Forum > Muziek

Openings nummers

(96 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-6-2003 17:31

Max schreef:

maar wat bedoelen jullie met een echt openingsnummer ?
het aller eerste nummer van de avond als er wat mensen binnenkomen lopen of het nummer als iedereen er is ? ik weet namelijk nooit goede nummers die ik moet draaien als ik alles heb opgebouwd en de mensen beginnen zo af en toe binnen te lopen totdat iedereen eris. ik draai dan gewoon Top 40 ...
als het een beetje vol loopt dus bijv. er wordt 400 man verwacht en dan als iedereen een beetje aan het dansen is, dan kan je je spetterende openingsnummer erin gooien
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-6-2003 18:56
Het ondertussen alom bekende Summerjam!

élke leeftijdscategorie hoort die graag en het is zo'n nummer waarna je gewoonweg alles kunt draaien wat je zelf maar wilt, de ambiance zit er hoe dan ook tóch in wink ;)

BTW: voor de vaste lezers: kheb hem ondertussen weer uit de curver gehaald en opnieuw bij de toppers moeten steken sad :( wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
26-6-2003 00:57
I'm your boogyman - KC & the sunshine band.
Heel mooi intro, Gegarandeerd succes.
Je moet alleen wel timen, ze moeten wel zin hebben om te dansen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ AroZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 27-12-2003
Berichten: 123
26-6-2003 07:57
Gaudy van weet ik veel
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
26-6-2003 10:34
Nee ook een goede is: Klubbheads - Let the party begin happy :)
Advanced Drive-in Shows
NiekvdBoomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
Berichten: 17
26-6-2003 14:53
Meestal als iedereen zo ongeveer binnen is : geluid uit, licht uit!! paar seconden wachten.. Dan : Geluid maximaal en zorgen dat je een nummer hebt met een lange opbouw..

1. jaydee - plastic dreams (lekker voor rustig publiek, geweldig nummer)

Als je een avond mix met hardere muziek, pak dan altijd een bekend nummer zodat meteen iedereen staat te springen. Zo'n moment geeft meestal kippevel :D En als DJ zijnde kan je het publiek lekker opzweepen door zelf mee te springen. Ben persoonlijk geen microfoon man (brabant's accent ;P), maar huur een goede MC (die het nummer ook kent)en laat diegene het werk maar doen.

Offtopic : Was laast in de Matrixx bij de release van het nieuwe album van cosmic gate. Had VIP kaartjes en kon mooi achter de DJ (op het podium) alles een beetje afkijken. C G begint ook met een leuke opening. Zit die MC op de verkeerde momenten BOEM er doorheen te schreeuwen (tot 3 keer te vroeg). Iedereen op zijn teken dus beginnen met springen terwijl het hoogtepunt van het nummer nog niet begon was.. Anti-Climax !!

maargoed ik vindt persoonlijk een leuke opening wel wat hebben. Vooral als je maar een setje van 2 uurtjes hoeft te draaien mag iedereen best weten dat jij er staat...Als je de hele avond mag optreden! open het feest gewoon, alle spanningen verdwijnen, doe zelf gek en het publiek gaat wel meedoen (mits rangja party)
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
26-6-2003 18:20
Openingsnummers:

- Survivor - eye of the tiger
- Dan Hartman - Relight my fire
- Hét nummer van het moment, nu dus summerjam 2003

Afsluiters:

- Donna Summers - Last dance
- Telekids - Nog 3 minuten voordat ik stop
gise...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
26-6-2003 18:37
ook leuk nummer om jezelf mee af te kondigen: dirty dancing - i've had the time of my life

wij sluiten vaak af met telekids, of met hazes uiteraard (laatste ronde) maar dat ligt natuurlijk aan de stemming...
Music is what feelings sound like...
Ski-J RaymondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2003
Laatste: 26-1-2012
Berichten: 40
26-6-2003 22:02
in de skihut komt ook vaak een wat ouder publiek, de meeste jongeren van 17 18 19 zien de lol er niet van in. en juist daarom vinden de gasten (want zo moet je ze altijd zien) het juist zo leuk om voor hun bekende nummers te horen.
het is dus ook belangrijk om niet één goed openingsnummer te hebben. je moet het opbouwen.

zeker als ze een tijdje hebben meegezongen of oude dansjes in een nieuw jasje gestoken hebben gedanst hebben ze vaak behoefte aan wat (zoals ze dat zelf zo mooi kunnen zeggen) HOUSE muziek. simpel weg gewoon een vette beat.
dat is allemaal leuk en aardig maar juist bij een wat oudere doelgroep ( 20 - 30 ) moet je het wel herkenbaar houden. om een aantal voorbeeldjes te geven van nummers die het heel goed doen:

Aquagen - Hard to say i'm sorry,
Jan Wayne - Total eclypse of the hart,
Blue Navi - What a feeling,
Level 2 Ft Dexx - You.

en via deze nummers kun je weer door naar aprés ski.

dus onthoud goed,

alleen een goed openingsnummer voldoet niet, je moet kijken naar je publiek, waar reageerd het op. want onthoud goed, je publiek maakt de show, jij begeleid hem alleen.

groetjes,
Raymond
the party is on, it just can't stop
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
26-6-2003 23:14
In de oude disco tijd (1975-1980)
Opende we met nummers als
Can you feel the force (real thing)
Starlight (EWF)
What you're waiting for (Rose royce)
Sunny (bony m)
Shout (Tramps)
Heaven must be missin (tarvares)
en zo kan ik wel doorgaan.

Tegenwoordig draaien we maar wat, en dan beginnen ze "ineens" te dansen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)