Forum > Geluid

DAP LT-212 of Dap x 15

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
1-6-2008 16:40
Weet nou niet of ik zo snel van boxen zal gaan houden.... razz :p

@ Daniel heb je gemaild over de d15-3.

Ik begrijp dat jullie me willen behoeden voor de dap x-15. Echter draai ik veel studenten feesten, waar niemand een ..... geeft om wat voor PA set erstaat, als het maar goed klinkt en als er maar genoeg bier is. Jullie wel gelijk over de restwaarde en kwaliteit.

Heb gekeken naar 2 nieuwe Dynacord D15-3 echter zijn deze ook relatief duur en dan koop ik liever gelijk variline toppen.

gr
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
1-6-2008 19:09

rutvanelk schreef:

Weet nou niet of ik zo snel van boxen zal gaan houden.... razz :p

@ Daniel heb je gemaild over de d15-3.

Ik begrijp dat jullie me willen behoeden voor de dap x-15. Echter draai ik veel studenten feesten, waar niemand een ..... geeft om wat voor PA set erstaat, als het maar goed klinkt en als er maar genoeg bier is. Jullie wel gelijk over de restwaarde en kwaliteit.

Heb gekeken naar 2 nieuwe Dynacord D15-3 echter zijn deze ook relatief duur en dan koop ik liever gelijk variline toppen.

gr
Je kan gerust voor de D12 of D12-3 gaan, het hoeft geen 15"-er te zijn. De topjes zijn prima beveiligd, waardoor je ze op een veilige manier een hoop vermogen op hun donder kan geven. (je kent het gemak van de voice coil tracking protection van je VL's) Als je ze op een deftige manier kan filteren (zoals de Powersub dit zou doen), kan je er echt heel veel mee doen, zowel disco als livewerk, op hoge volumes, met een heerlijke sound. En de prijs blijft beperkt...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
1-6-2008 20:04
Ben nu zeer aan het twijfelen geslagen en neig naar 2 x d12... Om zo toch bij Dynacord te blijven.

Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.

@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
1-6-2008 20:28

rutvanelk schreef:

Ben nu zeer aan het twijfelen geslagen en neig naar 2 x d12... Om zo toch bij Dynacord te blijven.

Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.

@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)
Ik stuur je straks even een mailtje...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
1-6-2008 21:18
Misschien is het handig om ook het budget te vermelden?
Dan kunnen we evt. ook nog in EV meedenken..
( heeft een iets uitgebreider assortiment.. )

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
1-6-2008 22:32
1 x bewerkt. Laatst door Rutger op 1-6-2008 22:38

Daniel-sound schreef:

Misschien is het handig om ook het budget te vermelden?
Dan kunnen we evt. ook nog in EV meedenken..
( heeft een iets uitgebreider assortiment.. )

Daniel
Budget: max 600 per kast incl btw.

heb zelf nog 2 x Electrovoice sx 300 liggen, echter vind ik deze te zacht gaan voor stevige house. Ik houd het ook liever bij Dynacord, omdat ik alles liever van het zelfde merk wil. Ook vind ik vaak Dynacord mooier ( persoonlijk ) klinken dan EV.

Gr
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
1-6-2008 22:36

prosoundandlight schreef:

rutvanelk schreef:

Ben nu zeer aan het twijfelen geslagen en neig naar 2 x d12... Om zo toch bij Dynacord te blijven.

Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.

@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)
Ik stuur je straks even een mailtje...
Ik zie je mail graag tegemoet!

gr

Terug naar forum Reageer (zonder quote)