Forum > Licht

Freestyler & LED-parren

(47 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
22-7-2008 16:48

Douwe schreef:

In die tijd had je zeker al een chase of 40 kunnen maken, van 15+ stappen elk.

Sorry maar ik heb iets tegen "sound to light". wink ;)
Ik snap niet goed wat er tegen sound-to-light is als deze correct werkt? Om voor een simpel feestje van 200man een LJ te zetten lijkt me nogal overdreven. Maar ik kan me mateloos ergeren aan diezelfde feestjes waar de chases maar een eigen leven leiden.

Zelfs als LJ vind ik de sound-to-light optie wel leuk. Toen ik vroeger wel eens bandje van licht voorzag triggerde ik alles met de vingertjes ja. Maar op een party gebruikte ik toch lekker sound-to-light voor conventioneel licht. Voor de bewegingen van scans en heads is het idd zinloos, maar voor kleuren, gobo's en shutter kan het dan weer wel handig uitpakken.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
22-7-2008 17:18
A.s. zaterdag moet ik de lichtset ergens neerzetten op een feestje waar ik zelf ook een van de feestbeesten ben en niet achter de knoppen zal zitten. De Parren kunnen wel stand-alone draaien.

Het mooiste is het natuurlijk als de scanbewegingen/gobo's en kleuren elkaar een beetje afwisselen. Ik heb een boel verschillende chases gemaakt nu en die op verschillende cue's gezet. 1 cue voor bewegingen van de scans en 1 cue voor de kleur/gobo. Bij de submaster heb ik 1 scherm voor de bewegingen en 1 voor de kleuren/gobo. Ik wil dat hij beide lijstjes afwerkt, sequence na sequence, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn?
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
22-7-2008 19:59
Dat tappen gaat mooi razz :p

De parren en scans reageren erg mooi.

Als ik de laserscanner aanzet gaat hij ook meebewegen op de tap, terwijl ik dat net niet wil. Pan van links naar recht bijvoorbeeld moet 6 seconden duren. Ik heb hem ook in de submaster zitten. Op het moment dat ik ga tappen, reageert de laser ook. Ik wil dit niet, valt dit uit te schakelen!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-7-2008 02:29
Doorgaans is ook de 'tap twice to set tempo' niet om over naar huis te schrijven. Werk een avond in de week met LJ met en fingers, en na twee keer tappen houdt ie het tempo ongeveer 5 seconden goed en dat wijkt het al af. Gewoon alles live tikken werkt daarbij het best. De sound to light optie is eigenlijk uit den boze. Dat gebruik je gewoon niet- klaar. Daar krijg je altijd een hele ongenuanceerde onooglijke kermis van - dan liever constant een kleur.

Rest ligt aan je manier van programmeren. Heb zelf hier geen freestyler, maar is min of meer algemeen. Als je de beweging e.d. in 1 sequence hebt gezet dan gaat dat allemaal mee inderdaad. Je moet dus zorgen dat dat aparte zijn. Ook weet ik niet hoe die Tap tempo ingesteld staat.. Is dat een soort algemene tap tempo of kun je ook kiezen voor (zoals in LJ) 'trig selected manual' ?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
23-7-2008 11:27
't wordt hier blijkbaar ook een beetje een 'hoe trigger ik mijn lichtshow' toppic, dan ook maar een reactie van mij.

GoeieGast schreef:

Doorgaans is ook de 'tap twice to set tempo' niet om over naar huis te schrijven. Werk een avond in de week met LJ met en fingers, en na twee keer tappen houdt ie het tempo ongeveer 5 seconden goed en dat wijkt het al af.
Ik werk ook vrij veel met Martin LJ, voor het triggeren van kleur, gobo, shutter gebruik ik vrijwel altijd de tap functie zonder enig probleem.

GoeieGast schreef:

De sound to light optie is eigenlijk uit den boze. Dat gebruik je gewoon niet- klaar. Daar krijg je altijd een hele ongenuanceerde onooglijke kermis van - dan liever constant een kleur.
Ik heb geen idee wat er juist met "sound to light" bedoeld wordt in dit toppic. Langst de ene kant heb je de sound to light functie waar elk lampje z'n eigen leventje gaat lijden en dan wordt het zoals GoeieGast poste een "hele ongenuanceerde onooglijke kermis". Ook voor parren vind ik dit maar niks.

Maar langst de andere kant heb je ook de sound trigger mode van bijvoorbeeld Martin LJ.
Het audio gedeelte is redelijk goed in te stellen zodat er getriggerd wordt op de beat (ik was er zelf verbaasd over in de positieve zin). En is dus redelijk goed te gebruiken voor kleur, gobo, shutter chases; bewegingen wil je er echter niet mee aansturen.
exit night into LIGHT
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
23-7-2008 11:43
In dit geval bedoel ik dus, althans is het mijn bedoeling, dat de sound de show triggered. De beat fungeert zeg maar als "tap". Het is zeker niet de bedoeling dat ieder lampje zijn eigen leven gaat lijden.
Maar ik ben bang dat dit teveel gevraagd is...

Trouwens, kan ik in freestyler geen snelknop assignen voor het cancellen van de manual trigger?
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
23-7-2008 15:03

stekelvarke schreef:

En is dus redelijk goed te gebruiken voor kleur, gobo, shutter chases; bewegingen wil je er echter niet mee aansturen.
Dit is hetzelfde wat veel scannertjes doen als het DMX signaal wegvalt (Soundmodus dus)

Spiegeltje gaat wapperen als een malle, gobo en kleurenschijf blijven draaien(Dit laatste gebeurt dus ook als je hem via sound triggerd).

Flikker dan meteen je PC uit het raam, want dan heb je dus geen (dure)sturing nodig.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
23-7-2008 15:44

LJ DaAn schreef:

Flikker dan meteen je PC uit het raam, want dan heb je dus geen (dure)sturing nodig.
Toch wel, want in de sound modus van je scans heb je niks te zeggen over welke kleur,gobo,... je op dat moment wil.
Bij de (PC) sturing kies je zelf welke cue je wilt, je gebruikt de muziek alleen maar om van de ene stap naar de andere te springen.
exit night into LIGHT
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-7-2008 15:52
Alleen wil je kleuren van je scans eigenlijk nooit laten veranderen per beat (man, dat zijn 130+ kleurenwisselingen per minuut bij een stukje housemuziek). Idem bij de gobo's. Mogelijk wil je het wel bij de shutters (maar reken maar niet op een mooi strobe effect).

Eigenlijk wil je een beat divider met instelbaar deeltal (die zich lockt op de muziek). Moet appeltje/eitje zijn in een PC...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-7-2008 16:51
Gobo's wel degelijk! Geeft een leuk effect hoor! Continue bewegingen moet je niet op een housebeat willen doen. even min kleurwiel draaingen. De OP wil waarschijnlijk dat alleen één deel van wat zn scan doet op de beat gaat, logisch. Daarom stelde ik de in LJ optie 'trig SELECTED' voor. Maar als je dan in 1 sequence beweging etc hebt staan dan gaat dat uiteraard niet..
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)