan dat je <150 bedoelt ;-)

De PMX-500 mixer is een leuke om mee te beginnen. www.new-line.nl/v/8417
Dre je hebt me al eerder dit advies gegeven, maar toen vroeg ik me ook al af wat er mis is met de "DAP GIG-6 Deze mixer ziet er toch veel geavanceerder uit met meer functies? Of is dit merk niet zo oke?

Bij de PMX-500 staan de volgende gegevens:
2 Stereo channels w/bass, mid & treble E.Q.
3 Phono/Line convertible inputs
1 Mic
Removable RAIL-GLIDE Fader
Cue w/cue/pgm pan control
Master and Recorder Outputs
Punch In Buttons
Hamster Switch
Weight: 4 kg.

Zou iemand ze misschien stuk voor stuk willen analyseren, aangezien ik niet overal de betekenis van snap!

Bijvoorbaat dank!
hoi
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-9-2002 22:04

Rookie schreef:

Dre je hebt me al eerder dit advies gegeven, maar toen vroeg ik me ook al af wat er mis is met de "DAP GIG-6
Geen schuifjes, geen RIAA ingangen (Dus geen aansluitmogelijkheden voor draaitafels).

De DAP Gig reeks is bedoeld voor "bandjes" gebruik, de PMX-500 is een DJ mixer.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
3-9-2002 22:26

Dré schreef:

Geen schuifjes, geen RIAA ingangen (Dus geen aansluitmogelijkheden voor draaitafels).

De DAP Gig reeks is bedoeld voor "bandjes" gebruik, de PMX-500 is een DJ mixer.
Sorry dat was wel een hele domme vraag van mij! Ik had de foto's ook niet goed bekeken!
Ik weet dat het een beetje lullig is om een link van een andere DJ-gear verkoopsite hier te plaatsen, maar ik vroeg me toch echt af of dit ( www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=VMX100 ) niet een hele goede mixer is voor weinig geld? Graag eerlijk commentaar!
hoi
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-9-2002 23:04

Rookie schreef:

Ik weet dat het een beetje lullig is om een link van een andere DJ-gear verkoopsite hier te plaatsen, maar ik vroeg me toch echt af of dit ( www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=VMX100 ) niet een hele goede mixer is voor weinig geld?
Geen idee aangezien ik geen ervaring heb met de nieuwe reeks van Behringer. Ik heb wel wat ervaring met de oude reeks van Behringer. De oude reeks van Behringer was meer ontworpen op looks dan op kwaliteit. Oftewel: Je kreeg iets dat er ZEER profi uitzag MAAR het niet was. Ik hoop dat dit nu beter is.
Graag eerlijk commentaar!
Da's de enige soort die ik ken ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
4-9-2002 10:05
Hmmm ja oke, ik zal eens aan wat anderen vragen hoe zij over Behringer denken!
Maar zou je misschien deze gegevens ook nog eens kunnen uitleggen:

2 Stereo channels w/bass, mid & treble E.Q.
3 Phono/Line convertible inputs (?)
1 Mic
Removable RAIL-GLIDE Fader (?)
Cue w/cue/pgm pan control (?)
Master and Recorder Outputs (?)
Punch In Buttons (?)
Hamster Switch (?)
Weight: 4 kg.

Bedankt!
hoi
VishaakjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 6-8-2008
Berichten: 4
4-9-2002 19:40
Als het zielig makkelijk wilt maken moet je Atomix mp3 eens proberen.
Die pikt mooi de bas er uit en maakt alles lekker grafisch.
kijk maar op www.atomixmp3.com/
Het leven is als een neus, je moet er uithalen wat er in zit.
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
8-1-2003 17:32

DJ-Psycho schreef:

Ik vinnet nog steeds knap hoor, 2 kaarten. Maare hoe heb je dat dan gedaan? 2 dezelfde kaarten? Speciaal programma? Ik ben wel geinteresseerd. Trouwens, met de juiste software heb je meteen een mixertje op je pc, dus waarom een mengpaneel erbij?

Greetz, Peter
Dus jij vindt het kanp dat er überhaupt DJ software bestaat?
Natuurlijk is het mogelijk om twee geluidskaarten in je pc te zetten zonder enig probleem! Juist alle DJ software en ook de meeste kant en klare MP3-systemen maken gebruik van twee geluidskaarten óf een geluidskaart met 2 uitgangen. Dat er conflicten kunnen ontstaan met tussen de twee kaarten zou gewoon 'domme' pech zijn en niet te voorzien. De kans wordt echter wél groter als er één onboard geluidskaart én een PCI-geluidskaarten worden gecombineerd welke niet van hetzelfde merk zijn, maar om te draaien zou ik sowieso deze combinatie afraden.

Wat het mengpaneel en crossfader verhaal betreft: Naturlijk werkt het fijner om echte faders tussen je vingers te hebben ipv een muis. De meeste software heeft wel een ondersteuning vopor een virtuele crossfader, maar wordt echter nooit gebruikt...

Ik zou dus goede software adviseren als PCDJ of BPM studio, met een Maya 44 geluidskaart van Audiotrak (2 uitgangen, 2 ingangen; deze kaart wordt tevens door beide prog's geadviseerd). Dit alles in combinatie met een leuk mixertje (gebruik zelf Behringer VMX-200 voor thuis icm PCDJ). Wil je meer inforamtie over de sofware, zoek even het forum door. Hier heb ik al heel wat info gepost.

Groeten, Hessel Kok
Let's play that funky music!
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
8-1-2003 17:39

DJ-Psycho schreef:

Ik vinnet nog steeds knap hoor, 2 kaarten. Maare hoe heb je dat dan gedaan? 2 dezelfde kaarten? Speciaal programma? Ik ben wel geinteresseerd. Trouwens, met de juiste software heb je meteen een mixertje op je pc, dus waarom een mengpaneel erbij?

Greetz, Peter
Oooh dat is toch onzettend simpel! Ik heb gewoon 2 leuke creative kaartjes erin gestopt. Windows XP proffesional herkent ze gewoon zonder conficten en installeerd ze. Deck 1 speelt bij mij af op geluidskaart 1 en op een apart kanaal van mijn mixer. Deck 2 speelt bij mij af op geluidskaart 2 en die zit ook weer op een apart kanaal van mijn mixer.

Als je met 1 geluidskaart wilt gaan mixen werkt behoorlijk irritant! Voorafluisteren is zo goed als onmogelijk. Je kunt ze wel een beetje crossfaden. Maar dat wil ik eigenlijk niet mixen noemen....

Kortom: ik heb geen problemen met 2 geluidskaarten (zelfs 2 dezelfde) En het werkt uitstekend
Mooie vrouwen zijn niet lelijk

Terug naar forum Reageer (zonder quote)